oefeningen variëren per training?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• oefeningen variëren per training?

hey all,

ik train nu 6 weken op 4x8 in een 4-dagen split schema met elke training dezelfde oefeningen. Ik had in gedachten dan ik vanaf volgende week begin met dit schema:

Dag 1: Rug + biceps
    Dag 2: Borst + triceps
    dag 3: rust (is deze dag nodig????)
    dag 4: benen
    dag 5: schouders
    dag 6: rust
    dag 7: dag 1

en deze oefeningen te doen:

Rug 1)
    - Chin ups bovenhandse greep
    - Bent over row neutrale greep
    - Low row (op een machine met een kabel, benen en romp in hoek van 90 graden) onderhandse greep

Rug 2) (dus de trainingcyclus na de Rug 1 training)
    - Chin ups onderhandse greep
    - Barbel row bovenhandse greep
    - Low row neutrale greep

Rug 3)
    - Chin ups neutrale greep
    - barbel row onderandse greep
    - Low row bovenhandse greep (de gewone wide grip afgewisseld door en wide grip palms in, dus zeg maar soort van brede neutrale greep)

Biceps 1)
    - Concentration curl
    - Hammer curl

Biceps 2)
    - Preacher curl (dumbell)
    - cable curl (met een stok, onderhandse greep en dan naar boven trekken)

Biceps 3)
    - Standing barbel curl
    - 1 handed cable curl (omhoog trekken)

Biceps 4)
    - Preacher curl (barbel)
    - 2 handed cable curl (armen in 1 lijn met de schouders en cables naar mn pan trekken)

met deze 3 verschillende rug trainingen gecombineerd met 4 verschillende biceps trainingen, is er steeds een andere combinatie rug en biceps

Schouders 1)
    - Military press (barbell)
    - Front laterals
    - Shrugs
    - reverse cable flyes

Schouders 2)
    - Arnold press (dumbels voor me houden, handpalmen naar mn gezicht en arm in hoek van 90 graden. Ellebogen naar de zijkant brengen en omhoog stoten)
    - Reverse cable flyes
    - Barbel shrugs (barbel tot kin omhoog brengen -> voor trapezius????)

Schouders 3)
    - Dumbell press
    - Front laterals
    - Shrugmachine
    - reverse cable flyes

Benen+onderrug 1)
    - Squat
    - Leg extensions
    - Leg press
    - Goodmornings (onderrug en hamstrings?)
    - Leg curl
    - Standing calf raise

Benen+onderrug 2)
    - Deadlift
    - Squat
    - Leg extensions
    - Laying leg curl
    - Seated calf raise
    - Hyperextensions

Borst 1)
    Bench press
    Dumbell incline press
    Cable laying decline crossover

Borst 2)
    Bench press incline
    Dumbell press
    Pullover

Borst 3)
    Dumbell press decline
    laying cable incline crossover
    Bench press

Triceps 1)
    - 2 handed push down
    - rope pull down

Triceps 2)
    - 1 handed push down palms down
    - overhead extensions

Triceps 3)
    - reverse barbel curl
    - 1 handed push down palms up

Triceps 4)
    - French dipping (tussen 2 bankjes met de hielen op het ene bankje en handen op de andere)
    - overhead rope extensions?

Buik 1)
    - static crunch
    - static reverse crunch
    - rotary torso

Buik 2)
    - Crunch
    - reverse crunch
    dumbel side (voor zijkant buikspieren???)

Buik 3)
    - Abdominal machine
    - hanging leg raise
    - schuine brug

Buik 4)
    - crunch + tegelijkertijd benen omhoog (niet de grond raken)
    - leg raise (dus tegen omhoogstaande bank)
    - side crunch op een schuin bankje

ik ga deze sets doen: 15 (waming up) - 4 - 6 - 8 - 10 en 2 minuten max tussen de sets

en wat vinden jullie hiervan?? doel is uiteraard zoveel mogelijk massa bouwen voor de zomer
    Last edited by Leo1988; 09-12-2007, 19:38.
    22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg

Het is veel...erg veel. Ik vind het een goed schema als je verder de hele dag niet van je reet af komt..maar anders kost dit je gigantisch veel energie!
    Als je werkt (lichamelijk werk) zou ik dit schema niet hanteren.
    Als jij in de eerste catagorie valt...probeer het uit.
    Geniet, en drink met maten!

