Dualinity

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Dualinity

Hey, even ter introductie, ik ben met fitness begonnen in eind oktober, weeg 72kg, 1.78m lang, 19 jaar.

Heb eerst 3x pw fullbody gedaan, i.c.m. voetbal. dat zal ongeveer 2 maanden geweest zijn, kraak het maar af. Daarna compound systeem.

Mijn conclusie is dat mijn bovenrug achterloopt, dat heb ik namelijk weinig gedaan, en biceps nooit geiso'ed dus heb gevoel dat die ook achterlopen in verhouding tot triceps. Ook zijn mijn schouders onderontwikkelt (3x8x35kg overhead voor het laatst)

Hier komt schema voor volgende week, en vraag is of jullie em oke vinde?

Dual Compound 5 Sets, Target ~8

Ma: Flat bench press, Lockouts, Deadlift (target: ~6)
    Di: Standing overhead press, Bicep curl [I], Reverse curl [I], , Leg press
    Do: Bend over row, T-bar, Pull ups
    Vr: Incline press, Renegade rows, Deadlift (target: ~8-10)

Lijkt misschien beetje random, maarja laat maar horen...

groeten,
    Dual
    BW: 75kg ---- Begonnen: 1 nov 2008
    BP1x92,5 ----- Incline press: 1x75kg ----- Dlift: 1x160kg ----- Front Squat: 1x95kg

Originally posted by Dualinity View Post
    Hey, even ter introductie, ik ben met fitness begonnen in eind oktober, weeg 72kg, 1.78m lang, 19 jaar.

Heb eerst 3x pw fullbody gedaan, i.c.m. voetbal. dat zal ongeveer 2 maanden geweest zijn, kraak het maar af. Daarna compound systeem.

Mijn conclusie is dat mijn bovenrug achterloopt, dat heb ik namelijk weinig gedaan, en biceps nooit geiso'ed dus heb gevoel dat die ook achterlopen in verhouding tot triceps. Ook zijn mijn schouders onderontwikkelt (3x8x35kg overhead voor het laatst)

Hier komt schema voor volgende week, en vraag is of jullie em oke vinde?

Dual Compound 5 Sets, Target ~8

Di: Standing overhead press, Bicep curl [i], Reverse curl [i], , Leg press

Lijkt misschien beetje random, maarja laat maar horen...

groeten,
    Dual
    Ma: Borst, lockouts?, rug
    Di: Shouders, biceps, triceps, benen
    Do: rug, t-bar?, rug
    Vr: Borst, renegade?, rug

Wat is je gedachte achter het schema en wat zijn al die vage dingen?

Comment

Originally posted by Svalin View Post
      Ma: Borst, lockouts?, rug
      Di: Shouders, biceps, triceps, benen
      Do: rug, t-bar?, rug
      Vr: Borst, renegade?, rug

Wat is je gedachte achter het schema en wat zijn al die vage dingen?
      ff wat random links om beetje idee te geven
      Rack lockouts: YouTube - Rack Lockouts 365x6
      T-bar: YouTube - t- bar row 1
      Renegade rows: YouTube - Renegade Row
      ik heb mn benen dan ook nog op flat bankje. net mee begonnen, echt killer oefening.

Sorry dat ik idd uitleg vergeten ben.

ma: bench (borst+triceps), lockout (triceps+borst), deadlift (onderrug, benen)
      di: overhead (schouder) + wat aanvullende iso voor mn biceps + leg press (benen)
      do: rugdag
      vr: incline (andere major borstspiere), renegade (biceps/triceps/abs/rug), dlift (onderrug)

Ik zie het ook meer als totaal pakket. donderdag bovenrug wat achterloopt, di echt knalhard 5 sets failure overhead. Gevolgd door wat minder 'killer' maar tog nuttig biceps iso (lijkt mij?) en dan leg press voor de hormonen.
      Verder is gewoon vrij stabiele compound lijkt me zo.

Graag reacties mensen, en/of tips.....heeft bicep iso (bicep/reverse curl) wel zin?
      BP1x92,5 ----- Incline press: 1x75kg ----- Dlift: 1x160kg ----- Front Squat: 1x95kg

Comment

Je hoeft niet uit te leggen waarvoor de oefeningen zijn hoor. Dat weet vrijwel iedereen hier wel, en als ze dat niet weten, zullen ze je hoogstwaarschijnlijk ook geen goed advies kunnen geven.

Maar dit is toch geen schema. Zet hem eens concreter neer. Benchen, ja maar wat voor: incline,decline,flat? barbell,dumbell,cable? Herhalingen?

- Wat aanvullende iso's? Welke?

Sowieso echt een VEELS te mager oefeningen arsenaal. Dit is gewoon een ruk schema. Lees eens wat rond, gooi er veel compounds in en niet teveel iso's.

En als je dan met een acceptabel schema komt, dan kan je goede adviezen krijgen.

Succes
        Stats: 1.87, 90kg, 15.3% vet

Comment

Originally posted by jake22 View Post
          Je hoeft niet uit te leggen waarvoor de oefeningen zijn hoor. Dat weet vrijwel iedereen hier wel, en als ze dat niet weten, zullen ze je hoogstwaarschijnlijk ook geen goed advies kunnen geven.

