Monsterarmen!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Monsterarmen!

Zo even een paar van mijn hardcore schema"s voor de armen:Gewichten zet ik er niet bij,is voor iedereen natuurlijk verschillend en het lijkt mij logisch dat je zelf zo zwaar mogelijk met het gewicht gaat.

Schema 1:

Barbell curls 8/12 herhalingen daarna zonder rust met losse dumbells 15 herhalingen alleen over het bovenste deel van de curl oefening.Direct hierna(dus geen rust) liggende triceps barbell skull crushers 8/12 herhalingen en daarna zonder rust triceps rope pressdown 15 herhalingen alleen over het onderste deel van de oefening.
    Daarna ongeveer 1 minuut rust,je biceps hebben namelijk kunnen uitrusten tijdens je triceps oefeningen en andersom ook natuurlijk.
    Dit doe je in totaal 3 keer.
    Kies voor je totale armtraining 6 oefeningen(3 biceps 3 triceps) en maak zo je trainining af.
    In totaal krijg je dus 3 grote supersets waarbij spierconditie en totale uitputting(mijn armen exploderen zowat)het hoofddoel is.

Schema 2:

Zo zwaar mogelijk gaan voor bv barbell curls en 8 herhalingen er uitpersen,daarna zonder rust met losse dumbells 1 setje eenentwintigen.Dan zonder rust 8 herhalingen maken van bv triceps skull crushers en direct daarna eenentwintigen met bv triceps rope pressdown.
    Dit 3 sets.
    In totaal weer 6 oefeningen voor je gehele training.

Je hoeft natuurlijk niet perse biceps en triceps achter elkaar uit te voeren,maar voor de intensieteit en de tijdsbesparing vind ik het altijd wel lekker.

Schema 3:

Gedeeltelijke reps.Zo zwaar mogelijk gaan over alleen het eerste gedeelte van de beweging.Met barbell curl betekend dat al snel 10kg extra aan gewicht.Doe dit bij elke oefening en doe steeds een stuk of 5 reps.Nadat je een aantal oefeningen gehad hebt maak je je training af met isolatie oefeningen en ga je hoog in de reps.

Ik train bijna altijd mijn armen op 1 van deze manieren,voelt voor mij lekker aan .
    Misschien hebben de mensen die moeite hebben om hun armen te laten groeien hier iets aan.Het verschilt natuurlijk altijd per persoon maar 1 ding het zijn loodzware schema"s en je armen lopen in ieder geval goed vol.
    Succes!

Ga eens kijken of ik een paar kan proberen in me thuis gym. Rope zal niet gaan dus even vervanger voor zoeken.

Een simpel "schema" wat ik vorig jaar had gebruikt en me 3-4cm in no time bezorgde. Deed dit na de compound oefeningen van die dag. Elke dag had ik wel een Bench Press of Militairy Press voor de tricep er al in zitten. Voor bicep waren al wat rug oefeningen gedaan.

Dag 1.
    Skullcrusher 4x 8-10
    BB Curl 10x3 met een 6rm gewicht

Dag 3.
    Hammer Curl 4x 8-10
    DB Triceps Extention 4x 8-10

Dag 5.
    BB Curl 4x 8-10
    Skullcrusher 10x3 met een 6rm gewicht

Comment

Ja Falstyr als dit voor jou zo lekker werkt doe je het gewoon goed,maar als ik na een borsttraining 1 oefening doe voor mijn triceps ,het maakt niet uit welke techniek ik dan gebruik,dan zijn mijn triceps gewoon nog niet vol genoeg en heb ik nog flink wat energie over.Vandaar dat ik dan na zo"n borsttraining nog zeker 2/3 triceps oefeningen doe.

Comment

Originally posted by levensgenieter View Post
        Zo even een paar van mijn hardcore schema"s voor de armen:Gewichten zet ik er niet bij,is voor iedereen natuurlijk verschillend en het lijkt mij logisch dat je zelf zo zwaar mogelijk met het gewicht gaat.

Schema 1:

Barbell curls 8/12 herhalingen daarna zonder rust met losse dumbells 15 herhalingen alleen over het bovenste deel van de curl oefening.Direct hierna(dus geen rust) liggende triceps barbell skull crushers 8/12 herhalingen en daarna zonder rust triceps rope pressdown 15 herhalingen alleen over het onderste deel van de oefening.
        Daarna ongeveer 1 minuut rust,je biceps hebben namelijk kunnen uitrusten tijdens je triceps oefeningen en andersom ook natuurlijk.
        Dit doe je in totaal 3 keer.
        Kies voor je totale armtraining 6 oefeningen(3 biceps 3 triceps) en maak zo je trainining af.
        In totaal krijg je dus 3 grote supersets waarbij spierconditie en totale uitputting(mijn armen exploderen zowat)het hoofddoel is.

Schema 2:

Zo zwaar mogelijk gaan voor bv barbell curls en 8 herhalingen er uitpersen,daarna zonder rust met losse dumbells 1 setje eenentwintigen.Dan zonder rust 8 herhalingen maken van bv triceps skull crushers en direct daarna eenentwintigen met bv triceps rope pressdown.
        Dit 3 sets.
        In totaal weer 6 oefeningen voor je gehele training.

Je hoeft natuurlijk niet perse biceps en triceps achter elkaar uit te voeren,maar voor de intensieteit en de tijdsbesparing vind ik het altijd wel lekker.

Schema 3:

Gedeeltelijke reps.Zo zwaar mogelijk gaan over alleen het eerste gedeelte van de beweging.Met barbell curl betekend dat al snel 10kg extra aan gewicht.Doe dit bij elke oefening en doe steeds een stuk of 5 reps.Nadat je een aantal oefeningen gehad hebt maak je je training af met isolatie oefeningen en ga je hoog in de reps.

Ik train bijna altijd mijn armen op 1 van deze manieren,voelt voor mij lekker aan .
        Misschien hebben de mensen die moeite hebben om hun armen te laten groeien hier iets aan.Het verschilt natuurlijk altijd per persoon maar 1 ding het zijn loodzware schema"s en je armen lopen in ieder geval goed vol.
        Succes!
        een pomp zal je zeker krijgen. word een keer uitproberen. doe je voor zo'n schema ook nog een andere spiergroep??

Comment

Zal het eens onder de loep nemen.
          "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Ja kan met elke spiergroep Bong Bong.Beetje fantasie kom je een heel eind.

Comment

Heey jongens,
              Ik doe dit ook vaker vind het heerlijk om supersets te doen.
              Overigens doe ik het ook soms met rug en borst oefening, maar dat ik echt killing maar de pomp voel je dan niet zo als bij bicep/tricep superset.
              Wel doe ik hem soms voor borst onder en bovenkant maar dan zit je wel stuk lager in gewicht bij de oefeningen bij 2de en 3de set.

supersets blijf ik bij mijn armen doen vind ik gewoon heerlijk en als ik dan naar mijn armen kijk lijkt het nog eens wat!
              En ik ga deze superset ook een doen kijken hoe deze aanvoelt
              Calisthenics / Street workout

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
              X