Cardio

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Cardio

Er zijn heel veel topics over cardio maar ik kan geen antwoord op mijn vraag vinden..
    Ik ga 2x per week halfuurtje hardlopen of fietsen/hometrainer op me "rust" dagen van me 4 dagen schema. Dit omdat ik een betere conditie wil (ben erg snel uitgeput bij mijn trainingen etc..)

Maar hoe moet ik dit met eten doen moet ik dan net zoveel eten als op een normale trainingsdag, moet ik dan ook bijv. een uur van te voren eten, whey/fruit voor/na de training, halfuur na cardio weer eten?

Ik zie genoeg mensen die dit vragen maar die hebben als doel afslanken.. en ik ben juist bezig met aankomen.

Ook heb ik veel vrije tijd komende weken dus dan is het wel even lekker een rondje te rennen of fietsen ookal is het koud... haha.

Niemand?

Comment

Ik train in de sportschool geen cardio omdat ik altijd buiten loop. Buiten krijg je nog meer weerstand en conditie omdat je in de natuur loopt en de door de krachten van de natuur heen moet (wind / regen etc.)

In de zomer is het dus zeker aan te raden om buiten hard te gaan lopen. Het beste is om voor het avond eten hard te gaan lopen. Aan het eind van de dag heb je al veel vetten verbrand met anderen activiteiten. Als je thuis komt kan je het beste pas na een uur eten, daarvoor kan je eventueel een wheyshake nemen (doe het zelf nooit)

Mocht je toch na het eten willen hardlopen, doe dit dan minimaal een uur daarna, je krijgt vaak last van je buik door je verbranding want je lichaam is daar nog mee bezig. Na het eten zou ik juist aanraden na de lunch (als dit niet warm is) Boterhammen zorgen over het algemeen voor minder klachten.

2x per week een halfuurtje heet mijn inziens niet heel veel effect. Zelf begon ik direct met een hardloop schema van 3 dagen. En probeerde elke x een ronde van 8,5 a 10 km te lopen. In het begin na 3 km stoppen (als je een km tracker hebt) en anders na 15 min elke x als je max een uur loopt. Na 2 weken kon ik al 8,5km met 1 pauze lopen en inmiddels loop ik 10km in 45 minuten. Dit ligt natuurlijk aan je huidige conditie.

Ik sport namelijk 4 x per week (1,5 uur per keer ongeveer) in de sportschool (kracht/spier)
      Tafeltennis training 2x per week a 2 uur per keer(is intensiever dan men denkt op hoog niveau)
      Tafeltennis wedstrijd 1x per week a totaal 1,5 uur per week
      Hardlopen 2/3x per week (a 1 a 1,15 uur)

Omdat ik al tafeltennis sinds mijn 8e (ben nu 19) en hardloop vanaf mijn 15e heb ik al een aardige conditie. Verder pak je altijd de fiets ipv de tram elke dag lopen / fietsen is natuurlijk ook goed.

Je kan ook sprint trainingen doen waardoor je meer conditie krijgt voor kracht training (explossief)

Er zijn veel manieren waar je dus op kunt trainen. Dit klinkt misschien als een warrig verhaal maar als je dit leest en je tikt dit soort informatie over jezelf kan ik je wellicht helpen met een hardloop schema met pieken en sprints. Weet ik ongeveer je niveau (qua conditie / snelheid)

gr Mitchell.

Comment

Ik train nu een jaar voor conditie ( en die is van trap lopen dood neervallen, naar 130 kilometer op 45 km per uur zonder ook maar moe te worden op zo'n fiets ding.

Ik train meestal 3-7x in de week. hangt ervan af hoeveel tijd ik heb en hoe mijn lichaam herstelt.

afgelopen week heb ik bijvoorbeeld:

dag 1: 3 uur cardio, 1 uur kracht
        dag 2: 4 uur cardio
        dag 3: 3 uur cardio, 1 uur kracht
        dag 4: 4 uur cardio
        dag 5: 2 uur cardio, 2 uur kracht
        dag 6: 3 uur cardio
        dag 7: 4 uur kracht.

