Herhalingen, Sets

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Herhalingen, Sets

Hoi

Ik zal me ff voorstellen

Ik ben 14 jaar oud
    Ik weeg 60kg
    En ben 1.68m

Ik train nu al een paar maanden 2-3
    Ik ga 2x in de week naar de sportschool (dit is wat ik mag voor mijn leeftijd)

Nou zei iemand steeds tegen mij die daar werkte van dat ik 20 herhalingen moest doen en 3 sets. Nou vroeg ik aan een man die daar werkte hoezo dat was en hij zei van dat als ik mijn spieren wat groter wou zien dat ik minder herhalingen en meer kg moest doen, maar dat ik dat niet zou moeten doen omdat mijn botten niet volgroeid zijn en ik dus in een groeifase zit.

Nou heb ik ook best veel topics hier gelezen en ben heel wat wijzer door geworden, maar wat ik wou zeggen is dat ik juist wil dat mijn spieren wat groter worden dus mijn vraag is zou ik mezelf er echt aan moeten houden aan die 20 herhalingen en 3 sets of mag ik ook 15 sets en wat meer kg, want ik zie niet heel erg veel resultaat wel een beetje maar dat wil ik beter hebben.

(En het ligt niet aan hoe ik train want ik ik duw de kgs rustig van me weg en weer terug en van wat ik allemaal gelezen heb doe ik het zo goed)

Graag spoedig antwoord, en alvast bedankt

Ik zou inderdaad nog niet al te zwaar trainen.
    Gewoon setjes van 4 x 15 maken. Post je trainingsschema maar eens. Wij kunnen je daar wel bij helpen.
    Maar wat het belangrijkste is, is je voedingsschema. Post ook maar eens wat je eet, volgens mij ligt het daaraan.
    Wat mij betreft is eten 70% en trainen 30%.

Comment

Originally posted by nickydebeer View Post
      Ik zou inderdaad nog niet al te zwaar trainen.
      Gewoon setjes van 4 x 15 maken. Post je trainingsschema maar eens. Wij kunnen je daar wel bij helpen.
      Maar wat het belangrijkste is, is je voedingsschema. Post ook maar eens wat je eet, volgens mij ligt het daaraan.
      Wat mij betreft is eten 70% en trainen 30%.

Mijn Trainingsschema:

Woesdag:een of ander apparaat voor je buikspieren (3sets 20herhalingen)
      fly's maar dan met een apparaat (3sets 20herhalingen)
      Bench Press (3sets 20herhalingen)
      Arm Curl (3sets 20herhalingen)
      een of ander apparaat voor je schouders (3sets 20 herhalingen

Vrijdag hetzelfde en ik doe ook 10min cardio voordat ik aan KT begin als warming-up maar ik wil ook mn kleine buikje kwijtraken

Ik hoop dat mensen wel rekening mee houden dat ik maar 1uurtje mag maar ik train me meestal wel kapot in dat uurtje soms wat extratjes erbij bijv nog een keer bench press ofzo

(+ was van plan om mn rug ook te trainen om mn lichaam een beetje in balans te houden zodat ik niet ergens geen spieren heb en bij een andere plek wel veel)

Voedingsschema:

10:00 Brinta met water en daarna een banaantje
      12:00 Me moeder maakt wat te eten
      18:00 Eten wat de pot schaft natuurlijk let ik wel op wat ik eet

voor de rest neem ik wel eens een tussendoortje natuurlijk wel gezond, en neem ook wel is een glas water omdat dat goed is voor het afvallen

(+ ben van plan elke dag ongv 3 sneetjes met pindakaas te gaan eten is rijk aan bouwstoffen ofzo?)

Comment

Trainingsschema is kut, voedingsschema ook. Je bent nog jong, zou dus niet meteen te ambitieus worden, maar maak er 5 maaltijden per dag van en je trainingsschema zou ik gewoon halen uit onze sticky. Falstyr had een prachtstukje over trainen op jouw leeftijd, hij zal het straks wel linken voor je.
        "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
          Trainingsschema is kut, voedingsschema ook. Je bent nog jong, zou dus niet meteen te ambitieus worden, maar maak er 5 maaltijden per dag van en je trainingsschema zou ik gewoon halen uit onze sticky. Falstyr had een prachtstukje over trainen op jouw leeftijd, hij zal het straks wel linken voor je.

hmm ik heb hem nog een pm gestuurd maar der is nog steeds niks van gekomen

Comment

Originally posted by Scarface View Post
            hmm ik heb hem nog een pm gestuurd maar der is nog steeds niks van gekomen
            Heb geduld.
            "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Sorry ben ook bezig met andere dingen.
              Dundjinni Mapping Software - Forums
              Geweldige Iso renders om te photoshoppen. Van fantasy monsters tot landschappen, gebouwen, markten van alles :O

Fitness [Deel 2] - Xboxworld.nl Forums
              Tiener Bodybuilding

Comment

wejoow dat betekent dat ik veels te weinig eet ik eet altijd maar 3 maaltijden en ik zou dus boven mijn kcal behoefte moeten gaan eten hmm

Kunnen jullie mij misschien vertellen in welke producten veel bouwstoffen in zitten wat ik nodig heb op mijn leeftijd

