Rick dat schema is zeker te doen, het principe erachter is eigelijk gewoon compound oefeningen doen voor de "major" spiergroepen, dus iets van Rows ofzo voor rug, iets van bankdrukken voor chest, een press oefening voor legs, squat legpress hacksquat ... en dan voor de spieren die hierop niet genoeg groeien doe je nog isolatie oefeningen. veel 5x5 schemas zijn maar met 3 oefeningen zoals je al gezien hebt, ik vond dit een beetje aan de weinige kant.
alhoewel dit een redelijk goed schema is heb ik nu een beter schema, althans voormij zelf, omdat ik het zelfde schema/principes zat was ben ik eens andere dingen gaan proberen, en tis duidelijk dat als ik van bepaalde oefeningen (of allemaal) te veel doe dat ik overtrain dus ik probeer gewoon daartussen iets te vinden. op dit moment doe ik een 3way split,
maandag chest+biceps
woensdag shoulders+abs+legs
vrijdag back+triceps
principe erachter is heel simpel voor elke groep kies ik 2-3 oefeningen en bij die oefeningen doe ik vervolgens 3 setjes, 1 licht setje meer een warmup eigelijk van 10reps, een middel gewicht van 10reps en dan een zo zwaar mogelijk setje van 6 tot 12 reps ergens, tot failure, haal ik er 12 verhoog ik de volgende keer.
dit vind ik persoonlijk zelfs beter werken.
laters
alhoewel dit een redelijk goed schema is heb ik nu een beter schema, althans voormij zelf, omdat ik het zelfde schema/principes zat was ben ik eens andere dingen gaan proberen, en tis duidelijk dat als ik van bepaalde oefeningen (of allemaal) te veel doe dat ik overtrain dus ik probeer gewoon daartussen iets te vinden. op dit moment doe ik een 3way split,
maandag chest+biceps
woensdag shoulders+abs+legs
vrijdag back+triceps
principe erachter is heel simpel voor elke groep kies ik 2-3 oefeningen en bij die oefeningen doe ik vervolgens 3 setjes, 1 licht setje meer een warmup eigelijk van 10reps, een middel gewicht van 10reps en dan een zo zwaar mogelijk setje van 6 tot 12 reps ergens, tot failure, haal ik er 12 verhoog ik de volgende keer.
dit vind ik persoonlijk zelfs beter werken.
laters
Comment