menshealth traningsschema

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• menshealth traningsschema

Hallo,

Ik ben bijna 6 weken bezig met mijn splitschema en wil naar fullbody gaan. Nu heb ik al een tijd geleden de fitnessbijbel van menshealth gekocht (een boek).
    Hier staat het volgende schema voor krachttraining voor spieropbouw.

Bovenrug A1 Armtrekken
    Onderlichaam A2 dumbell opstappen

Schouders/triceps B1 Dubell armdrukken
    Onderlichaam B2 Dumbell uistappen

onderrug C1 rugstrekken
    Borst, schouders, triceps C2 Bankdrukken met smalle greep

De oefeningen doe je in een superset en na iedere superset 60 sec rust. Het aantal sets per oefening is 2-3 en 6-8 herhalingen. Dit doe je 3 dagen in de week. De buikspieren moet je zelf er nog bij trainen.

Ik heb het idee dat als ik dit schema volg dat ik veel te weinig oefeningen heb gedaan. Hoe denken jullie hierover?

Kan je net zo goed geen schema hebben.
    Ik vind er niks aan.

grtz
    getting back in shape...

Comment

vind er ook weinig aan... Vind het een beetje weinig
      Trainingslog Farmboy:

Comment

Magertjes!!
        Maak vlug een ander schema op
        Van sommige mensen kan ik niet begrijpen dat ze van miljoenen zaadjes de snelste zijn geweest

Comment

men's health maakt fitness schema's voor kantoorballen die hun bierbuikje die ze opgebouwd hebben tijdens het borrelen kwijt te raken. Al die supersetjes zijn best goed om af te vallen, maar voor de serieuzere krachtsporter idd een b'tje te magertjes. Er zijn VEEL betere schema's te vinden!
          Geniet, en drink met maten!

Comment

Bedankt voor de reacties! Ik was al bang dat ik nu verkeerd bezig was. Ik zal binnenkort zelf eens een schema proberen uit te werken. Alleen ik denk dat ik geen supersets ga doen want dat lijkt me niet relaxt om iedere keer twee apparaten bezet te houden.

Comment

Ik had eigenlijk nog één vraagje:

Bij het wisselen van je schema is het dan verstandig om ook allemaal andere oefeningen te doen of is het voldoende dat je alleen de manier van trainen veranderd?
              Bijvoorbeeld van 4x8 naar pyramidesysteem ga of anders........?!?!?

Comment

Je kan je 1 ste oefening als laatste doen. Een nieuwe oef invoegen en een andere weglaten. Voorbeeld, de meeste beginnen met bankdrukken en dan incline drukken. Je kan ook eerst de incline doen en dan flyes en eindigen met bankdrukken. Idem voor je andere spiergroepen.
                Van sommige mensen kan ik niet begrijpen dat ze van miljoenen zaadjes de snelste zijn geweest

Comment

er zijn veel verschillende manieren om te varieeren. Je kunt spiergroepen op andere dagen trainen, de intensiteit van je workout veranderen, het gewicht verhogen of verlagen, het aantal reps verhogen/verlagen, andere oefeningen doen, dumbells ipv halters en andersom, op andere momenten van de dag trainen en zelfs je greep veranderen heeft al invloed!

Mijn tip: doe nooit een lange tijd hetzelfde want dat werkt averechts. Variatie in training is net zo belangrijk als variatie met eten..elke dag kip met rijst gaat ook tegenstaan nietwaar?

Comment

menshealth zegt al genoeg

Comment

Originally posted by gais_der_german View Post
                      Bedankt voor de reacties! Ik was al bang dat ik nu verkeerd bezig was. Ik zal binnenkort zelf eens een schema proberen uit te werken. Alleen ik denk dat ik geen supersets ga doen want dat lijkt me niet relaxt om iedere keer twee apparaten bezet te houden.
                      Als beginner mag je nooit geen superstes doen, hier op het forum staan genoeg degelijke full body schemas, probeer zo één voor te starten.

Grtz
                      stil growing

Comment

Het schema komt uit de menshealth fitnessbijbel. Is een boek waar bijna alle oefeningen in staan.

Maar snipe: Wat versta jij onder beginner? Ik heb 3/4 jaar gefitnesst, daarna twee jaar niet en nu ben ik ongeveer 2 a 3 maanden bezig. Toen ik begon ben ik meteen met splitschema begonnen (wist toen nog niet van het bestaan van fullbody af).

Ik ben deze week over gestapt naar een ander schema. Ik heb van iedere spiergroep minimaal 1 oefening veranderd en ga van pyramide naar 4x8.

Verder ga ik wat meer aandacht aan mijn rug besteden. Door het bulken ben ik zwaarder geworden maar ik kan me bijna niet meer optrekken. Over 6 weekjes hoop ik dit minimaal 2 tot 4 x 8 te kunnen.

Comment

zoals je zelf aangeeft heb je twee jaar niets gedaan, dus spiergeheugen of wat dan ook is er niet meer. Volgens mij ben je ook indertijd verkeerd gestart, zoals je zelf al zegt kende je niets van full body schema's, misschien is dit te hard uitgedrukt maar je kende dus de ballen van trainen, je hebt waarschijnlijk een schema gekregen of van internet afgehaald.

Doe nu aan full body , dan kan uw czs eraan aanpassen en binnen een week of 6-8 kan je terug overstappen naar 4x8

Grtz
                          stil growing

Comment

..ja dat is idd nogal hard naar deze jongen toe. We zijn allemaal ooit wel eens begonnen toch?

Desalniettemin...ervaren is ie niet.

Comment

Toen ik begon had ik idd nog weinig kaas van gegeten. Ik wist redelijk wat af van trainingsleer maar over fitness had ik niet al te veel kennis. Ik heb zelf op het CIOS gezeten alleen daar hadden we alleen info over splitschema's gehad (althans dat kan ik me allen nog herrinderen ).

Toch denk ik dat een splitschema prima kan. Vooral op het moment dat je gewoon 3x12 doet. Als je goede oefeningen doet voor fullbody dan moet je ook goede begeleiding zijn of ervaren zijn.

Momenteel train ik gewoon bij het sportcentrum van de universiteit en daar is nauwelijks tot geen begeleiding. Ik ben momenteel net begonnen met een split 4x8 schema en over 5 weken ga ik een keer full body proberen. Toch bedankt voor je advies snipe.

@sterkste ophaler: Ook bedankt voor je reactie! Maargoed dit is een forum en snipe mag natuurlijk gewoon zijn mening geven. Ik hoop ooit ook nog zo ervaren te worden als hem.
                              Last edited by gais_der_german; 19-10-2007, 18:11.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X