(Ik heb de sticky-onderwerpen doorgelezen maar kwam niks tegen van bouwstoffen of goede producten voor jongeren of iets in de zin van dat, en o ja is het goed om dextrose te gebruiken na mn training op mijn leeftijd)

Alvast Bedankt

Comment

Als jongere hoef je imo niet te beginnen met hoge herhalingen, zolang je techniek goed is en je blijft een stuk van faillure af. Er zijn zat andere sporten die 14 jarige doen die ook een dergelijke krachtinspanning vragen.. dat is toch ook geen probleem.
                  Raar dat je maar 2x per week mag trainen, is imo heel weinig om vooruitgang te boeken.
                  In college, a guy from another country told me that he had been "juicing" for a few years. He was a very poor thrower and it made me wonder just how bad he would be if he were "clean."

If I can drink water, sleep more, and eat normal and still defeat you while you're juicing hard, you probably don't have the aptitude. Sorry. Blame your genes. Dan John.

Comment

14 das jong opzich
                    ik zou gewoon 4x12a15 doen
                    ik ben zelf ook begonnen op mn 15de
                    eerste jaar aleen aparaten en beetje opbouwen en rustig aan doen

toen ik bijna 17 werk (1.5 jaar getraint) begon ik met lose dingen
                    bank
                    sqaut
                    deadlift

en dat licht en met begeleiding (in begin)

en zo opbouwe

Comment

Originally posted by Chrisjezwolle View Post
                      14 das jong opzich

bank
                      sqaut
                      deadlift

en zo opbouwe
                      Ik ben nu ook alleen maar met apparaten bezig en cardio dan, er is daar een Hammer Strength gedeelte waar alle losse dingen zijn zoals stangen en dumbells en ook wat apparaten met extra veel gewicht, maar daar mag ik natuurlijk niet komen

en oja zou ik dan het maximale doen wat ik kan met 12a15 herhalingen of daar net iets onder

Originally posted by adon1s View Post
                      Als jongere hoef je imo niet te beginnen met hoge herhalingen, zolang je techniek goed is en je blijft een stuk van faillure af. Er zijn zat andere sporten die 14 jarige doen die ook een dergelijke krachtinspanning vragen.. dat is toch ook geen probleem.
                      Raar dat je maar 2x per week mag trainen, is imo heel weinig om vooruitgang te boeken.
                      jah ik vind het ook wel weinig maar ja ik denk dat ze niet willen dat de jonge fitnessers daar later een fucked up lichaam krijgen.

Maarja ik zou het ermee moeten doen en ik doe mijn oefening erg goed vind ik dan van mezelf. Ik doe het heel rustig en ik vraag ook soms aan de werkers daar hoe de apparaten werken. Er is daar elke woensdag daar een vrouw die alles een beetje in de gaten houd en als je iets verkeerd doet probeerd ze het je te laten verbeteren maar das soms wel is irrtant
                      Last edited by Scarface; 05-08-2008, 22:12.

Comment

Geen

Originally posted by Chrisjezwolle View Post
                        14 das jong opzich

bank
                        sqaut
                        deadlift

en zo opbouwe
                        jah ik mag ook nu op deze leeftijd niet in het Hammer Strength gedeelte komen en daar liggen namelijk die losse dingen en apparaten met wat extra gewicht

maar wat bedoel je met opbouwen steeds elke week meer kg en dat steeds verbeteren of bedoel je dat ik elke herhaling een paar kgs erbij moet gooien en dan zo met elk apparaat bijv. 1ste set 30kg 2de set 35kg 3de set 40kg 5de set 45kg

Originally posted by adon1s View Post
                        jah ik vind het ook wel weinig jah maar ik moet roeien met de riemen die ik heb en k denk dat ze t doen omdat onze botten nog niet volgroeid zijn

Comment

Hm. Zou de tips van Falstyr volgen en de edit-knop zoeken vĂ³or ie kwijt is

@ Anti-climax: Dude...?
                          Achievements comes in cans, not can'ts.

Comment

Originally posted by erikv View Post
                            Hm. Zou de tips van Falstyr volgen en de edit-knop zoeken vĂ³or ie kwijt is

@ Anti-climax: Dude...?

jah hij is al kwijt ik dagt steeds huh waarom plaats die het berichtje niet en toen kwam ik erachter dat het op de 2de pagina stond

Comment

Op je 14de beginnen met alleen de voorkant van je lichaam te trainen is niet het beste wat je kunt doen, ik snap ook niet dat ze je op de sportschool daar niet op aanspreken. Voor je het weet hangen je schouders de rest van je leven op half zeven.
                              Zoals iemand waarschijnlijk al verteld heeft moet je vooral compound oefeningen (= oefeningen voor een groot deel van je lichaam die meerdere spieren aanspreken) doen, komt ook mooi uit gezien je tijd(gebrek).
                              Overigens leg je zo ook een mooie basis voor de rest van je fitness/BB carriere. Denk dat je je reps beter hoog kunt houden, zodat de groei van je lichaam niet eronder kan lijden. (Ben geen expert overigens) Behalve als dit je streven is:

Groetjes en succes,

Svalin

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X