Compounds

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Compounds

Mensen,

HElaas heb ik pas al een schema geplaats, maar ik ben eens aan het bedenken waar het aan kan liggen dat vooruitgang niet erg goed gaan. Het valt me op dat ik lekker reageer op de deadlift en de bench press. Twee compounds oefening dus.

Nu denk ik er aan om dus in plaats van een splitschema over 2 of 3 dagen te hanteren nu een fullbody schema te maken met pure compounds en misschien her en der een concentration (armen wil ik concentration omdat dat het enige is waar ze op reageren).

Dus het idee:
    -Squat
    -Deadlift
    -Chins
    -Low Row
    -Bench Press
    -MP
    -Concentration curls
    -Barbel curls
    -Triceps push down

Dit hanteer ik dus 2 of 3 keer. Afhankelijk van de week.

Wat vinden jullie ervan?

Groetjes

Dit is even een korte gedachte, wat vinden jullie ervan?
    Ik ben in goede vorm.....Rond is toch ook vorm?

Even in gedachte houden dat dit opbouwend is;

Je fysiek is nog zo minimaal dat je nu echt nog niet kunt zeggen dat je 2 extra bicep oefeningen nodig hebt zodat je armen bijtrekken, als je armen er bij wilt (niks mis mee verder) maar houd het gewoon op 1 oefening voor biceps. Je kunt het niet goedpraten dat je 2 oefeningen voor biceps doet en maar 2 voor heel LB

Ken low rows niet, als het iets is dat op BOR/Yates/T-bar lijkt no probs, anders zou ik die ervoor in de plaats doen

Verder niks mis mee, alleen kuiten train je niet mee met compounds (nee falsyr je vorige argumenten hebben me niet overtuigd ) dus misschien dat je die er nog bij kunt pakken.

Verder zou ik de volgorde iets aanpassen

SQ
    DL
    BP
    BOR-(low row)
    MP
    Chins

Dan je iso's
    The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

Originally posted by Yawgmoth View Post
      Even in gedachte houden dat dit opbouwend is;

Je fysiek is nog zo minimaal dat je nu echt nog niet kunt zeggen dat je 2 extra bicep oefeningen nodig hebt zodat je armen bijtrekken, als je armen er bij wilt (niks mis mee verder) maar houd het gewoon op 1 oefening voor biceps. Je kunt het niet goedpraten dat je 2 oefeningen voor biceps doet en maar 2 voor heel LB

Ken low rows niet, als het iets is dat op BOR/Yates/T-bar lijkt no probs, anders zou ik die ervoor in de plaats doen

Verder niks mis mee, alleen kuiten train je niet mee met compounds (nee falsyr je vorige argumenten hebben me niet overtuigd ) dus misschien dat je die er nog bij kunt pakken.

Verder zou ik de volgorde iets aanpassen

SQ
      DL
      BP
      BOR-(low row)
      MP
      Chins

Dan je iso's

Ik weet dat ik nog geen fysiek heb die ik moet trainen op achterlopende groepen, alleen gaan armen gewoon helemaal niet. Met hoe ik er aan het begin uitzag en nu heb je al wereld van verschil, en armen gewoon niks, pas iets sinds ik ze geconcentreerd doe. Dus persoonlijk vind ik het wel nuttig om het te doen. Low Row is Low cable Row.

Verder bedankt voor de aanpassingen

Comment

Zou het kunnen dat je armen achter blijven omdat je ze juist zoveel traint? Ik pak puur compounds en heb nergens last van.

Comment

Originally posted by Svalin View Post
          Zou het kunnen dat je armen achter blijven omdat je ze juist zoveel traint? Ik pak puur compounds en heb nergens last van.
          Heb altijd alleen met compounds meegenomen en ben ze nu sinds kort apart aan het trainen, dus

Comment

Oke dit vind ik dus een geval van "shut the fuck up and train" ( no offense ) kan natuurlijk zijn dat je armen wat minder snel ontwikkelen dan sommige andere spiergroepen .. ik denk dat iedereen die fase wel heeft gehad of nog gaat krijgen dat een bepaalde spiergroep minder hard groeide .
            Maar naar mijn mening geweoon doorgaan met je trainingen en dan trekt het 9 van 10 keer wel bij ..
            Geduld is een schone zaak he

Hard traine , goed eten en lekker rusten ..
            Shut the Fuck up and TRAIN !!!

Comment

Originally posted by Sjimmie View Post
              Oke dit vind ik dus een geval van "shut the fuck up and train" ( no offense ) kan natuurlijk zijn dat je armen wat minder snel ontwikkelen dan sommige andere spiergroepen .. ik denk dat iedereen die fase wel heeft gehad of nog gaat krijgen dat een bepaalde spiergroep minder hard groeide .
              Maar naar mijn mening geweoon doorgaan met je trainingen en dan trekt het 9 van 10 keer wel bij ..
              Geduld is een schone zaak he

Hard traine , goed eten en lekker rusten ..
              Hoi,

Bedankt voor je reactie. Ben goed aan het eten, bulken, trainen en uiteraard rusten. Nou, ik trainde altijd goed alleen zag ik overal 'resultaat,' maar in de armen niks. En sinds ik die geconcentreerd train zie ik daar wel wat verschil. Dus het lijkt me toch logisch dat ik die dan op die manier train als me dat zo bevalt?

