Wat en hoeveel?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Wat en hoeveel?

Hallo iedereen,

ik heb zowat liggen rond lezen en op mijn fitness rond gevraagd maar denk dat ik hier toch een beter antword ga krijgen dus hier komt mijn vraag...
    Ik heb al wat fitness gedaan maar heb de laatste jaren bijna niks gedaan..
    ben 28jaar en weeg 75kg en heb nu een vetmassa van 24,5% het meest is rond mijn buik en borst..
    Nu ik zoek een goed programma..hoeveel keer welke oefening..ik beschouw mezelf als beginner dus wees duidelijk please.. ik denk dat het belangerijkste is dat ik eerst vet verlies vooraleer ik spieren ga beginnen kweken ofni?
    Mijn beroep is kok dus ik ben dicht bij de bron van het eten..niet zo makkelijk soms..

Help gevraagd..
    Last edited by denisio; 05-07-2007, 21:21.

LUI LAKKKK

Comment

let niet op de reactie van vandamme, want die vraag alleen maar aandacht.

maar kijk eens rond in de topic met trainingschema's. staan genoeg schema's gepost. als beginner zou je een fullbody schema gaan doen. deze staan er ook wel tussen
      verder zou je ook wel cardio moeten gaan doen, denk aan 3x per week een half uur. en zou ook een voedingsschema op stellen.

succes

Comment

Hallo

Je kan direct al je vet omzetten in spieren. Bij topic over trainingschema's vind je al veel voorbeelden. Ook die van David, hij zal denk ik ook wel een mooi antwoord geven.
        Succes
        Van sommige mensen kan ik niet begrijpen dat ze van miljoenen zaadjes de snelste zijn geweest

Comment

Originally posted by denisio View Post
          Hallo iedereen,

ik heb zowat liggen rond lezen en op mijn fitness rond gevraagd maar denk dat ik hier toch een beter antword ga krijgen dus hier komt mijn vraag...
          Ik heb al wat fitness gedaan maar heb de laatste jaren bijna niks gedaan..
          ben 28jaar en weeg 75kg en heb nu een vetmassa van 24,5% het meest is rond mijn buik en borst..
          Nu ik zoek een goed programma..hoeveel keer welke oefening..ik beschouw mezelf als beginner dus wees duidelijk please.. ik denk dat het belangerijkste is dat ik eerst vet verlies vooraleer ik spieren ga beginnen kweken ofni?
          Mijn beroep is kok dus ik ben dicht bij de bron van het eten..niet zo makkelijk soms..

Help gevraagd..
          Kijk eens in de sportschool rond of er iemand rondloopt die veel weet over oefeningen en trainingen. (pas op voor de beachboys, die helpen je lichaam naar de kl*te)

Maar even serieus, lees het forum goed door, kijk desnoods op youtube filmpjes hoe oefeningen in zn werk gaan.

Succes!

Comment

Hey denisio,

vet omzetten in spier bestaat helaas niet.
            Voor trainingschema's kan je ook een kijkje nemen op
            ExRx Weight Training Workout Templates.
            Op deze site kan je ook zien hoe je de oefeningen moet uitvoeren.
            Jou beroep is kok,jij zou dus een gezond/lekker voedingschema kunnen opstellen,voeding is basis voor spieropbouw/vetverlies.Kijk maar rond en als je er niet uitkomt kan je altijd vragen.

Comment

Originally posted by michael06 View Post
              Hey denisio,

vet omzetten in spier bestaat helaas niet.
              Voor trainingschema's kan je ook een kijkje nemen op
              ExRx Weight Training Workout Templates.
              Op deze site kan je ook zien hoe je de oefeningen moet uitvoeren.
              Jou beroep is kok,jij zou dus een gezond/lekker voedingschema kunnen opstellen,voeding is basis voor spieropbouw/vetverlies.Kijk maar rond en als je er niet uitkomt kan je altijd vragen.
              dit ziet er goed uit maar ik zie bvb 3days workout..pull/push/legs
              Als ik dan vb. op back druk krijg ik 20 verschillende oefeningen denk ik..
              Moet ik ze dan alle 20 doen? en hoeveel reps van elk?