Comment

Zou per training maar twee oefeningen buik doen. Verder kunnen die side raises bij elke training weg. Ik zou een oefening per schouderkop hanteren.
      Verder eventueel nog een quadoefening hier en daar erbij (3 oef) en voor de hamstrings 2 per training. Maar dat mag je zelf weten, het ligt er maar aan op welke spiergroepen je het accent wil leggen.

Shrugs zijn inderdaad voor je trapezius.
      "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

hoezo vind je dit veel? ik train 1 spiergroep in de 6 dagen (bijv dinsdag en dan maandag pas weer) met nieuwe oefeningen was mijn vraag. ik heb genoeg tijd
        22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg

Comment

Nee..ik doelde op de energie die je verbruikt met je schema. Niet op je trainingsroutine.

Comment

oohw zo, veel/zware oefeningen per training dus?
            ja ik heb 2x in de week college en voor de res vrij. helemaal geen zwaar lichamelijk werk ofzow.

ik dacht dat dit helemaal niet zon gek schema was? 1-3 oefeningen per spiergroep per keer en dan 1-2 spiergroepen per keer. uurtje trainen. dat hanteren de meeste hier ook toch?

Comment

Originally posted by Leo1988 View Post
              oohw zo, veel/zware oefeningen per training dus?
              ja ik heb 2x in de week college en voor de res vrij. helemaal geen zwaar lichamelijk werk ofzow.

ik dacht dat dit helemaal niet zon gek schema was? 1-3 oefeningen per spiergroep per keer en dan 1-2 spiergroepen per keer. uurtje trainen. dat hanteren de meeste hier ook toch?
              Ja dat is vrij standaard idd...maar ik kan natuurlijk niet ruiken wat iemand naast het trainen nog doet. Als je een kantoorbaan hebt of op school zit kan dit prima zo. Ik train hooguit 4 keer per week. Soms zelfs maar 2 of 3 keer. Dat hangt er maar net vanaf hoe zwaar mijn werkdag geweesd is.

Comment

oohw zo oke dan

hoe vaak denk je trouwens dat ik maximaal per week kan trainen zonder overtraining? ik heb nou een 4 dagen split en heb eerst 4x trainen dan 1 dag rust dan weer 4 dagen trainen gehanteerd. dus precies elke spiergroep anderhalve keer per week (1x in de 5-6 dagen ofzo) en nu doe ik 2 dagen trainen 1 dag rust enz dus de spiergroepen iets minder vaak.

Comment

Je overtraint je als je altijd binnen 24 uur dezelfde spier weer maxomaal belast. In jouw geval herstel je genoeg. Je doet immirs na het trainen verder niet veel..goed schema dus.

Comment

dus ik kan in principe 7 dagen per week trainen met een 4 dagen split? en anders sowieso 4 dagen trainen 1 dag rust etc?

Comment

Je kunt wel trainen, maar ik betwijfel of je massa wint. Wellicht wat kracht omdat het al wat meer op een powerlifter schema lijkt, maar ik denk dat je qua massa niet zult aankomen als je zoveel traint zonder rust.
                      "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

Comment

Krachttraining is makkelijker dan bobybuilding. Bij bodybuilding moet je voeding echt aangescherpt worden en zul je je rust echt moeten nemen. Ik denk datxje voor verdere vragen omtrent deze materie wel bij General verder terecht kunt.

Comment

oke wat denk jij dan General hoe vaak ik kan trainen voor pure massa met een 4 dagen split?

Comment

Zou 4x per 7 dagen trainen. Uiteraard hangt het af van wat je lichaam aankan, dus het is een kwestie van experimenteren. Wat ik in ieder geval geleerd heb van mijn zesdagen split is dat ik dan wel sterker wordt en wat definitie aanscherp, maar geen massa win. Ben nu aan het kijken hoe de drie dagen split gaat, en ik geloof dat dit beter gaat qua massa. Het komt erop neer dat je moet kijken wat voor jou werkt, wat voor de een werkt hoeft niet voor de ander te werken, maar het verhaal dat je groeit in de rust en niet in de gym is voor mij bewezen.

sigpic

Comment

schema aangepast. wat vind je er nou van?

oke dan ga ik 4-5x in de week trainen. 2 dagen trainen en dan 1-2 dagen rust

is het voor de rest allemaal goed? ook de herhalingen/sets/rust?

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X