probleempje

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• probleempje

beste bodynetleden

zit met een probleempje

ik train nu samen ( al een tijdje ), en we doen nu een ub/lb schema, maar mijn maatje zegt dat ie in kracht achteruit is gegaan, tegenover het vorige schema wat we deden, en wilt dus ook weer eigenlijk terug naar dat schema.
    maar ik wil dat liever niet, omdat ik dat schema amper kon volhouden, omdat je niet genoeg rust er tussen hebt.
    zat dus zelf te denken aan bilstar 5x5, maar dan heb je het probleem weer dat hij totaal niet kan deadliften en hij kan geen bor's ( heb het 1x laten doen, en ik zeg je, ik laat hem dat nooit meer doen, wat was dat erg zeg, hij mog blij wezen dat hij niet een half jaar thuis heeft gezeten )

dus ik weet niet wat van schema we nu moeten doen, split wilt ie niet.
    160kg squat
    225kg deadlift
    130kg benchpress

Dan laat je hem toch eerst deadliften en BOR doen zonder gewichten? Natuurlijk moet je eerst de houding leren, lijkt me logish. Dan kan hij langzaam opbouwen en met zware gewichten aan de slag gaan. Eenmaal wanneer de houding perfect is ben je niet meer te stoppen...

Dat is het belangerijkste bij BOR dacht ik zo.

Comment

Originally posted by Nex- View Post
      Dan laat je hem toch eerst deadliften en BOR doen zonder gewichten? Natuurlijk moet je eerst de houding leren, lijkt me logish. Dan kan hij langzaam opbouwen en met zware gewichten aan de slag gaan. Eenmaal wanneer de houding perfect is ben je niet meer te stoppen...

Dat is het belangerijkste bij BOR dacht ik zo.
      heb ik ook gedaan, maar nog houd ie zijn rug bol, hij zij dat hij het niet kan, omdat hij veel marathons heeft gelopen, en daar heeft hij altijd iets krom zitten te lopen.
      160kg squat
      225kg deadlift
      130kg benchpress

Comment

Tenzij hij ook met een bolle rug staat is dat natuurlijk bull. Los daarvan, kun je dan niet weer los gaan trainen? Samen trainen is leuk en aardig, maar het moet je vooruitgang niet in de weg staan.
        "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
          Tenzij hij ook met een bolle rug staat is dat natuurlijk bull. Los daarvan, kun je dan niet weer los gaan trainen? Samen trainen is leuk en aardig, maar het moet je vooruitgang niet in de weg staan.
          los gaan trainen kan altijd wel, maar ik ben niet iemand, die hem dan op de een of andere dag te zeggen van ik ga niet meer met je trainen.
          en het is altijd wel handig als je bijv. met bankdrukken er iemand achter hebt staan die je helpt.
          mss moet hij dan maar een andere oefening gaan doen als ik de bor wilt doen en deadlift.
          160kg squat
          225kg deadlift
          130kg benchpress

Comment

Misschien moet hij dan maar een andere oefening gaan doen als ik de bor wilt doen en deadlift.
            Lijkt mij echt de beste oplossing. Zou het er wel op wagen, een keer uitproberen en kijken hoe het bevalt. Wel jammer overigens dat hij geen deadlift of B.O.R. kan doen, zijn namelijk twee zalige oefening waar je heel hard op gaat.

Comment

zat net ff te denken, toen ik net met hem trainde deden we altijd 3 spiergroepen per training, dus mss zullen we daar weer op terug moeten
              zou dus hier op neer komen

maandag:
              borst
              schouders
              triceps

woensdag:
              rug
              biceps
              buik

vrijdag
              zie maandag

zaterdag