massa

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• massa

ik volg zo al een tijdje alles mee op het net en vindt heel interessante zaken terug die me zeker kunnen helpen
    zo ben ik vandaag gaan trainen en heb eens volgens enkele normen van jullie getraind
    ik heb vandaag borst getraind, heb drie oefeningen ervoor gedaan
    *bench press 4setjes 12x60 10x70 8x80 6x90
    *incline dumbell press 12x24 10x28 8x28 6x32
    *decline flyes 12x10 10x12 8x14 6x16

tussen de setjes plaats ik een kleine minuut rust in, vandaag vertelde er me iemand om tussen de setjes bijna of geen rust in te lassen maar dan lijkt het me bijna onmogelijk tussen de oefeningen plaats ik 2min rust in

daarna heb ik nog 2oefeningen tricep gedaan
    moet zeggen dat ik me er wel lekker bij voelde, helemaal anders dan mijn vorige trainingen

nu ben ik nog info verder aan het verzamelen om ook mijn andere spieren te trainen maar daar heb ik nog enkele vraagjes bij, zijn er spiergroepen die samen op één dag mogen getraind worden en de armen de één zegt ze 2x in de week te trainen, de ene dan 1x, hoeveel oefeningen zijn er dan nodig uw armen te doen groeien groeien en nog es te groeien ?

zal zelf nog verder op zoek en hou jullie op de hoogte

Om je armen te laten groeien zul je toch vooral de compounds moeten doen en na de training wat isolatie. Gewoon flink roeien, chinnen, bankdrukken en ze komen vanzelf. Bij de een sneller, bij de ander langzamer (bij mij bijvoorbeeld), maar ik geloof dat dit alles is. Isolatie oefeningen trouwens twee per spiergroep. Hoevaak je ze pakt per week hangt af van het schema dat je volgt, bij een split is het meestal 1x per week, met een aparte armendag erbij is het 2x. Met een fullbody zal het een keer of drie zijn, met een ub/lb waarschijnlijk 2x. Zo zie je dat het vooral afhangt van je schemakeuze.
    "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

kan je me meer uitleg geven over die isolatie oefeningen of vindt ik hierover meer in een ander forum dan schema´s ?

Comment

Een compoundoefening is een oefening waarbij je meerdere spiergroepen gebruikt, een isolatie oefening is er een waarbij je een spiergroep gericht pakt. Een compound voor onderrug, quads en hamstrings is bijvoorbeeld de deadlift. Een isolatieoefening voor je biceps is bijvoorbeeld de bicepscurl. Voor alle oefeningen hebben we ergens een link staan op de site met alle oefeningen per spiergroep. Daar moet je even kijken.
        "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

Comment

Compound excercise=samengestelde oefening
          Geniet, en drink met maten!

Comment

''tussen de setjes plaats ik een kleine minuut rust in, vandaag vertelde er me iemand om tussen de setjes bijna of geen rust in te lassen maar dan lijkt het me bijna onmogelijk tussen de oefeningen plaats ik 2min rust in''

kan er mij hierbij iemand helpen en zeggen of ik op de goeie weg ben of het verkeerd aanpak ???

bedankt trouwens voor de vorige uitleggen, leuk eindelijk eens te kunnen spreken tegen mensen met ervaringen en weten waarover ze het hebben

Comment

ik dacht altijd dat isolatieoefeningen juist goed waren......wat is dan goeie compound oefening voor biceps, triceps en schouders? bankdrukken is een compound oefening of niet?

Comment

Bankdrukken is een compound ja. Voor je schouders heb je de military press of de neckpress. Voor de achterkant de dumbellrow. Biceps alle bovenrugoefeningen.

sigpic

Comment

je mag gerust 2 min rusten tussen je sets. Je moet nog thuis geraken hé
                  Van sommige mensen kan ik niet begrijpen dat ze van miljoenen zaadjes de snelste zijn geweest

Comment

Persoonlijk vind ik 12 stevige setten compounds gewoon teveel voor een natural athleet. Ik zou het opsplitsen in 1 zware compounds 1 lichtere compounds/isolatie en 1 pure isolatie. 3 setten per stuk. zware Compounds 5-8 herh, lichte/isolatie 8-10, pure isolatie 12-15.

Bv voor borst

bench.
                    flyes.
                    crossovers.

biceps

chin-up.
                    curl.
                    preacher curl.

Op t-nation stond er hier een mooi artikeltje over, heeft een vriend van me met succes toegepast. Zal het even zoeken.

TESTOSTERONE NATION - Training for Newbies, Part 1
                    TESTOSTERONE NATION - Training for Newbies, Part 2
                    TESTOSTERONE NATION - How to Design a Damn Good Program, Part 1
                    Last edited by Genjuro; 01-12-2007, 21:32.
                    the one and only tabata overlord

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                    X