Maar dit is toch geen schema. Zet hem eens concreter neer. Benchen, ja maar wat voor: incline,decline,flat? barbell,dumbell,cable? Herhalingen?

- Wat aanvullende iso's? Welke?

Sowieso echt een VEELS te mager oefeningen arsenaal. Dit is gewoon een ruk schema. Lees eens wat rond, gooi er veel compounds in en niet teveel iso's.

En als je dan met een acceptabel schema komt, dan kan je goede adviezen krijgen.

Succes
          jah oke die jonge vroeg dr om magoed. als jij beter oplet zie je dat ik in de eerste post wel alles netjes neer heb gezet.

overigens doe ik dus ook alles 5x en allemaal tot fail..das echt niet niks hoor....

EDIT: oke ben niet helemaal duidelijk geweest, maar in mijn geval als dumbell en barbell allebei mogelijk zijn, dan geef ik dumbells aan, en als er niks staat is dus barbell, sorry mijn fout
          Last edited by Dualinity; 13-03-2009, 22:15.

Comment

2 Borstoefeningen per week vind ik beetje weinig (reken lockouts niet mee)
            Schouders na borst is niet echt lekker
            Ik mis squat, lunges, step ups.
            3 Rug is magere kant, nog yates of seated row of 1 arm row erbij
            1 Schouder oefening is ook te weinig
            En vrijdag trekt op weinig, incline voor borst ok maar renegade pakt rug niet echt hard aan en is meer core oefening, en dat na rugdag lijkt me ook niet echt super.

Conclusie

2 borst
            3 rug
            1 schouder
            1 benen
            1 core/rug
            1 bicep
            1 tricep

2x deadlift

En indeling is beetje raar
            The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

Originally posted by Yawgmoth View Post

2 Borstoefeningen per week vind ik beetje weinig (reken lockouts niet mee)
              Schouders na borst is niet echt lekker
              Ik mis squat, lunges, step ups.
              3 Rug is magere kant, nog yates of seated row of 1 arm row erbij
              1 Schouder oefening is ook te weinig
              En vrijdag trekt op weinig, incline voor borst ok maar renegade pakt rug niet echt hard aan en is meer core oefening, en dat na rugdag lijkt me ook niet echt super.

Conclusie

2 borst
              3 rug
              1 schouder
              1 benen
              1 core/rug
              1 bicep
              1 tricep

2x deadlift

En indeling is beetje raar
              Hee bedankt voor je reactie!

Wat men lijkt te vergeten is dat we het hier hebben over per oefening 5 sets tot failure.
              Ik heb al eerder gehad dat je dan gewoon stuk zit voor bepaalde spier.

Schouder is inderdaad te weinig, aan de andere kant worden die ook weer meegepakt met heel wat andere compound oefeningen als Incline en Pull up.
              Ik wil eerst zien hoe ik dit trek. E.v.t nog aanbevelingen daarvoor, graag, maar anders ga ik denk ik wat iso schouder erbij doen.

Daarbij 3 rug en 2 onderrug, allemaal 5 sets is niet heel mager hoor. Als je ook kijkt naar de intensity, dan sloop je de hele handel toch mooi op donderdag De 1 arm row waar je over had zit bij renegade op de vrijdag.

Benen mist inderdaad, maar Deadlift reken ik daar ook licht toe. Ik hou niet echt van benen oefeningen omdat ik ook al voetbalde, maar wellicht dat ik daar nog wat mee kan.

Iemand anders nog een toevoeging?

Comment

Je indeling is dramatisch. Het is dat je woensdag rust hebt, anders had je serieus elke dag een spiergroep getraint die of de dag ervoor al was gebruikt, of de dag erna gebruikt ging worden.

Deadlift is daarnaast geen handige oefening om mee tot failure te gaan.
                "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
                  Je indeling is dramatisch. Het is dat je woensdag rust hebt, anders had je serieus elke dag een spiergroep getraint die of de dag ervoor al was gebruikt, of de dag erna gebruikt ging worden.

Deadlift is daarnaast geen handige oefening om mee tot failure te gaan.

Ik heb al iet's vergelijkbaars gedaan, en met compound ontkom je er niet aan dat er wat dingen mixen. Maar, het is niet zo dat ik bv. Bench op maandag heb, en dan incline op dinsdag. Als je goed kijkt zijn worden de meest belangrijke spieren de dagen erom heen ontlast. Maar jij denkt dat ik de spieren niet de kans geef goed te herstellen? Dan mss wat veranderen...

Met deadlift heb je gelijk, daar moet ik mee oppassen, en zal zorgen dat ik ongeveer op de target kom.

Verder post ik wel even de boeiende stats die ik afgelopen week gemeten heb:

Flat bench: 3x8x60
                  Incline bench: 3x8x50
                  Overhead press: 5x8x35
                  Deadlift: 5x6x75

groeten,
                  Dual

Comment

Op een drie dagen split kun je keurig trainen zonder dat er wat mist. Op een vier dagen split ook, als je na elke training een dag rust houdt. Zelfde met ub/lb. Compounds zijn best te gebruiken zonder te mixen hoor.
                    "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Sorry voor deze post. Ook al werkte het wel redelijk voor 2 weken, ik snap dat het natuurlijk niet optimaal is i.v.m. spierherstel dat je de tijd moet gunnen

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                      X