Mijn Trainingsschema... reactie's alstublieft

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Mijn Trainingsschema... reactie's alstublieft

Beste lezers,

Ik ben al ongeveer anderhalf jaar bezig met trainen maar eigenlijk op een redelijk laag pitje ook omdat ik toen ik begon pas 15 en een half was en dus nog niet intensief mocht trainen ik ben nu bijna 17 en ik heb tot nu toch nog geen problemen gehad met blessures maar ik zou graag nog wat spieren willen kweken en wat af willen vallen vooral rond me buik.

Ik heb nu het volgende schema zelf opgesteld en vroeg me af of jullie misschien nog op en aanmerkingen hadden en misschien eventuele verbeteringen:

Maandag,woensdag,vrijdag
    Warming up en beetje kcal verbranden:
    - 10 minuten cardio

Borst:
    -Bench press 3x8 met dumbbells ( gewicht dumbbells: 2x18)
    - Incline bench press 3x8 met dumbbells (gewicht dumbbells: 2x16)
    -Butterfly 3x8 op 55 kilo
    -Cable crossover op 7,5 kg per kant 3x8

Rug:
    -seated cable row 3x8 op 30 kg
    - dan met die stang die je naar beneden moet trekken in je nek kent iedereen wel denk ik( lat pull down heet die geloof ik weet het niet zeker:P) 3x8 op 45-50 kg
    - nog een vergelijkebare oefening met de lat pulldown maar dan een andere machine)

Schouders:
    -front dumbbell raise op 6 kg per dumbbell 3x8
    -side dumbbell raise op 6kg 3x8
    -machine shoulder (military) press op 15 tot 17,kg per kant

Buik:
    -sit up 12 keer kort 12 keer lang 3x2x1
    -( weet iemand een goeie oefening voor de schuinebuikspieren?)

coolingdown+kcal verbranden:
    -15 minuten cardio

totaal dus 25 minuten cardio.

dan de dinsdag en de donderdag:

warming up:

10 minuten cardio

Benen:
    - legg extensions 3x10 op 50-55 kilo
    -legg press 3x8 op 100 kg
    -seated legg curl op 50-55 kg 3x12
    - kuitoefening 3x8 35 kg

Biceps:
    -powerstation 3x8 op 17,5 kg
    -pull up 3x10
    -bicep curl met stang op 7,5 kg per kant

triceps:
    -powerstation met touwen 3x8 op 15 kg
    - tricep extenstion bij powerstation 3x8 op 20 kg
    -dips 3x10

Buik:
    -ab crunch op 60 kg 3x15
    -schuinebuikspieren met apparaat(weet de naam niet:O) 3x15 per kant
    -nogmaals ab crunch ander apparaat

Coolingdown + kcal verbranden
    15 minuten cardio

ok..

je wilt dus 5x in de week trainen, en 2x/3x elke spiergroep behandelen.

1) je doet veel te veel, 3x in de week een spiergoep zo trainen, bestaat niet, mag niet! 2x is max! tenzij je fullbody doet, maar dan doe je minder oefeningen per spiergroep
    2) Als je een spiergroep 2x in de week traint, wissel dan de oefeningen af, ik zou niet weer exact dezelfde oefeningen doen die je de eerste keer deed.

bijvoorbeeld ( voor borst):
    dag 1:
    Db bench press
    incline Db bench press
    chest dips

dag 2:
    Barbell bench press
    Incline flyes
    cabe crossovers

3 oefeningen is genoeg als je 2x die spiergroep traint

3) je combinatie kan ook beter, ik zou benen apart nemen, maar dat is mijn mening, een voorbeeldje:
    dag1+4:borst, triceps, schouders
    dag2+5: Rug biceps
    dag 3: benen

4) je doet erg veel buik, 2 - 3 keer per week is genoeg, sommige doen zelfs minder, is je persoonlijke keuze, oefeningen voor schuine buikspieren, zijn bv:
    wood chops
    dumbell side bends
    barbell side bends
    twisting crunches
    ...

