Hulp nodig bij mijn 'schema'

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hulp nodig bij mijn 'schema'

Hey iedereen,

dus, ik heb niet echt ervaringen met trainen dus ik heb voor mezelf met behulp van diverse sites en advies van m'n broers en vrienden een schema voor mezelf opgezet.

op het moment ben ik gewoon dun, en mijn doel is dan ook voornamelijk in spiermassa aan te komen. mijn doel is niet om een bodybuilder te worden maar gewoon een normaal lijf eigenlijk. ik ben 1,77 m lang en ik weeg nu 62 kg. 22 jaar oud.

voor het trainen:

maandag + donderdag: borst & biceps trainen
    Dinsdag + vrijdag: Schouders & triceps
    woensdag + zaterdag: Rug & benen
    zondag: rustdag

buik probeer ik om de twee dagen te trainen, maar dat is misschien iets te veel van het goede?
    ik ga hiervoor niet naar de sportschool door gebrek aan tijd dus ik werk hier thuis aan met gewichten.

voor het eten:

het mag duidelijk zijn dat ik eerst veel te weinig at, vooral als ik wil aankomen . nu probeer ik telkens wat meer te eten, om de twee uur in ieder geval wat (zoals een paar boterhammen met kaas, kwark o.i.d). is het raadzaam om na de trainingen ook nog een Weightgainer te nemen?

mijn doel is om rond de 75 kilo te komen in ieder geval. dus ben ik op de goede weg hiermee of moet ik nog wat veranderen? op het moment ben ik hiermee anderhalve week mee bezig en ben ik een kilo aangekomen.

alvast bedankt voor je reactie!
    An eye for an eye makes the whole world go blind

Het is gemakkelijker als je met wat concrete schema's komt. Check die links onder mijn post even. Met name de onderste 2.

David.
    VOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NL

Comment

Ik vind 't niet lekker trainen op die manier... Elke dag van de week bovenlichaam. Met zo'n schema zul je nooit voluit kunnen knallen..
      In college, a guy from another country told me that he had been "juicing" for a few years. He was a very poor thrower and it made me wonder just how bad he would be if he were "clean."

If I can drink water, sleep more, and eat normal and still defeat you while you're juicing hard, you probably don't have the aptitude. Sorry. Blame your genes. Dan John.

Comment

Ik heb zelf serieuze vooruitgang geboekt met een schema dat een spiergroep één maal per week trainde.
        VOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NL

Comment

Aangezien je zelf aangeeft weinig ervaring te hebben en veel spiermassa wilt aankomen lijkt het mij verstandig dat je een FullBody workout gaat doen. In het begin moet je eerst je hele lichaam (vooral je pezen) laten wennen aan krachttraining en heeft het weinig zin om split programma's te doen, als je serieus wilt gainen. Bovendien gain je in het begin heel snel dus is het lekker als je telkens je hele lichaam stimuleert om te groeien

Misschien is Rippetoe iets voor jou: een korte, simpele maar volgens mij zeer krachtige workout waarbij je sterker en groter wordt
          Hier is het duidelijk en simpel uitgelegd: Bodybuilding.com - Workout Of The Week - What Is The Best Rippetoe Workout?
          Als ik jou was zou ik gewoon dit gaan doen, en wat eten betreft: eten als een motherf@cker!!! Maar natuurlijk wel weinig vet en veel eiwitten Weightgainer kan natuurlijk helpen maar met een goed voedingsschema kom je ook al een heel eind (kijk anders eens in de sectie voeding op dit forum)
          Succes!
          Live your days like they are your last

Comment

Je traint echt te veel. 6 dagen trainen is te veel van het goede. 4 a 5 dagen per week is zat.

Verder ben je ook niet echt concreet wat betreft oefeningen. Dus daar kan ik natuurlijk niets over zeggen.

Daarnaast train je rug en benen op 1 dag (twee grote groepen) en schouders en triceps op 1 dag (kleinere groepen).

Kijk nog maar eens rond in de sectie trainingsschema's en probeer een concreet schema te maken.

Ik ben het trouwens eens met posse wat betreft die full body workout.
            Groei, Groeier, Groeist

Comment

bedankt voor de tips!

ik zal dan idd eens kijken naar een full body workout. het probleem dat ik hiermee heb is dat ik pas over een half jaar echt in de sportschool kan gaan trainen. (sportschool gaat verhuizen en andere sportscholen bij mij in de buurt hebben een niet zo goede reputatie) op het moment train ik gewoon thuis met dumbells. is het ook mogelijk om een full body workout thuis te doen? of zou dat niet effectief genoeg zijn? zoiets als opdrukken, lateral raises etc.? bedankt alvast!
              An eye for an eye makes the whole world go blind

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
              X