Tabata workout

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Tabatta's gebruiken licht gewicht. Zo licht dat je niet eens een warming up nodig hebt. Benen belast je ook bij andere cardio vormen dus ik zie de overkill niet om elke dag een hiit of tabata te doen. Zelf zou ik ze na een work-out doen en op niet kracht training dagen voor duur cardio gaan.

Comment

Elke dag HIIT of een tabata en je normale krachttraining is gegarandeerd teveel van het goede. No way dat je herstel dat natural gaat trekken.
      "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
        Elke dag HIIT of een tabata en je normale krachttraining is gegarandeerd teveel van het goede. No way dat je herstel dat natural gaat trekken.
        hiit training kan ik conditioneel wel goed trekken, en heb ook nooit last van spierpijn...na een tabata squats heb ik dag erna altijd wel last van spierpijn in mijn benen, maar verder voelt het wel prima eigenlijk...

Wat zijn symptomen die duidelijk duiden op "overkill'' volgens jou dan??

Comment

Spierpijn is niet de indicator. Overtraining kun je merken aan: moeheid, krachtverlies, massaverlies, motivatieverlies, etc.
          "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
          X