Coan Deadlift meets Wendler 5-3-1??

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Coan Deadlift meets Wendler 5-3-1??

Op moment ben ik bezig met een lekker schema om op te cutten. Het werkt goed en dus blijf ik het hanteren. Toch blijf ik om me heen kijken voor een mogelijk schema in de nabije toekomst. Aangezien mijn prioriteit bij kracht ligt is dat waar ik me in verdiep.

Coan Philips Deadlift
    Home Page
    Tsampa.org: Coan-Phillipi 10 Week Deadlift Routine

Dit is een routine welk 1 work-out in de week inricht mbt het verbeteren van deadlifts. Als ik kijk naar de bij behorende assists kan ik dit dus inrichten als een "rug" dag. In een periode van 10 weken werk je dan op naar een nieuw max gewicht.

Wendler 5-3-1
    Download 531 Manual pdf
    Write-up for Jim Wendler's 5/3/1 Program - Bodybuilding.com Forums

Deadlift heeft een aardige overdracht naar squat dus daar ga ik me verder niet echt mee bezig houden op dit moment. Prioriteit twee ligt bij het verbeteren van de Bench. Coan's bench schema is iets wat me niet bevalt. Dus vandaar dit alternatief.

Als je kijkt naar de tweede link bijgevoegd lijkt het me handig om 5-3-1 als een basis te leggen en Coan's schema op de deadlift dagen in dat schema te hanteren. Verschil is alleen dat met 5-3-1 je 1x in de 4 work-outs een deadlift work-out hebt ipv 1x per week. Dit moet ik even zien aan te passen. Wellicht dat ik squat combineer met militairy presses. Dan heeft 5-3-1 ook maar 3 work-outs per wave ipv 4. Of dit verstandig is geen idee. Suggesties en feedback zou handig zijn.

Na alles gelezen te hebben...wat makkelijk. Dacht gaat moeilijker worden om het kloppend te maken hehe.

5/3/1 word de fundering. Ik kies voor de variant om 3x per week te trainen. GPP werk voeg ik op een losse dag ergens in. Maandag wil ik dan gebruiken om Coan's Deadlift te gebruiken. Woensdag 5/3/1's Bench met als tweede oefening Push Press. Vrijdag wordt 5/3/1's Squat.

De assist format wil ik Dave Tate's Periodization hanteren wat ook in de bijgevoegde pdf van 5/3/1 vermeld staat. Voldoende assists en dan regelmatig varieren om het interesant te houden.

Das ook weer opgelost

Comment

Klinkt als chinees voor mij

Succes ermee!!!
      The only way to make your dreams come true is WAKING UP

Status: @Onderhoud

Comment

Wat ik zou doen is die squat dag licht pakken, of op snelheid: 10x2 @ 60-70%. Binnen 3 dagen zwaar op basisoefeningen die redelijk veel van dezelfde spiergroepen gebruiken gaat je herstel geen goed doen. Aangezien coan al zwaar is zou ik toch kiezen om coan te doen en de squat van 5/3/1 niet te gebruiken.
        In college, a guy from another country told me that he had been "juicing" for a few years. He was a very poor thrower and it made me wonder just how bad he would be if he were "clean."

If I can drink water, sleep more, and eat normal and still defeat you while you're juicing hard, you probably don't have the aptitude. Sorry. Blame your genes. Dan John.

Comment

Hmmm...lijkt me vreemd. In het 4 dagen voorstel had Wendler het ingericht dat er een Bench, Militairy Press, Deadlift en Squat dag was. In zijn 3 dagen voorstel zie je nog steeds een dag voor elk, maar valt de MP weg. Elders in zijn document vermeld hij dat het mag dat je de MP doet na de Bench Press.

Vergeleken met 5/3/1 lijkt Coan zwaardere gewichten te hanteren. Vandaar dat ik Deadlift (maandag) en Squats (vrijdag) zover mogelijk uit elkaar hou. In dit schema zijn squats wat minder belangrijk dus zou het qua gewichten nog wat naar beneden kunnen schroeven als blijkt dat het problemen geeft.

Als het problemen geeft kan ik inderdaad de squat op explosiviteit pakken zoals je voorstelt

Maar behalve dat aspect. Verder een goed idee?

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
          X