Na mijn split schema op het forum geplaatst te hebben was mij aangeraden om de eerste 6 maanden gewoon full body te doen. Ik heb het nu even ~1 week geprobeerd en ik heb het gevoel dat een FB schema mijn spieren niet genoeg belast.
Naderhand heb ik vrijwel geen spierpijn en tijdens de training heb ik het gevoel alsof ik nog veel meer kan.
Toen ik een split deed had ik veel meer het gevoel dat ik echt tot het uiterste trainde en dat het mijn spieren goed stimuleerde.(wat ik bij het FB schema dus niet heb)
de 'pomp' voelde ik bij het split schema goed maar bij het full body schema niet echt.
Is het misschien toch beter om een split te pakken of is het gewoon bijna een must om een FB schema te doen voor de eerste 6 maanden?
(ik gebruik Punani's FB schema die ergens gepost was)
dag 1
squat
bankdrukken
deadlifts
db schouder press
chinnen of lat pulley
dips
dag2
front squat
bent over barbel rows
incline benchpress
db rows
side lateral raises
barbel curls
dag 3
leg press
deadlifts
roeien op machine
flyes
mil barbel press
shrugs
calve raises
Naderhand heb ik vrijwel geen spierpijn en tijdens de training heb ik het gevoel alsof ik nog veel meer kan.
Toen ik een split deed had ik veel meer het gevoel dat ik echt tot het uiterste trainde en dat het mijn spieren goed stimuleerde.(wat ik bij het FB schema dus niet heb)
de 'pomp' voelde ik bij het split schema goed maar bij het full body schema niet echt.
Is het misschien toch beter om een split te pakken of is het gewoon bijna een must om een FB schema te doen voor de eerste 6 maanden?
(ik gebruik Punani's FB schema die ergens gepost was)
dag 1
squat
bankdrukken
deadlifts
db schouder press
chinnen of lat pulley
dips
dag2
front squat
bent over barbel rows
incline benchpress
db rows