Hallo sporters,
Mijn naam is Thierry. Ik sport al vrij lang maar erg wisselvallig. Heb het afgelopen jaar niets kunnen doen ivm blessures en inmiddels ook 13 kg en 5% in vetpercentage gestegen en ik nu daar totaal op 24% kom.
ik ben 1,84 en weeg dus ook 98,5 kg.
Heb een grote sport achtergrond, sportopleiding etc ben nog tennisleraar en train zelf nog 4 uur in de week met tennis.
Mijn vraag is nu? hoe kan ik het beste gewicht verliezen en het vetpercentage naar beneden halen? door te cutten?
Mijn trainingschema nu. 4 x 8 herhalingen
Dag 1: maandag
Triceps
arm extension
triceps extension
bankdrukken smalle grip
Borst
dumbell press
fly's
incline ( dumbell) press
Dag 2: woensdag
Wrist
wrist curl
reverse wrist curl
rug
bent over row
pull down
upper back
lat pulley
Dag 3: donderdag
Schouders
shoulder press
barbell press
side raises
front raises
Benen
Squat
leg extension
leg curl
Rotary Calf
Dag 4: Vrijdag
2 borst, 2 rug, 2 schouder en 2 been oefeningen
alle dagen doe ik buikspieren sit up 3x maximaal, en 20 min crosstrainer.
op donderdag en vrijdag heb ik 2 uur tennistraining en op zaterdag en maandag waarschijnlijk ook in de toekomst is de crosstrainer dan nog nodig?
En is het verstandig om zaterdag weer op dag 1 te beginnen meteen? want dan kom je op maandag ineens met dag 2 bijvoorbeeld, is dat erg?
Ik hoor graag jullie reacties zodat ik weet of ik zinvol bezig ben.
bij voorbaat dank,
groeten
Thierry
Mijn naam is Thierry. Ik sport al vrij lang maar erg wisselvallig. Heb het afgelopen jaar niets kunnen doen ivm blessures en inmiddels ook 13 kg en 5% in vetpercentage gestegen en ik nu daar totaal op 24% kom.
ik ben 1,84 en weeg dus ook 98,5 kg.
Heb een grote sport achtergrond, sportopleiding etc ben nog tennisleraar en train zelf nog 4 uur in de week met tennis.
Mijn vraag is nu? hoe kan ik het beste gewicht verliezen en het vetpercentage naar beneden halen? door te cutten?
Mijn trainingschema nu. 4 x 8 herhalingen
Dag 1: maandag
Triceps
arm extension
triceps extension
bankdrukken smalle grip
Borst
dumbell press
fly's
incline ( dumbell) press
Dag 2: woensdag
Wrist
wrist curl
reverse wrist curl
rug
bent over row
pull down
upper back
lat pulley
Dag 3: donderdag
Schouders
shoulder press
barbell press
side raises
front raises
Benen
Squat
leg extension
leg curl
Rotary Calf
Dag 4: Vrijdag
2 borst, 2 rug, 2 schouder en 2 been oefeningen
alle dagen doe ik buikspieren sit up 3x maximaal, en 20 min crosstrainer.
op donderdag en vrijdag heb ik 2 uur tennistraining en op zaterdag en maandag waarschijnlijk ook in de toekomst is de crosstrainer dan nog nodig?
En is het verstandig om zaterdag weer op dag 1 te beginnen meteen? want dan kom je op maandag ineens met dag 2 bijvoorbeeld, is dat erg?
Ik hoor graag jullie reacties zodat ik weet of ik zinvol bezig ben.
bij voorbaat dank,
groeten
Thierry
Comment