Dumbell Curl

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Dumbell Curl

Op internet zie je twee verschillende varianten staan van de Dumbell Curl.

Bij de ene variant draai je je onderarmen onderaan van de beweging niet en bij de andere variant draai je je onderarmen wel onder aan de beweging.

Wat is het verschil tussen deze twee uitvoeringen en is een van de twee uitvoeringen beter dan de ander?

Ook zie je sommige mensen bovenaan de beweging de pols naar buiten draaien om de biceps extra op spanning te zetten, heeft dit nog toegevoegde waarde?
    181 cm 85 kg 14%
    Deadlift: 1*180 kg, Squat: 1*155 kg, Paused Bench: 1*110 kg, MP: 1*80 kg

Iemand een verschil tussen deze twee? Ik heb wel eens gehoord dat je van de eerste een betere piek krijg.

Screenshot_2014-07-09-09-12-12.png

Screenshot_2014-07-09-09-11-55.png
    181 cm 85 kg 14%

Comment

bij die bovenste van je afbeeldingkjes pak je hem net wat beter. Probleem is wel dat veel mensen hem zwaaiend doen of uit hun rug halen. Je moet ze gecontroleerd en langzaam uitvoeren.

en de pols naar buiten draaien lijkt me wat onnatuurlijk???
      Bodybuilding is an art form to me painters have their canvas,
      musicians have their instruments and voice, I HAVE MY BODY

Comment

Dat gedraai van de dumbells voegt volgens mij niks toe, vind het zelf gewoon ook irritant. Of hammer curls, of gewoon dumbell bicep curls.
        All time PRs: 195/135/232,5
        Meet PRs: 185/132,5/232,5

Comment

Persoonlijk vind ik de 'Dumbell Cross Body Hammercurl '1 van de beste biceps oefeningen.
          DIVIDE ET IMPERA

Comment

Gewoon curlen geen gekke onzin met verschillende standen en hoeken. Enige mogelijke variatie zou een hammer curl kunnen zijn.

Comment

Die bovenste manier doe ik zelf ook altijd. Vind hem zelf ook het fijnste, mooi dat dat ook de beste is.
              181 cm 85 kg 14%

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
              X