Beginner - Massa - 3 dagen - zo goed?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Beginner - Massa - 3 dagen - zo goed?

Ok,

Ik train MA - WO - VR
    Mijn benen zijn niet nodig (8 jaar basketball, benen zijn veeel verder als lichaam ontwikkeld)

Ik heb nu dit op papier staan en uitgevoerd

Borst
    Decline Flye
    Incline Dumbell press
    Dumbell Pullover
    Biceps
    Standing cable curls
    Seated Concentration curls
    Preacher curls
    Triceps
    Cable pressdown
    Rope Extensions
    Shouders
    Seated lateral raises
    Behind neck press (vind de oefening niet echt fijn voor onderrug*)
    Rug
    Neck Pull-downs
    Double arm rows
    Buik
    *zit goed qua oefeningen*

(alle oefeningen van fitness-island.com)

Ik train met 10 - 8 - 6 - 6 reps met als doel dit jaar zo groot mogelijk te worden. (Volgend jaar concentratie op het droogtrainen).

Bij voorbaat dank

Je doet voor heel je rug minder als voor je biceps. Ik zou voor biceps genoegen nemen met 2 oefeningen en voor rug minstens een oefening erbij. Ook zou ik bij borst 1 oefening eruit halen. 2 daarvoor is wel voldoende als je er genoeg intensiteit insteekt. Voor schouders zou je ook kunnen gaan voor: laterals raises en bent over raises. Aangezien je anders je achterste schouder kop niet aanpakt, en je je voorste schouder kop ook al aanspreekt bij borst. Ook zou ik toch overwegen benen te trainen.

Edit: als je nog een beginner bent zou ik me vooral concentreren op compound lifts: Squat, Deadlift, Bench Press, Bent over Row en Military Press.
    Last edited by UpRising; 05-10-2007, 17:14.

Comment

Ik neem aan dat je dit schema wel weer vervangt over weekje of 6-8 he? Daarbij zou je inderdaad voor de kleine spiergroepen (borst/biceps/triceps) ongeveer 2 oefeningen moeten pakken.
      Bij je biceps zou ik een oefening doen met een stang (ez of gewoon) en eentje met dumbell/kabel. Verder mis ik de shrugs bij je schouders voor je trapezius. Bij je rug zou ik er een oefeningetje bij gooien, wellicht barbell rows oid.
      "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Kijk eens wat rond op het net en dan vooral naar HST. Gebruikt progressieve loading en je traint FB. A winning combination.
        liberation trough self brutalization, real men don't fear pain and thus can't be controled.

Comment

Als je echt een beginner bent dat zit je met dit schema fout.
          Bij een beginner gaat het erom je spieren te laten "wennen" aan het trainen met gewichten.Deze gewenningsfase kan tot 6 maanden in beslag nemen.
          Vergeet niet dat het niet enkel je spieren zijn die moeten wennen,ook je pezen spelen er een grote rol in.
          Neem voor iedere spiergroep één compound oefening;bvb voor de borst is dit bankdrukken,voor de biceps zijn dit barbell curls,enz
          Druk es compound in de zoekmachine in en je zal ze wel terugvinden.
          Doe dus voor iedere spiergroep één oefening bestaande uit 3-4sets met 12-15reps.en dit 3x per week.
          Op deze manier kan je op een veilige manier beginnen.
          Het klinkt mss wat weinig maar je zal al snel resultaten zien.
          Doe dit enkele maanden en dan kan je overgaan op zwaardere trainingen.

grtz
          getting back in shape...

Comment

BENEN zijn wel nodig.

basketbal is wat anders dan BB

train ze gewoon mee.

Comment

Als ik jou was zou ik je eerst op de standaard oefeningen concentreren zoals bijvoorbeeld flat bench (bankdrukken), squaten, opdrukken, optrekken en dan daar een paar oefeningen bij doen per spiergroep.
              Bij de goede sportscholen kunnen ze makkelijk een beginners schema maken, die kun je daarna zelf naar eigen wensen aanpassen zoals gaan trainen met 3x10 of 3x8 want meestal word aangeraden eerst 4x15 of 3x15 te doen.
              SUCCES

Comment

u schema voor een beginner trekt op niets. Hoelang ben jij eigenlijk bezig als je dit afhandelt in één training. Zoals al gezegd is, doe compound oefeningen, bankdrukken-biceps curl-triceps dippen- schoulder press-chinnen,squat,......., eerst en vooral moeten u pezen en gewrichten eraan wennen en zeker u czs,want dat is het eerste wat zal reageren .

zoek eens op het net naar hst, heb ik ooit eens een schema van geplaatst hier maar weet niet of het er nog opstaat

Grtz
                stil growing

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                X