Frontsquat vorm check

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Frontsquat vorm check

Ik wou hem eerst gewoon in me eigen log plaatsen maar toen bedacht ik me dat niet zoveel mensen hem volgen, geen probleem natuurlijk maar ik wil wel graag reacties vandaar dit nieuwe topic. Reageren mag ook in me log.

Het is gefilmd door iemand die ook wedstrijden doet (BB) en die zei dat de vorm wel goed was, wat mij opviel was dat ik de oefening iets rustiger kan uitvoeren ben benieuwd naar jullie kijk hierop, alvast bedankt voor reacties!

Frontsquat check - YouTube

Er is veel te verbeteren.

1) Je draagt verkeerde schoenen want die hebben een zachte zool. Dat zorgt voor instabiliteit. Koop gewichthefschoenen. Dan hoef je ook niet te zoeken naar die schijfjes wanneer je naar achteren loopt
    Bijkomend voordeel is dat je daarmee ook de kans op een misstap en dus een blessure verkleint.

2) Je rug blijft niet mooi recht en buigt naar voren. Dat ziet er een beetje eng uit. Verlaag het gewicht en werk aan de correcte uitvoering van de oefening.

3) Je gaat echt niet diep genoeg, terwijl het met de front squat juist makkelijker is om diep te squatten. Het te hoge gewicht speelt ook daarbij een rol.
    I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
    - Dave Tate

Comment

Je mag wel iets dieper gaan. Daarbij ga je zowat in een rechte lijn naar beneden. Probeer meer je borst naar voren te houden en je ellebogen goed naar binnen. Ik denk ook dat je het beste je voeten ietsje naar buiten moet zetten en je benen ietsje wijder. Is naar mijn idee de beste manier om de front squat uit te voeren.

Vind je het trouwens fijn om die schijfjes te staan?
      All time PRs: 195/135/232,5
      Meet PRs: 185/132,5/232,5

Comment

Hij kan waarschijnlijk niet dieper gaan omdat hij te korte hamstrings/achillespees heeft en daarom op de schijfjes staat.
        Whether you think you can, or think you can't, you're right.

Comment

Originally posted by stealthy View Post
          Hij kan waarschijnlijk niet dieper gaan omdat hij te korte hamstrings/achillespees heeft en daarom op de schijfjes staat.
          Dat is het meest gehoorde excuus en korte hamstrings hebben daar niks mee te maken. Zeker niet bij de front squat, wegens de houding.
          I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
          - Dave Tate

Comment

Ik geloof ook niet dat ik korte hamstrings heb, ik sta op die schijfjes omdat ik gehoord heb dat het beter is voor stabiliteit en ik hierdoor meer vanuit me hielen kan drukken. Bedankt voor de goede tips ik zal volgende week als ik weer zwaar Frontsquat het gewicht wel wat verlagen om goed te focussen op de uitvoering.

Comment

Als je denkt dat die schijfjes voor jou werken moet je het proberen, ik zelf vind het alleen maar irritant. Maar ieder zijn ding.
              All time PRs: 195/135/232,5
              Meet PRs: 185/132,5/232,5

Comment

Originally posted by Mushrambo View Post
                Als je denkt dat die schijfjes voor jou werken moet je het proberen, ik zelf vind het alleen maar irritant. Maar ieder zijn ding.
                ik vind het zoeken ernaar zeer vervelend ook dat ze soms niet goed liggen dat je eigenlijk je benen net iets wijder wilt zetten is vervelend maar ik merkte wel dat ik hierdoor meer vanuit mijn hielen drukte, misschien als ik minder gewicht gebruik het zonder wel beter gaat.

Comment

Originally posted by Assie321 View Post
                  ik vind het zoeken ernaar zeer vervelend ook dat ze soms niet goed liggen dat je eigenlijk je benen net iets wijder wilt zetten is vervelend maar ik merkte wel dat ik hierdoor meer vanuit mijn hielen drukte, misschien als ik minder gewicht gebruik het zonder wel beter gaat.
                  Lees regel 1 van post #4 nogmaals. Gewichthefschoenen zijn een hele goede investering.
                  - Dave Tate

Comment

Originally posted by inferno_0666 View Post
                    Lees regel 1 van post #4 nogmaals. Gewichthefschoenen zijn een hele goede investering.
                    Ja daar ga ik ook nog zeker voor kijken aangezien ik van plan ben nog wel een tijdje door te gaan!

edit
                    welke schoenen zou je aanraden qua merk etc? Of maakt dat niet zoveel uit.
                    Last edited by Assie321; 22-07-2014, 14:50.

Comment

Dit zijn dé krachtschoenen die je het meest ziet en athleten (kracht) het meest gebruiken: Krachtschoenen - voor meer Grip bij Krachttraining | Athleteshop - Athleteshop.nl.

Je kan het best even googlen, want ik vind deze redelijk prijzig en zijn vast goedkopere alternatieve sites die hem enkele tientjes goedkoper aanbieden.

Ralf
                      BODYENFITSHOP.NL - sinds 1995 een vertrouwd adres voor vele sporters in Nederland en België!

Uniek in Nederland: voor 22.00 uur besteld, de volgende dag in huis!

Comment

Ik heb de rode Adidas

http://www.ieljastriksports.nl/Powerlift_Schoenen
                        Eating more food than your body can use to build muscle will simply lead to more body fat being gained.

Comment

Gewichthefschoenen zijn natuurlijk hartstikke goed, maar als je geen powerliftaspiraties hebt, vind ik (nep) all stars ook prima.
                          Zelf train ik op Adidas Dragon's,niet te vergelijken met originele adidas gewichthefschoenen, maar ook niet verkeerd .

Maar als je dan toch speciaal andere schoenen moet kopen, kan je net zo goed gewichthefschoenen kopen.
                          Is geld een issue, dan kan je nep allstars overwegen.
                          Last edited by rain; 22-07-2014, 18:38.
                          DIVIDE ET IMPERA

Comment

Hier kun je gewichthefschoenen kopen voor EUR 80. Die heb ik zelf ook:

:: SASTO SPORTS :: coaching & training :: verkoop gewichthefschoenen & Neck pads - nek bescherming & Freelap tijdwaarnemingsysteem ::

- Dave Tate

Comment

1: gewicht is veel te zwaar
                              2: core is niet strak genoeg
                              3:laat je ballen aan de spiegel zien , probeer het maar eens ( open je kruis en ga zitten tussen je benen )
                              4 succes
                              You gotta love yourself ! If you've been training for more then a year and your afraid to show your muscle then ... WHY are you doing it for ? Thats like being a millionaire and still homeless Kali Muscle

The upper back is the new chest Defranco

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X