Als dit je eerste bezoek aan Bodynet.nl is, kijk dan even hier. Registreer
je eerst voordat je kunt reageren. Om berichten te lezen klik je op een forum hieronder.
Ok..ik doe zelf namelijk ook nooit decline dus als het idd een beter oefening voor de borst blijkt te zijn zou ik hem op kunnen nemen in mijn schema. Mijn bedoeling is juist om met BP ook schouders en triceps zoveel mogelijk mee te pakken.
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe" - Albert Einstein
Decline is voor mij juist dè schouderverkloter. Wil hier overigens de oefening zeker niet mee afkammen, maar zeggen dat dit de beste oefening is voor borst, nee.
Ja zoiets had ik inderdaad van je begrepen eerder al Zelf is de incline voor mij juist de schouder verkloter. Ik opper ook niet dat decline de beste borstoefening is, maar ZEKER wel beter dan de platte!
Wat vind jij de BESTE borst oefening dan? Is die niet voor iedereen verschillend?
22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg
zowiezo doe je ook teveel herhalingen voor massa te kweken man
Teveel herhalingen??? Hij zit tussen de 8 en 12... die load is echt wel prima voor hypertrofie!
22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg
Ja zoiets had ik inderdaad van je begrepen eerder al Zelf is de incline voor mij juist de schouder verkloter. Ik opper ook niet dat decline de beste borstoefening is, maar ZEKER wel beter dan de platte!
Wat vind jij de BESTE borst oefening dan? Is die niet voor iedereen verschillend?
Die is zeker per persoon verschillend. Vandaar mijn opmerking.
"Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro
Tsja wat valt er te zeggen, je pakt je (gehele) borst gewoon VEEL beter aan met een decline. Voor mij alleen nog maar inclines en declines! (Heel af en toe platte)
Ik vind dit niet echt een duidelijke uitleg..
Je borstspier bestaat uit drie delen en kun je accentueren op de verschillende standen waarin je de borstspier traint.
bovenste(incline)
middelste(flat)
onderste(decline)
Kan best begrijpen dat je het mooi vind dat je onderkant wat beter ontwikkeld, want met beter bedoel je resultaat in gewicht of uiterlijk?
OT: Als je je borst wil trainen, snap ik niet waarom je je borst maar 1x in de wk pakt. Misschien handig om wat stickies te lezen?
Ik zei dat je met de decline beter je GEHELE borst pakt
Was maar een voorbeeld: alleen maar platte kunnen echt no way tippen aan alleen maar inclines en declines (afgewisseld) qua ALGEHELE borst ontwikkeling.
Edit: en sinds wanneer heb je ook een middenborst? Was toch Pec major (de grote) en de pec minor (de kleine die er achter/onder ligt)
Ik zei dat je met de decline beter je GEHELE borst pakt
Was maar een voorbeeld: alleen maar platte kunnen echt no way tippen aan alleen maar inclines en declines (afgewisseld) qua ALGEHELE borst ontwikkeling.
Dat geloof ik best.. Ik bedoelde gewoon te zeggen dat je met de andere oefeningen misschien meer resultaat ziet qua uiterlijk dan. Sowieso is variatie goed voor de ontwikkeling.
Edit: en sinds wanneer heb je ook een middenborst? Was toch Pec major (de grote) en de pec minor (de kleine die er achter/onder ligt)
Ah een klein anatomielesje:
De grote borstspier/ M. Pectoralis major bestaat uit drie delen:
pars clavicularis(bovenste deel dat aan de sleutelbeen/clavicula aanhecht)
pars sternocostalis(middelste deel dat aan de borstbeen/sternum en voorkant van de ribben/costae aanhecht)
pars abdominalis(onderste deel dat aan de rechte buikspieren/m. rectus abdominus hecht)
Voor de rest is er inderdaad nog een pectoralis minor, maar de major zal het meeste voor zijn rekening nemen..
thx voor de tips ik zal nu zker ook men benen erin gaan verwerken en ben weer een stuk wijzer.. ik zal spoedig een nieuw trainingschema plaatsen voor tips of verbeteringen..
bedankt
Wat ik wel kan vertellen is dat ik met decline zeker 10 kilo meer kan drukken dan met flat of incline...dacht daarom dat de moeilijkheidsgraad dus lager was. Is hier een triviale verklaring voor ?
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe" - Albert Einstein
Zwaarder kunnen pakken betekent niet per definitie een lagere moeilijkheidsgraad hoor
Of vind je een deadlift makkelijker dan een bicep curl?
Edit: aannemende dat je meer deadlift dan curled
Nee tuurlijk, maar we hebben het hier over 1 spiergroep...rug en benen kun je onmogelijk vergelijken met armen. Ik dacht gewoon, het is allebei voor borst...en aangezien ik bij de een zwaarder kan dan de ander is het misschien beter degene te doen die ik lichter kan. Kan wel mijn ego strelen en 10 kilo zwaarder doen, maar flat voelt toch wat zwaarder aan met minder gewicht. Tuurlijk als ik decline zwaarder gewicht pak zijn ze even zwaar...maar meer gewicht is niet altijd beter toch ??
Nee tuurlijk, maar we hebben het hier over 1 spiergroep...rug en benen kun je onmogelijk vergelijken met armen. Ik dacht gewoon, het is allebei voor borst...en aangezien ik bij de een zwaarder kan dan de ander is het misschien beter degene te doen die ik lichter kan. Kan wel mijn ego strelen en 10 kilo zwaarder doen, maar flat voelt toch wat zwaarder aan met minder gewicht. Tuurlijk als ik decline zwaarder gewicht pak zijn ze even zwaar...maar meer gewicht is niet altijd beter toch ??
Precies.. niet appelen met peren vergelijken
Persoonlijk denk ik dat je meer kan tillen omdat je bij incline boven je macht tilt, flat zit je op het randje en bij decline werk je vanuit een stevigere positie gezien je schouders.
A Reiki Healing Course gives you a great chance to learn how to use energy healing for your well-being. This course will show you how to tap into universal...
White labeling has become a popular trend in the fleet management industry, allowing companies to rebrand products from other manufacturers and sell them...
Gary B Flom Saudi arabia is a name synonymous with success in the automotive and mobility industries, but his achievements extend far beyond the boardroom....
Silagra is a reliable and effective treatment for erectile dysfunction (ED), trusted by countless men worldwide. Its active ingredient, sildenafil citrate,...
Comment