Mijn trainingschema

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Mijn trainingschema

Wat vinden jullie van mijn trainingsweken.
    Maandag Borst en armen
    bankdrukken plat en schuin 3 keer 8 reps
    2 flyes oefeningen 3 keer 8 reps

Biceps en triceps alles 3 sets van 8 a 10 reps
    dumbell curl
    isolatie curl
    hammer curl
    triceps:
    push down
    touw extensions boven hoofd
    machine dip

Dinsdag van 8 tot half 10 kickboksen

Woensdag Rustdag

Donderdag Rug en schouders benen
    Rug 3 sets van 8 reps
    pull down
    dumbell row
    matrix pull down losse handvaten
    matrix isolatie pull down
    onderhands roeien
    onderrug oefening

Schouders 3 sets van 8 reps
    dumbell press
    side raises
    upright rows
    pectoral achterkant schouders
    shrugs

Benen 3 keer 25 a 50 reps
    legg extensions
    legg press
    kuiten op legg press

Vrijdag 18.15 - 19.30 kickboksen

Zaterdagochtend
    Hele lichaam workout
    Alle oefeningen 30 reps 20 sec rust 3 sets per oefening explosieve kracht
    Rug:
    barbell row
    deadlift
    losse handvaten pull down
    Borst:
    dumbel drukken
    flyes dumbel
    Triceps:
    dip tussen twee bankjes met extra gewicht
    Biceps:
    barbell curl
    Schouders:
    om en om staand dumbell pres
    Benen:
    lunges jump om en om met dumbell
    squat met losse stang in nek
    Full body:
    barbell beginnend op grond en helemaal omhoog tot shoulder press uitstotend

15 minuten op loopband 1 tempo 30 sec langzamer en dat opbouwend van 70 %tot 90 % van maximale hartslag.

Daarnaast ga ik op woensdag vanaf volgende week 45 a 60 min trimmen buiten en op zondag doe ik vaak thuis nog 45 min training op bokszak en speedball.

Stats op moment zijn 91 kilo bij 1.79 vet geen idee maar rond de 15 a 16 denk ik
    eat eat eat and look like a freak!

Als je 2 dagen in de week KT doet vind ik dat je veeeel te veel oefeningen doet al helemaal voor je rug en schouders, benen / kuiten verwaarloos je dan weer een beetje als je ze vergelijkt.

Als je dan toch zoveel oefeningen wil doen zou ik minder set's doen.
    Probeer echt met een uur of 5 kwartier klaar te zijn
    Who's the Chef

Comment

Borst is teveel. Zoiezo een, liefst twee oefeningen wegstrepen.
      Van triceps een oefening weggooien, nu train je die meer dan biceps. Hammer curl is vooral voor onderarmen.
      Zou direct na borst overigens schouders doen, een military press en een side raise.
      Voor rug tel ik drie pulldowns. Zou eerder iets doen als de bent over barbell row(breed), kabel roeien met smalle grip, chinups. Hierna voor je achterkant schouders de reverse cable flyes en eventueel wat shrugs voor je traps. Dan nu de stiff legged deadlifts omdat je onderrug nog wel redelijk warm is, en je pakt meteen je hamstrings mee. Dan iets als een squat, een leg curl, en een leg press. Eventueel nog een leg extension, maar ik denk niet dat je die nog op een aanvaardbaar gewicht kunt uitvoeren na deze training.
      Kuiten is ook optioneel.

Let wel op de tijd he, een uur is optimaal (zoals Been al zei).

Ik zou eerder later op je kickboks dag van dinsdag benen doen en dan de donderdag rug (of omgekeerd). Ik denk dat je dan je oefeningen beter kunt verdelen, zonder dat je in de knel raakt qua tijd.
      "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Tis allemaal een beetje extreem kerel. Take it easy..niet te veel doen. Je kunt je beter aan het advies van been en generalIx houden.
        Geniet, en drink met maten!

Comment

Maar wie zegt dat ik er langer over doe??
          Doe meestal over een training een uur a 1 uur en een kwartier.Hou niet veel rust tussen de sets.Zweten moet je

En voor rug heb ik veel oefeningen ja klopt maar dat is iets wat ik lekker vind en geloof het of niet het beste werkt voor mij. Heb wel eens minder oefeningen gedaan maar mijn rug werd er niet massiever van.En de vele pull downs wisselt natuurlijk maar nu heb ik 8 weken lang veel pulldowns om weidere rug te krijgen daarna ga ik weer meer de nadruk leggen op midden gedeelte. Rug is wel gigantisch grote spiergroep dus kan wel wat hebben

Ik kan onmogelijk schouders na borst trainen wou dat ik het kon maar dat red ik niet mijn schouders doen dan te pijn.Doe ook nooit front raises want dan krijg ik ook last.
          Dat heb ik altijd al gehad en gaat niet weg dus soms moet je met omweg trainen.
          Waarom vind je 4 oefeningen voor de borst teveel general??2 oefeningen voor de borst is echt veel te weinig. Mijn borst loopt altijd achter op de rest en doordat ik op een gegeven moment zelf 2 keer per week me borst zwaar aanpakte met 4 oefeningen per keer ging ik hem bijtrekken.

Het klopt dat ik me benen verwaarloos op grootheid gebied maar wil geen grote benen en mijn benen groeien heel snel. Train me benen daarom veel herhalingen om ze harder te maken zodat je er harder mee kan trappen
          Moet geen lompheid in me benen hebben.

Na me kickboks nog benen trainen haha dan heb jij nog nooit kickboks les gedraaid general denk ik maar na kickboks les denk ik eerder aan heel snel me shakie drinken en daarna op de bank te rusten

Zo dit was weer de feedback van mijn kant waarom ik dingen doe

Comment

Heb alleen gewone boksles gehad. Nog weinig professioneel, maar slopend genoeg. Hartslag rond de 200. Erna gewoon gaan trainen, was een goede warming up van 2 uur.
            Als je alles in een uur kunt afwerken is er niet echt een probleem, maar ik denk dat je off toch wel flink op het randje zit.
            2 Oefeningen voor borst vind ik teveel omdat borst een kleine spiergroep is. Daarom is drie oefeningen al veel (maar kan net) en vier oefeningen in mijn ogen overkill. Natuurlijk kom je dan weer op het intensiteitverhaal, maar op de juiste intensiteit eerst bankdrukken en daarna flyes kan ik niks meer met borst. Kun je gewoon vergeten. En meer is niet altijd beter he. Voordeel wat je dan ook hebt is dat je gewoon je opgewarmde schouders er achteraan kunt doen.
            Voor je benen zou ik dan lekker burpees gaan doen.
            "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

Comment

Vandaag 5 rug oefeningen gedaan 1 tje minder maar en 45 min klaar met trainen.

Wat is burpees trainen?

Comment

Burpee.

sigpic

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                X