5) je doet veel cardio: afvallen en spieropbouw gaat NIET samen. Voor cardio 2x-3x in de week 15-20 min max om spieropbouw niet tegen te werken (hangt af van voeding, als je voeding perfect is mag je in principe sporten wat je wil).
    je moet werken in 2 fasen, bulking: waar je dikker wordt en massa opbouwt en cutting wara je je spiermassa behoudt en meer cardio doet om spieren droog te leggen.

6) rust is ook heel belangrijk, belast je spieren niet te zwaar en rust genoeg, je spieren hebben 48u nodig om te herstellen, en dan pas beginnen ze massa op te bouwen ( bij split is dat)

hoe lang duren je trainingen wel niet als je alles deed wat je hier opschreef :s

Comment

Originally posted by zenmaster View Post
      ok..

je wilt dus 5x in de week trainen, en 2x/3x elke spiergroep behandelen.

1) je doet veel te veel, 3x in de week een spiergoep zo trainen, bestaat niet, mag niet! 2x is max! tenzij je fullbody doet, maar dan doe je minder oefeningen per spiergroep
      2) Als je een spiergroep 2x in de week traint, wissel dan de oefeningen af, ik zou niet weer exact dezelfde oefeningen doen die je de eerste keer deed.

bijvoorbeeld ( voor borst):
      dag 1:
      Db bench press
      incline Db bench press
      chest dips

dag 2:
      Barbell bench press
      Incline flyes
      cabe crossovers

3 oefeningen is genoeg als je 2x die spiergroep traint

3) je combinatie kan ook beter, ik zou benen apart nemen, maar dat is mijn mening, een voorbeeldje:

4) je doet erg veel buik, 2 - 3 keer per week is genoeg, sommige doen zelfs minder, is je persoonlijke keuze, oefeningen voor schuine buikspieren, zijn bv:
      wood chops
      dumbell side bends
      barbell side bends
      twisting crunches
      ...

5) je doet veel cardio: afvallen en spieropbouw gaat NIET samen. Voor cardio 2x-3x in de week 15-20 min max om spieropbouw niet tegen te werken (hangt af van voeding, als je voeding perfect is mag je in principe sporten wat je wil).
      je moet werken in 2 fasen, bulking: waar je dikker wordt en massa opbouwt en cutting wara je je spiermassa behoudt en meer cardio doet om spieren droog te leggen.

6) rust is ook heel belangrijk, belast je spieren niet te zwaar en rust genoeg, je spieren hebben 48u nodig om te herstellen, en dan pas beginnen ze massa op te bouwen ( bij split is dat)

hoe lang duren je trainingen wel niet als je alles deed wat je hier opschreef :s
      Ik vind ben nu 17 1,80 en weeg ongeveer 78 kilo en rond me buik vooral een aardig vetlaagje.. ik zou graag beetje mijn zwembandjes weg willen trainen en daardoor doe ik elke dag buikspieren.. maar wel om de dag wat anders .. ene dag met apparaten en andere dag gewoon met me eigen lichaams gewicht (sit ups enz.) Je idee om andere oefeningen te doen lijken me een heel goed idee en dat ga ik dan zeker ook doen.. maar om nou Ă©Ă©n hele dag te nemen voor benen lijkt me wat sterk die paar oefeningetjes voor benen zijn opzich zo gedaan en dan hou ik vrij veel tijd over
      Ik hoorde trouwens ook dat cardio en spieren kweken best samen konden gaan alleen moet je dan niet voor je training veel cardio gaan doen maar erna zodat je niet de koolhydraten die je nodigt hebt voor kracht verbrand bij cardio. Opzich ben ik met die roostertjes niet super lang bezig hoor loopt van een uur tot anderhalf uur maar soms laat ik bepaalde oefeningen weg omdat ik dan gewoon niet meer kan.. daarom probeer ik armen en borst op apparte dagen te doen omdat me armen na rug of b.v. borst toch al wat van hun power verloren waren. Ik zou graag dus cutting willen doen omdat ik die spieren nu wel is wat meer wil gaan zien, ik dacht juist dat ik zelf na me training nog meer cardio zou moeten doen om dit te bereiken!

