trainingstijdst

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• trainingstijdst

Welk tijdstip is het best om te gaan trainen?
    Ik kan me bij alles wel iets voorstellen. paar argumenten mijns inziens:

's ochtends:
    voordeel is dat je de hele dag hebt om te herstellen en daar kun je (denk ik) je voedingsschema op aanpassen...
    nadeel lijkt me dat je 's ochtends nog niet überfit bent.

's middags:
    voordeel is dat je voor en na de training rekening kunt houden met je eten en dat je al vrij fit bent! nadeel is van de praktische kant, want wie is er midden op de dag nu vrij?!? (behalve in de vakanties)

's avonds:
    grote voordeel is dat je de hele dag kunt toewerken naar en je verheugen op je training, maar na de training is het (bij mij) vaak al zo laat dat het bedtime is. Eten na de training en dus vlak voor het slapen lijkt mij niet zo verstandig...

Let me hear what you think..!
    Last edited by Staudterd; 02-07-2007, 22:59.
    My dog can run and my dog can jump, but hell my dog can't !

5 dagen per week train ik 's avonds en 1 dag 's ochtends, puur omdat dit met mn werk het beste uitkomt.

Straks als school weer start zal het alleen 's avonds kunnen.

Comment

Ik train altijd het liefst `s avonds. Ik heb de hele dag kunnen eten waardoor ik vol met energie zit om te trainen. Alleen op zaterdag train ik `s ochtends omdat de sportschool alleen dan open is. En dat is toch wel het minste moment van de dag voor mij.
      Dus wanneer je het beste kunt trainen verschilt van persoon tot persoon.

grts

Comment

Praktisch alles wat met trainen te maken heeft is persoonlijk en zul je zelf uit moeten vinden, maar er zijn wel globale lijnen die bij iedereen gelijk zijn. Ik zoek nu dus die lijnen
        er moet toch een "perfecte" tijd zijn om te trainen. Ik heb ooit eens ergens gelezen (lekker vaag) dat atleten vier of vijf uur voor een wedstrijd wakker moeten zijn, omdat ze dan topfit zijn als ze moeten knallen...
        My dog can run and my dog can jump, but hell my dog can't !

Comment

Originally posted by Staudterd View Post
          Praktisch alles wat met trainen te maken heeft is persoonlijk en zul je zelf uit moeten vinden, maar er zijn wel globale lijnen die bij iedereen gelijk zijn. Ik zoek nu dus die lijnen
          er moet toch een "perfecte" tijd zijn om te trainen. Ik heb ooit eens ergens gelezen (lekker vaag) dat atleten vier of vijf uur voor een wedstrijd wakker moeten zijn, omdat ze dan topfit zijn als ze moeten knallen...
          heb ik ook eens ergens gelezen. dat de beste trainingstijd 4a5uur en 10a12 uur na het ontwaken is.
          train zelf altijd eind van de middag rond uurtje of 5, dan is het in de sportschool bij ons ok nog niet zo druk, scheelt ok weer

Comment

ik train meestal om 5 uur omdat ik dan echt wakker ben :P.
            en dan kan ik thuiskomen eten en voor de tv hangen, perfect toch...

Comment

maak niet echt zoveel uit hoor ik train de hele week s'middag's en zaterdag sóchtends, maar op zaterdagochtend ben ik frisser en train ik beter dan dat ik al een hele dag heb gewerkt..duss

Comment

Ik train altijd 's avonds, door mijn werk, en loop daardoor altijd te kloten met mijn voeding als ik na training nog even wil cardio-en. Volle maag enzo.
                Hierdoor train ik dus noodgedwongen later als ik wil en is ook direct mijn avond naar de klote. maar ik heb het er voor over

Comment

ik ga meestal smorgens rond een uur of 10 en anders savonds rond 6/7 uur

Comment

train meestal smiddags soms verzet ik dat naar savonds als ik egt geen zin heb of iets anders wil gaan doen maar het beste gaat het wel smorgens want op een of andere manier ben ik dan tog veel fitter
                    Owner of the Iron Playground.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                    X