cardio zonder spierafbraak

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• cardio zonder spierafbraak

ik heb vandaag bericht gekregen van de marine dat ik over een maand een sporttest moet doen voor officier van de zeedienst. En mijn conditie is redelijk maar kan wel iets beter, dus ik wil de komende paar weken cardio gaan doen zodat ik door de keuring kan komen en zodat ik in topvorm ben zodra ik kan beginnen bij de marine. Maar kan ik mijn conditie verbeteren zonder spiermassa te verliezen door voor en na de training een grote hoeveelheid koolhydraten binnen te nemen.

Ik wil dus puur cardio doen voor het verbeteren van mijn conditie en niet om af te vallen.
    Stats:
    20 jaar, 192cm, 105kg (17% bf)
    1x120kg bench, 1x200kg deadlift, 8x80kg full front squat

Je verbrand niet direct spiermassa als je genoeg eet, maar vooral lichaamsvetten.

Comment

ik weet dat je eerst koolhydraten, dan vetten en dan spieren verbrandt. Ik wil cardio 2 a 3 keer in de week gaan doen op niet trainingsdagen en dan ben ik toch al snel 45 minuten bezig dus is het dan ook niet verstandig om wat extra koolhydraten te eten? Cardio doe ik trouwens op ongeveer 80 a 90 procent van mijn maximum.
      Stats:

Comment

Originally posted by Snyder View Post
        Je verbrand niet direct spiermassa als je genoeg eet, maar vooral lichaamsvetten.
        Als je hoge intensiteit cardio doet, dan gaat er wat spiermassa verloren, maar drink gewoon tijdens de cardio geen water, maar een sportdrank met snelle suiker erin. DAt zorgt er ook voor dat je nieuwe energie krijgt.

alhoewel het er natuurlijk ook op aan komt, hoelang je cardio doet.

Comment

Ik doe ongeveer 45 minuten cardio. Meestal 12 minuten harlopen dan 4 minuten rust. Daarna 12 minuten fietsen,4 minuten rust en daarna 12 minuten cross-trainer.
          Stats:

Comment

Hoge gehaalte bcaa (ongeveer 7gr plusminus 2:1:1 verhouding leucine valine isoleucine) voor de training
            of vloeibaar vorm tijdens de cardio drinken of en na de cardio (als langer dan 45 min is)

Comment

Originally posted by Misterfit View Post
              Als je hoge intensiteit cardio doet, dan gaat er wat spiermassa verloren, maar drink gewoon tijdens de cardio geen water, maar een sportdrank met snelle suiker erin. DAt zorgt er ook voor dat je nieuwe energie krijgt.

alhoewel het er natuurlijk ook op aan komt, hoelang je cardio doet.
              HIIT leidt zeker niet automatisch tot spierverlies hoor. Om het zekere voor het onzekere te nemen kan het echter wel verstandiger zijn om het te doen op niet trainingsdagen.
              "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Proteine in-name voor en na de training (shakes of bcaa of andere form van aminu zuren) en genoeg eten.

Dat koolhydraten als eerst verbrand worden is niet altijd zo. Door goed te trainen past het lichaam zich aan en zal het efficienter worden in de energieproductie; het zal dan eerst de vetten verbranden en pas later de koolhydraten. Dus genoeg onverzadigde vetten eten!

Success met je sport test!
                Stats: 25jr, 2m06, 92kg, 11.5%bf. Training since: 03/03/08. Bulking since: 03/05/08. Startingstats: 105kg, 24%bf.

Comment

Nu is drie keer 12 minuten op 80-90% van je maximum niet echt 'cardio'

als je sec je conditie wilt verbeteren, is het vooral belangrijk om extensieve duurtrainingen te doen. Dit is ongeveer op 60% van je (werkelijke) max vermogen.

Qua hartslag zou ik dan mikken op ongeveer 160
                  (als je geen hartslag meter hebt, zoek dan het inspanningsniveau op waarbij je tijdens de training nog net een gesprek zou kunen voeren)

en doe dit een paar keer per week; om te beginnen bijvoorbeeld 2 x 30 minuten met vijf minuten pauze tussendoor.

Voordat je met deze trainingen spieren gaat verbranden moet er wel heel wat gebeuren (dat is herkenbaar aan de ammoniak geur van je urine); maar daarvoor zou je eerst helemaal 100% droog getraind moeten zijn (en dat is bijna niemand).

Comment

Wat is nou belangrijker je baan of het kleine beetje spiermassa wat je mogelijk zou kunnen verbranden?
                    Who's the Chef

Comment

Originally posted by matthijsz View Post
                      Nu is drie keer 12 minuten op 80-90% van je maximum niet echt 'cardio'

als je sec je conditie wilt verbeteren, is het vooral belangrijk om extensieve duurtrainingen te doen. Dit is ongeveer op 60% van je (werkelijke) max vermogen.

Qua hartslag zou ik dan mikken op ongeveer 160
                      (als je geen hartslag meter hebt, zoek dan het inspanningsniveau op waarbij je tijdens de training nog net een gesprek zou kunen voeren)

en doe dit een paar keer per week; om te beginnen bijvoorbeeld 2 x 30 minuten met vijf minuten pauze tussendoor.

Voordat je met deze trainingen spieren gaat verbranden moet er wel heel wat gebeuren (dat is herkenbaar aan de ammoniak geur van je urine); maar daarvoor zou je eerst helemaal 100% droog getraind moeten zijn (en dat is bijna niemand).
                      iedereen bedankt voor de reacties.

tijdens de sporttest moet je in 12 minuten zo groot mogelijke afstand rennen, en je moet fietsen en dan wordt elke minuut de weerstand verhoogt. Dus hier probeer ik zoveel mogelijk op te oefenen. En ik kan ook niet langer hardlopen dan 20 minuten want dan begin ik mij te vervelen. Drooggetraint ben ik ook nog lang niet. Maar als ik genoeg eet, en voor de training een sportdrank drink en na de training een shake kan er dus niks gebeuren?
                      Stats:

Comment

Originally posted by matthijsz View Post
                        Kwats. Ook mensen die moddervet zijn kunnen spiermassa gaan verbranden als ze te lang of TE intensief cardio doen. De truuk is genoeg BCAA's te nemen en/of niet langer dan 30 minuten HIIT te doen.
                        Geniet, en drink met maten!

Comment

Originally posted by de sterkste ophaler View Post
                          Kwats. Ook mensen die moddervet zijn kunnen spiermassa gaan verbranden als ze te lang of TE intensief cardio doen. De truuk is genoeg BCAA's te nemen en/of niet langer dan 30 minuten HIIT te doen.
                          En je urine gaat niet naar ammoniak ruiken. Als dat het geval is heb je gootsteenontstopper gedronken.
                          "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
                            En je urine gaat niet naar ammoniak ruiken. Als dat het geval is heb je gootsteenontstopper gedronken.
                            Euhm General, dat is een paar maanden terug idd gezegd door ik meen Falstyr. Een lichte zweem van ammoniak bij de urine kan een teken zijn van spierverbranding.
                            No offence.
                            Achievements comes in cans, not can'ts.

Comment

Originally posted by erikv View Post
                              Euhm General, dat is een paar maanden terug idd gezegd door ik meen Falstyr. Een lichte zweem van ammoniak bij de urine kan een teken zijn van spierverbranding.
                              No offence.
                              Voor zover ik weet gaat je zweet dan lekker naar ammoniak ruiken, niet je urine. Mocht ook je urine naar ammoniak gaan ruiken, neem ik uiteraard mijn gootsteenonstopper grapje terug.

sigpic

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X