Comment

elke dag buikspieren is totale onzin,
        een spier heeft na een workout rust nodig.
        max 2x per week zou ik zeggen.

en maak een keuze, of split of fullbody. (of ander goes schema)
        maar ga niet zomaar wat aankloten.
        (zoals je zegt beetje benen is zo gedaan,
        benen is zwaarste van alles als je het goed doet,
        maar je zal wel niet squatten en lunges doen...)

dus mijn tip pak het beginner schema uit de stickys,
        en dan lekker knallen 3x pw fullbody.
        More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Originally posted by dynobet View Post
          elke dag buikspieren is totale onzin,
          een spier heeft na een workout rust nodig.
          max 2x per week zou ik zeggen.

en maak een keuze, of split of fullbody. (of ander goes schema)
          maar ga niet zomaar wat aankloten.
          (zoals je zegt beetje benen is zo gedaan,
          benen is zwaarste van alles als je het goed doet,
          maar je zal wel niet squatten en lunges doen...)

dus mijn tip pak het beginner schema uit de stickys,
          en dan lekker knallen 3x pw fullbody.
          Ik heb een vrij lange tijd fullbody gedaan maar ik ga nu 5x per week omdat ik wat wil afvallen en dus meer cardio wil gaan doen.. daarbij zou het misschien een beter idee zijn als ik b.v. de ene dag oefeningen doe voor me schuinebuikspieren en de andere dag voor me andere buikspieren?En ik deed idd geen squatte omdat je die oefening toch vrijsnel fout doet naar mijn gevoel en ik ben vrij bang dat ik mijn rug verpest met dat soort oefeningen!

Comment

Meer is niet altijd beter hoor als je wilt afvallen. En ook heel belangrijk: met buikspieroefeningen verbrand je geen vet!
            Doe bv 3x per week full body, en daarnaast nog 2x cardio (staat meer uitleg in stickies, bv q&a to get ripped).
            en squat moet je zeker doen (zeer goed voor buikspieren). voorwaarde is natuurlijk dat je ze goed uitvoerd, maar daarvoor kan je enkele filmpjes bekijken of het aan iemand vragen op de sportschool of je goed bezig bent. goed uitgevoerde squats zorgen voor versterking van de core spieren dus is erg goed voor je rug.
            @ ketIF

Comment

zoals brambo zegt, ga je niet meer vermageren door meer te gaan trainen, als je je spieren wil droogleggen zou ik zoals eerder vermeld ook een 3x fullbody volgen, en meer cardio 3 keer ofzo, 30min+ pas vanaf 30min begint je lichaam vet te verbranden, en je hartslag mag ook niet te hoog zijn (65% max d8 ik ofzo)
              voeding is ook zeer belangrijk hier, verminder je inname van koolhydraten en vetten sterk, en behoud je inname van eiwitten om je spiermassa te behouden. Buikoefeningen verbranden inderdaag geen plaatselijk buikvet.

Comment

In iedergeval al bedankt voor al julie snelle reacties, ik heb besloten nog wel 5x per week te gaan maar het dan anders aan te pakken en ander schematje te nemen zoals 1 van julie eerder had voorgesteld:

Ik ga vandaag of morgen dit schema even samenstellen en ga ook squatten erin toe voegen.. ik heb dit wel korte tijd gedaan mar toen trainde ik met iemand samen en die controleerde mijn oefeningen en ik die van hem dan, dus ik zal wel aan een instructeur vragen of ik de oefening goed doe! En dan doe ik in het begin een korte warming up van 5-10 minuten en na de training cardio doen.. Nee ik ga me zeker niet heel erg vermageren maar ik wil gewoon rond me buik een wat strakker lichaam zodat ik niet dik overkom omdat het eigenlijk reuze meevalt hoe dik ik ben zou het zelf nauwelijks dik noemen maarja sommige mensen tegenwoordig hé!

