UB Schema

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• UB Schema

Na mijn eerste twee schema´s (split 4x8 en fb 3x8) te hebben afgerond, ben ik toe aan een nieuw schema. Een schema wat er heel anders uit moet zien dan de vorige zowel qua oefeningen als qua repranges. Ik kan twee maanden geen benen training door een blessure genaamd 'shin splints', vandaar dat ik een UB Schema ga doen. Ik ben van plan deze drie x p/w te doen, waarvan elk van deze drie ook verschillende trainingen zullen zijn qua oefeningen.

Voor ik begin met het maken zou ik graag eens wat suggesties willen hebben betreffende:
    1) schema in het algemeen
    2) repranges
    3) oefeningen

gezien één van jullie misschien een fantastisch idee heeft voor een schema (na die 4x8 split en 3x8 fb dus).

Grts
    Stats: 1.87, 90kg, 15.3% vet

Misschien kan je dan beter nog even je vorige schema's plaatsen zodat er geen ideeen gegeven worden die je in je vorige schema al had staan.
    Owner of the Iron Playground.

Comment

Bij deze:
      Last edited by GeneralIx; 23-12-2009, 12:48.

Comment

Kom maar met een opzetje luie drol, dan geven wij je wel advies en wat we er van vinden
        22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg

Comment

Shin Splints...kan dan nog prima squaten. Zou alleen niet meer gaan rennen ofzo tenzij je speciale sport zooltjes laat aanmaken. Heb die shit zelf ook gehad en kon gewoon verder met been oefeningen hoor. Alleen cardio en kuit isolaties gaven fucking veel problemen.

Comment

@ Fal: Ik heb het aan de fysio gevraagd en hij heeft gezegd dat ik oefeningen waarbij ik mijn kuiten gebruik echt moet laten. Het vlies wat tussen mijn kuit en scheen zit is namelijk ook erg geirriteerd. Hij zei dat je normaal wel gewoon zwaar kan trainen om de spieren rondom irritaties sterker kan maken zodat de ballast/druk bij de irritatie minder wordt. Maar juist bij die shin splints zei hij dat het belangrijk is om continu je kuit weg te drukken van je scheen, zodat het niet krampachtig tegen elkaar zit en de irritatie niet weg zal gaan. Met andere woorden krachttrainen raadde hij mij sterk. Daarentegen zei hij wel dat ik weer langzaam kon gaan hardlopen, om de belastbaarheid op te hogen.

Misschien klopt wat jij zegt voor jouw situatie, maar ik geloof die fysio wel. Heeft me al jaren door blessures heen geholpen.

Maar had jij een erge irritatie of viel het mee? Als er namelijk nog veel ruimte zit tussen je kuit en het vlies, dan zou je wel kunnen squaten, maar gezien het bij mij helemaal naar de klote is, mag dat dus niet omdat wanneer k krachttrain en mijn kuit een pomp krijgt hij het vlies nog meer in het nauw zou drijven. Weet niet of je het volgt, maar zo vertelde hij het mij iig.

Comment

Originally posted by Leo1988 View Post
              Kom maar met een opzetje luie drol, dan geven wij je wel advies en wat we er van vinden
              Pik, ik dacht wie weet heeft iemand één of ander fantastisch schema en dan zou ik voor niets een heel nieuw schema gaan zitten fixen.

Maar gezien er geen reacties zijn zal ik maar de handen uit de mouwen gaan steken vanavond.

Comment

Oké, hier is hij:

Comments pleasee
                Last edited by GeneralIx; 23-12-2009, 12:48.

Comment

Vind het best weinig

Zou zo iets doen: Rug 3 Borst 2 Schouders 2 Biceps 1/2 Triceps 1/2 en dan nog shrugs of buik ofzo

Comment

Zou trouwens gewoon 3 dagen split doen voor bovenlichaam rug borst schouders en dan biceps triceps ergens bij zetten

Comment

Originally posted by henk33 View Post
                      Vind het best weinig

Zou zo iets doen: Rug 3 Borst 2 Schouders 2 Biceps 1/2 Triceps 1/2 en dan nog shrugs of buik ofzo
                      Als je goed kijkt zie je dat ik dat al doe, met de enige wijziging dat ik voor rug 2 oefeningen doe ipv 3.

Iemand anders nuttig commentaar?

Comment

Oja sorry zat een beetje te slapen, zou er alleen wel nog een deadlift bij doen

Comment

Originally posted by henk33 View Post
                          Oja sorry zat een beetje te slapen, zou er alleen wel nog een deadlift bij doen
                          Jij slaapt echt dodelijk, read the fucking topic bro

Comment

mijn mening is teveel schouderwerk.
                            3x per week mp en bankdrukken is funest voor je voorkant schouders en achterkant schouders hoeft niet getraind te worden?
                            160kg squat
                            225kg deadlift
                            130kg benchpress

Comment

Hij roeit toch ook 3x per week?
                              22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X