ik heb zojuist een verhitte discussie gehad met mijn vriendin. zij beweerde dat ik niet op de juiste manier train. ik train nu zon anderhalve maand op deze manier:
- dag 1
Borst
triceps
- dag2
shouders (ook trapezius)
benen
buik
- dag 3
rug
biceps
-dag 4
rust
(buik elke dag)
dag 5 is gelijk aan dag 1 enz.
volgens haar zit er dus teveel rust tussen dezelfde spiergroepen in. haar argument is in het kader van de supercompensatie (nieuwe prikkel gemiddeld na 72 uur toedienen) dit haal ik dus niet.
nu is het wel dat ik zo zwaar train dat ik denk dat ik zo de spieren wat meer tijd moet geven om te herstellen, dus dat ik met mijn huidig schema goed zit.
aangezien de timing nogal belangrijk is bij supercompensatie, zou ik hier graag wat duidelijkheid over willen
heeft iemand hier iets op- of aan te merken?
- dag 1
Borst
triceps
- dag2
shouders (ook trapezius)
benen
buik
- dag 3
rug
biceps
-dag 4
rust
(buik elke dag)
dag 5 is gelijk aan dag 1 enz.
volgens haar zit er dus teveel rust tussen dezelfde spiergroepen in. haar argument is in het kader van de supercompensatie (nieuwe prikkel gemiddeld na 72 uur toedienen) dit haal ik dus niet.
nu is het wel dat ik zo zwaar train dat ik denk dat ik zo de spieren wat meer tijd moet geven om te herstellen, dus dat ik met mijn huidig schema goed zit.
aangezien de timing nogal belangrijk is bij supercompensatie, zou ik hier graag wat duidelijkheid over willen
heeft iemand hier iets op- of aan te merken?
Comment