Fout schema?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Fout schema?

Mijn schoonzusje heeft voor mij een trainingsschema opgesteld om mijn torso te trainen, dit heeft ze geleerd op het SIOS. (Ik doe dit overigens om te beginnen thuis met gewichten, mocht ik het volhouden en leuk vinden wil ik ook in een later stadium naar de sportschool.) Nou is het zo dat ik bijvoorbeeld iedere dag, soms twee keer per dag mijn armen en borst moet trainen. Inmiddels zit ik in de 3e week en het schema ziet er nu zo uit:

- 2x per dag biceps: 3x6 herhalingen met 13 kilo
    - 2x per dag opdrukken: 2x8 herhalingen half (steunen op bed) en 3x3 normaal (ik ben vrij zwaar en moet een aardig gewicht opdrukken, voorheen lukte me dit helemaal niet..)
    - 1x per dag borst: 3x6 herhalingen met 10 kilo

Dit moet ik dus allemaal dagelijks doen, en wat ik hier op het forum lees lijkt heel anders te zijn als wat mijn schema zegt. Daar wordt in sommige schema's maar eens per week aan de armspieren getraind. Is mijn schema zo verder wel goed, en kan ik daar gewoon mee doorgaan? Of is het echt helemaal fout? Ik loop namelijk al een weekje met wat spierpijn rond die steeds erger lijkt te worden. Ik wil natuurlijk niet dat ik straks een paar weken niet kan trainen omdat ik overtraind ben! Graag hoor ik het van jullie!

Dit heeft jouw schoonzus vast niet geleerd op het cios!
    Het gaat in tegen alle trainingsprincipes! Die spierpijn waar jij het over hebt die erger wordt en niet overgaat wordt veroorzaakt door een gebrek aan rust. Dit schema kan regelrecht de prullenbak in. Stop eerst met trainen voor een paar dagen tot dat de spierpijn over is.

Ik zou zeggen kijk eerst even rond op het forum of op internet naar hoe het werkt met trainen en welke trainingsprincipes er gelden.
    Kijk naar hoe andere members een schema gemaakt hebben.
    probeer het zelf dan nog eens en post hem hier dan.

grts

Comment

Ik vond het zelf ook al zo tegenstrijdig met wat er hier allemaal staat.. Ik zal de komende dagen wel rust houden en proberen een nieuw schema op te stellen.. Ze heeft trouwens echt het cios gedaan hoor, ik weet het verder ook niet..

Comment

misschien dat het trainingschema dat ik nu gebruik ook iets voor jou is. ik ben ook nog maar een beginner namelijk
        je zal er alleen 2 dumbells voor moeten aanschaffen en het kan thuis getraind worden.

Weekschema

Maandag

Borst Push-up
        Schouders Dumbbell Shoulder Press
        Rug Bent over Two-Dumbbell Row
        Biceps Dumbbell Bicep curl
        Triceps Seated Triceps press
        Buikspieren Cross-Body crunch
        Benen Dumbbell-Squat

Woensdag

Benen Dumbbell-Squat
        Borst Push-up

Vrijdag

Borst Push-up
        Benen Dumbbell-Squat

ik doe voor elke oefening 3 setjes, met 12-10-8 herhalingen
        voor informatie over de oefeningen kan je op de link hieronder kijken

Bodybuilding.com - #1 Exercises Guide - Over 300 Exercises!
        An eye for an eye makes the whole world go blind

Comment

Die flapdrollen van het Cios weten niets, bij ons op de gym trainen ook een aantal van die gasten.
          Zijn ze bv rug aan het trainen, dacht eerst dat ze een paal de grond in aan het rammen waren.
          Trainen leer je in de sportschool, niet in de boeken..
          Je kan wel aan de hand van dit forum heel veel leren.
          Een betere leerschool is er niet 1-0 voor bodynet

Comment

En zo is het maar net, Bodyshape!

Comment

Die flapdrollen van het Cios weten niets,
              haha +1

das echt waar ik kom van sport en bewegen af heb er 6 maanden op gezeten
              nouw ik ben er weg gegaan omdat zo verekte makkelijk was .

net zo als iemand anders het al zei gaat een kerel +-65kg geen spiermassa tricep push down op 45kg zetten.
              doet hij 2 sets :P 1 van 2 en 1 set van 3 (dat was de 2e set .... -_-") nouw echt ik keek hem aan vroeg als hij "power setjes" aan ut draaien was .

zei hij wat zijn power setjes now ,toen ben ik maar weg gelopen jezus

Comment

Originally posted by Bodyshape View Post
                Trainen leer je in de sportschool, niet in de boeken..
                Er zijn zeer goede boeken te vinden waaruit je heel veel nittige informatie kunt halen wat betreft trainingsprincipes en oefeningen. Het grote van je theoretische kennis is zeer belangrijk wanneer je een maximaal resultaat wilt boeken. Het leren uitvoeren van de oefeningen en het leren kennen van je lichaam tijdens inspanningen doe je inderdaad grotendeels in de sportschool.

grts

Comment

Originally posted by erik1982 View Post
                  Er zijn zeer goede boeken te vinden waaruit je heel veel nittige informatie kunt halen wat betreft trainingsprincipes en oefeningen. Het grote van je theoretische kennis is zeer belangrijk wanneer je een maximaal resultaat wilt boeken. Het leren uitvoeren van de oefeningen en het leren kennen van je lichaam tijdens inspanningen doe je inderdaad grotendeels in de sportschool.

grts
                  Klopt helemaal! Maar doelde in mijn betoog op de boeken van het Cios (heb er zelf namelijk ook op gezeten, daarom ben ik zo kritisch (overigens maar 1 jaar haha)

boeken koop ik niet omdat ik dit forum heb (oke oke genoeg geslijmd)

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                  X