Comment

ik zou nog niet met een pull/push/legs-schema beginnen,echt wel full-body doen de eerste zes maanden.
                1 oefening per spiergroep en veel cardio.
                veel herhalingen en laag in gewicht.
                Half uurtje cardio voor en na de gewichtstraining en neem ook een dag appart om eens goed te lopen/fietsen etc. op die dag dan geen gewichtstraining.
                Dit is hoe ik het gedaan heb en ik heb geen blessures gekregen en zit nu op een zwaar split-schema.

Comment

OK ik heb een full-body programma opgesteld door middel van de site
                  Ze spreken daar van 2*8-12 elke oefening.. maar niet hoeveel gewicht..
                  Wat vinden jullie van 10reps met een gewicht, dan 8 reps van een iets zwaarder gewicht en dan 6 reps van een nog iets zwaarder.. Ofniet?

Voeding .. is echt moeilijk om op mijn voeding te letten.. ik eet s´morgens 2 toasten en dan gedurende de dag normaal een warme maaltijd en s´avonds whatever.. ik heb hier thuis ook shakes liggen van postrim.. ik heb proteinpoeder dus als iemand een goed idee heeft voor mijn voeding...

Alvast bedankt voor de goede tips..

Comment

Niemand?

Comment

Mijn eerste schema was telkens 4 x 10 reps met eenzelfde gewicht,dan na enkele maanden 3x 10 en dan 1x 8 met iets zwaarder gewicht.

qua voeding..toch eens de links bekijken op de site dan zul je zien dat je best 6 x per dag eet.
                      weinig carbo 'savonds en met die shakes zou ik persoonlijk nog wat wachten tot mijn vetpercentage wat lager is.

Comment

Voeding moet je echt zelf in elkaar zetten kerel.
                        Dat is een hoop werk en als iemand het vor je doet leer je er niks van.
                        Who's the Chef

Comment

Kijk als je 10 reps en dan 8 reps met en dan 6 reps en nogmaals 6 reps met een zwaarder gewicht telkens ga je richting het massatrainingschema. Dat zal niet je doel zijn. Je wil namelijk vet verliezen kortom droog trainen en je begint net. Dus een full body training, lichte gewichten en 4 sets van 10-12 reps daarbij veel cardio en een gezond voedingsschema. Binnen een half jaar is je vetpercentage zeker flink gezakt.

Comment

Full body is inderdaad echt leuk en goed om te doen de eerste 6 maanden, heb ik ook gedaan.

Dan zou ik iig tijd nemen om een goede squat te leren, een benchpress en goed rug trainen. Je rug is megabelangrijk omdat alles daar aan "hangt" Zonder een sterke rug zullen de meeste andere oefeningen ook niet vlekkeloos gaan.

Verder moet je je doel vaststellen. als dat toch stiekem ook krachttraining is inplaats van alleen maar afvallen dan moet je je veel meer focussen op zware gewichten pakken, weinig reps, en dan is het ook beter om je energie niet te verspillen aan teveel cardio omdat dat dan juist die spiergroei tegengaat voor of na een krachttraining.

Als je puur en alleen wilt afvallen dan zou zelfs aanraden om de eerste 6 maanden ALLEEN maar cardio te doen, 45 minuten op 70% van je maximum hartslag, elke dag voor of na je werk. en dan natuurlijk een goed voedingschema uitrekenen op bijvoorbeeld voedingsbehoefte.nl.
                            Knallen Knallen Knallen

Comment

OK ben begonnen maar heb nog wat raad nodig.
                              Iedereen check mijn trainingslog..
                              Bedankt voor de raad alvast

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X