Wil jou niet overtuigen, ben je dankbaar voor het advies, alleen uit eigen ervaring doe ik het liever wat anders. ok?

Comment

Houd gewoon de regel aan, kan je 10 pullups ga dan maar curlen. Kan er nog geen 10 dan heeft curlen ook weinig/geen toevoeging want dan mis je gewoon het frame om spiermassa op te kwatsen (ja nieuw woord)

Doe anders maar chinups ken genoeg gasten die nl geen 10 pullups kunnen maar wel aardige rug hebben
                The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

Originally posted by Yawgmoth View Post
                  Houd gewoon de regel aan, kan je 10 pullups ga dan maar curlen. Kan er nog geen 10 dan heeft curlen ook weinig/geen toevoeging want dan mis je gewoon het frame om spiermassa op te kwatsen (ja nieuw woord)

Doe anders maar chinups ken genoeg gasten die nl geen 10 pullups kunnen maar wel aardige rug hebben

Nog nooit van gehoord, maar ik kan 10 pull ups bodyweight, dus dat zou betekenen dat ik mag curlen. Haha.

Chins zitten in het compound 'schema'

Comment

Afwisseling is altijd goed natuurlijk.. Als je lekker reageerd op een oefening zou ik die vooraan plaatsen in je training. Vind je lijst van oefeningen erg lang voor 3x per week. Zou zelf liever iets van max. 6 oefening doen waar je dan ook echt op beest..
                    In college, a guy from another country told me that he had been "juicing" for a few years. He was a very poor thrower and it made me wonder just how bad he would be if he were "clean."

If I can drink water, sleep more, and eat normal and still defeat you while you're juicing hard, you probably don't have the aptitude. Sorry. Blame your genes. Dan John.

Comment

vaak is de oorzaak van het niet groeien, de voeding. Dit artikel moet je maar eens lezen om een gedacht te hebben hoeveel calorieën je ongeveer nodig hebt. Je hebt echt enorm veel eiwitten nodig, 30% van de calorieën die je nodig hebt. Daarenboven kan de regel "less is more" van toepassing komen ^^ je moet de spieren niet te zwaar uitputten of het kan niet genoeg herstellen om te groeien.

How to create a bodybuilding diet

Comment

Vanavond voor het eerst aan de slag gegaan met de fullbody, heerlijk. Beviel me de eerste keer stukken beter dan split schema. Was nu een keer echt kapot. Dat is beter.

Heb het heel anders aangepakt dan in vorige reacties stond, maar dat zien jullie wel.

Begon met Bench Press:
                        3 sets van 12 keer 55 kg, mijn pr. De laatste set was bij 10 wel afgelopen. Een fail. Wel lekker.

MP:
                        Voor het eerst gedaan. Even rustig geoefend. Voelde het erg in onderrug, is naar mijn idee ook wel logisch omdat die ondersteund maar toch even voorzichtig geoefend. Vond de 35 kilo in eerste instantie ook wel even best.Hehe

yates:
                        Ook voor het eerst. Ging lekker, voelde het wel erg in mijn traps. Deze is tochn ook voor achterkant schouder of begrijp ik het nu verkeerd?

Low row:
                        Uiteraard, die bevalt me nog steeds prima. 4 sets van 10 keer 45 kilo. Iedeaal. Laatste set bij 7 keer een fail.

Squat:
                        Doe het laatste tijd in smith machine en dat bevalt me beter. Nu kan je stuk zwaarder wanneer er geen spotter is. 2 sets van 10 op 60 kg.
                        Volgende keer 70, moet makkelijk lukken.

Chins:
                        Lukt nog geen bodyweight met volle sets. Dat is jammer. Doe nog nu 3 sets van 10 met bodyweight - 10 kilo

Biceps:
                        Standaard verhaal. Concentration curl, en nog één waarvan ik de naam niet ken, kan ik nog niet vinden. Ideale oefening in ieder geval.

Triceps:
                        Triceps push down gaat ook lekker en dippen erbij ook weer geen bijzonderheden.

Side bend:
                        Heb ik er even uitgelaten, was behoorlijk op.

Vrijdag weer trainen met ongeveer hetzelfde:
                        Inlc. Bench PRess
                        MP
                        Deadlift
                        Legg Press

BOR
                        Side raises
                        Frond raises

Concentration curl
                        Triceps push down
                        Tri overhead ext.

Side bend

Dat was het voor vandaag.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                        X