Ook neem ik het advies om als ik dan 2x dezelfde spieren per week train b.v. een andere oefening te doen en niet 2x per week dezelfde.. en ook niet meer buikspieren trainen 5x per week! Als ik 2 of 3x per week buikspieren zou gaan willen doen hoeveel oefeningen bevelen jullie dan aan? En is er een bepaalde cardio oefening waardoor je misschien meer rond je buik verbrand? En iemand beweert dan buikspieren heel snel herstellen en dat je ze daarom wel 5x per week kan trainen? hebben jullie en tegen argument voor hem:P?

Comment

Originally posted by xsebastiaanx View Post
                  En is er een bepaalde cardio oefening waardoor je misschien meer rond je buik verbrand? En iemand beweert dan buikspieren heel snel herstellen en dat je ze daarom wel 5x per week kan trainen? hebben jullie en tegen argument voor hem:P?
                  Plaatselijk vet verbranden kan niet. Buik is vaak het laatste waar je vet verliest.
                  Buikspieren het woord zegt het al zijn gewoon spieren dus hebben ook gewoon hun rust nodig.
                  Er zijn geen excuses als je echt iets wilt bereiken.

Comment

Vind je schema nog steeds overdreven. Als je je spiergroepen 2x/week wil pakken doe dan upperbody/lowerbody.

Nu train je je bovenlichaam 4x, terwijl je je andere helft maar 1x traint... Klopt niet toch?

Doe anders:
                    ub
                    lb
                    rust / cardio
                    ub
                    lb
                    rust
                    rust
                    The only way to make your dreams come true is WAKING UP

Status: @Onderhoud

Comment

Idd wat Sancho zegt.
                      En dat ub lb schema is gewoon goed !!

Comment

niet te moeilijk maken en gewoon sancho volgen in zijn advies
                        No means Try Again

Comment

Originally posted by Sancho View Post
                          Vind je schema nog steeds overdreven. Als je je spiergroepen 2x/week wil pakken doe dan upperbody/lowerbody.

Nu train je je bovenlichaam 4x, terwijl je je andere helft maar 1x traint... Klopt niet toch?

Doe anders:
                          ub
                          lb
                          rust / cardio
                          ub
                          lb
                          rust
                          rust
                          Oke maar hoeveel oefeningen voor je benen zou ik dan op zo een dag moeten doen?, want met lowerbody bedoel je dus benen toch? Maar omdat ik me voornamelijk op vetverbranding wil focussen, wil ik dan na elke training een half uur tot een uur cardio probeer te doen.misschien dan 3x per week een uur cardio 5x is misschien beetje teveel van het goede ivm het uitrusten van je spieren. En omdat ik me ook op me buikspieren wil focussen hoeveel per week raden jullie het aan om buikspieren te trainen en hoeveel oefeningen dan 2 -3? of zeggen jullie je kan beter elke dag 1 oefening doen?

Comment

Afvallen begint met voeding.
                            Zorg eerst en vooral dat je een goed voedingsschema, verlaag je kcal inname geleidelijk aan tot je ongeveer 400 kcal onder behoefte zit. Hiermee zal je in het begin genoeg afvallen. Na een tijdje zal het afvallen trager beginnen te gaan, dan kan je evt wat cardio doen, maar hou het bij max 3x per week.

voor je buik: focus je daar niet teveel op. doe genoeg compound oef, op die manier train je je buik mee (verwacht dus geen sixpack voor deze zomer). je kan dan 1 of 2 dagen per weer 1 of 2 oef voor buikspieren erbij nemen als je wil.
                            @ ketIF

Comment

voor je lower body zou ik:

5x8 squatten
                              5x8 lunges
                              3x8 les presses
                              3x8 leg extension
                              3x8 leg curl
                              5x8 sitting calve raise
                              3x8 standing calve raise

dat is opzich wel een lekker zware training.
                              More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X