Hou er wel rekening mee, dat mijn spieren en conditie erg goed in staat zijn dit op te vangen. Als jij zo'n schema gaat volgen dan heb je dikke kans dat je binnen een week niet meer kan bewegen voor 2 weken.

Wat ik eet met zo'n schema vooral met veel cardio is 's ochtends 2 van die musli crackers. ( dit doe ik een half uur voordat ik begin met trainen ) ik drink 0,5 liter water er nog is bij en neem 2-3 liter water met mij mee voor tussen door. Ook neem ik of een banaan mee of 3 van die crackers voor tussen de training in.

Als ik klaar ben, zorg ik eerst dat ik genoeg vocht in mijn lichaam heb. ( als ik enorm honger krijg weet ik dat ik gewoon te weinig vocht heb ) en tank ik eerst 0,5 liter water naar binnen. dan zal ik direct merken dat mijn honger een stuk minder is geworden.

Dan pak ik een soep kop, en gooi ik die vol met cruesly ( of hoe die meuk heet ), en gooi er melk doorheen ( kan je ook met yoghurt doen ). Niet lekker? leer het maar te eten, net als mensen moeten leren water te drinken die water niet lekker vinden. ( ik vondt het beide vies en zou nu niks anders meer willen :P ).

Als je die bak met crusli opgegeten heb en de melk eruit opgedronken. Pak ik een fles water mee naar mijn pc/tv andere rust plaats :P en drink die langzaam leeg.

Meestal fitness ik van 10 uur 's ochtends > 2 uur smiddag's. ik eet om 9 uur zo'n beetje voor het eerst, dan 12 uur, dan erna om 3 uur, en om 6 uur eet ik 's avonds.

Dan eet ik niks meer, heel soms nog is een appel of een druif, maar geen cookies / gebakjes / of andere voedings middelen. Kan je het niet laten pak dan een fles water en lurk die langzaam weg.

Heb je honger?, dan heb je niet genoeg gegeten bij het avond eten.

Wat eet ik 's avonds?

de volgende dingen:

ik maak alles zelf, ik ga geen voorverpakte troep kopen waar allemaal extra zooi in gegooid is.

- Sla, met paprika, ui, tomaat, komkommer, beetje sla saus en een blikje tonijn erdoor heen ( bak vol )
        - vlees, alles ga vooral niet zitten klote met dit wel en dit niet, gewoon eten wat de pot schaft :P. ik eet echter veelal kip erbij zelf.
        - spagetti ( bak water die staafjes erin, tijd wachten en klaar )
        - spagetti saus uit pot ( zorg dat je de pot pakt met de minste calorien ) geen lekkere saus? gewoon leren eten, alles is lekker als je het maar lang genoeg eet.

Mijn bord vul ik voor 20% met spagetti gewoon een balletje van die sliertjes pakken, gooi er tomaten saus overheen zodat de boven kant sliertjes allemaal saus erop hebben zitten. Echter hoeft de spagetti niet doorweekt e zijn van de saus.

Daarboven op gooi ik de sla tot me bord gevuld is, snij eventjes alles nog een keer door en eten maar.

Tegen de tijd dat je dit op heb, zit je vol. zoniet? pak nog een bord vol op dezelfde manier. Het is super lekker weg te eten doordat je zoveel door elkaar eet, en het is super gezond.

Echter hou ik er wel rekening mee dat als ik een dag vol spier trainingen gehad heb dat ik 's avonds calorien ga eten "2x zoveel als normaal" ( meer spagetti of wat dan ook ). Als dit niet het geval is en alleen maar cardio, dan eet ik minder spagetti.

Doe ik dit niet, dan sloop ik mijn spieren vooral.

Hopelijk heb je er wat aan.
        Last edited by gatygun; 26-03-2013, 17:54.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
        X