4 daags splitschema

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• 4 daags splitschema

Goedeavond, ik zou het waarderen als jullie een blik kunnen werpen op mijn trainingschema, welke ik overigens grotendeels van Tommmy(spelling?) heb overgenomen. Titel geeft al aan wat ik van plan ben, ik weet alleen nog niet wat goede sets/reps zouden zijn voor de verschillende oefeningen, daar ga ik nog achter aan.

Dag 1 Borst,Buik
    Bankdrukken
    Chest apparaat(handvaten aan beide kanten, staat in het midden) Hoog + midden + laag

Flat dumbbell fly

Crunch apparaat

Schuine buikspier apparaat
    Buikspier super set

Dag 2 Rug,Biceps
    Lat pulldown richting de borst

Chin ups
    One arm dumbell row
    Seated high cable row

Standing Hammer Curl
    EZ Bar Curls

Cable Curl

Dag 3 Schouders,Triceps, traps

Militairy Press
    Shrugs
    Dumbell press

Triceps Dips
    Cable Tricep Extension
    Dumbbell Tricep Kickback

Dag 4 Quadriceps,Kuiten,Hamstrings

Squatten
    Deadlift
    Legg press
    Kuiten apparaat
    Hamstring apparaat

Is dit uberhaupt een goede manier om de spiergroepen in te delen? Ik heb voorheen 3x p/w full body gedaan. Meer info overigens in het voorstel forum.

Mvg,
    Leon
    How you like them apples?

Even gekeken hoe het apparaat heet wat ik aangeduid heb met Chest apparaat(handvaten aan beide kanten, staat in het midden) Hoog + midden + laag.

Cable Cross

Comment

Standaard split is:
      ma - borst schouders triceps
      wo - benen
      vr- rug biceps

maar over jouw schema:
      doe als tweede borst oefening een schuine variant, drie buikspier is teveel, probeer er 1 van te maken, lat pull en chin ups omdraaien, chin ups is zwaarder. Bij schouders dummbellpress en shrugs omdraaien. Laat de triceps kickback weg is niet lekker voor de ellebogen, gooi er skullcrushers in. Zorg dat je tussen dat 2 en 3 zoiezo rust hebt.
      Last edited by Shredmaster; 20-08-2009, 17:56.
      Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
      Go heavy or go home!

Comment

Check, rust had ik inderdaad ook al gepland tussen dag 2 en 3 omdat ik heb gelezen dat meer dan 2 dagen achter elkaar trainen niet verstandig is. Is het verstandig om als gemiddelde voor de verschillende oefeningen 3 setjes van 8 reps aan te houden ? Voorheen deed ik 3x12 maar ik heb het gevoel dat ik met wat lagere reps en een hoger gewicht meer effect heb, commentaar hierop?

gr Leon

Comment

Originally posted by Shredmaster View Post
          Standaard split is:
          ma - borst schouders triceps
          wo - benen
          vr- rug biceps
          is een standaard split niet
          ma - borst triceps
          wo - benen
          vr - rug biceps schouders

?

gezien het feit dat veel rug-oefeningen en schouder-oefeningen overlappen lijkt mij dit beter.

Comment

Originally posted by Opstal View Post
            is een standaard split niet
            ma - borst triceps
            wo - benen
            vr - rug biceps schouders

?

gezien het feit dat veel rug-oefeningen en schouder-oefeningen overlappen lijkt mij dit beter.
            nee dit is geen standaard split

dat is dit
            borst/triceps
            rug/biceps
            benen/schouders
            160kg squat
            225kg deadlift
            130kg benchpress

Comment

Vandaag benen getraind voor het eerst eigenlijk in mijn fitness carierre Squatten vond ik maar niks, tering stang doet goed pijn in me nek/rug je ik voelde wel lekker me benen na afloop. Deadlift ging naar mijn idee een stuk beter, 3 setjes van 12 met 85kg, leek me slim om de eerste keer niet te veel gewicht erop te gooien.. lijkt me behoorlijk blessure gevoelig voor de onderrug is het niet ? Anyway.. na afloop van benen trainen kon ik nog maar net de trap afkomen bij de Gym benen voelen alsof ik een speedmars van 30 km achter de rug heb hehe

Comment

mooie dingen.. voor die pijn in je nek hebben ze van die hele mooie rollen die je om de stang kan doen.. ligt de stang stuk comfortabeler

Comment

Als je de stang beetpakt knijp je automatisch je trapezius omhoog, hier kan je de stang mooi op neerleggen. Verder goed naar voren blijven kijken, het liefst in de spiegel als die er is zo kan je je houding ook nog in de gaten houden.

Als je last krijgt van je nek, dan rust de stang ws ook echt op je nek, kijk hiermee uit omdat je nek dan toch behoorlijk gewicht te verduren krijgt.

Comment

Ik rol nu me handdoek om de stang scheelt een stuk. Afgelopen vrijdag voornamelijk benen getraind, is het normaal dat ik dan op maandag nog steeds spierpijn in me hamstrings heb ? vandaag is het een stuk minder maar ik sta wel een beetje te kijken van hoe lang de spierpijn in me benen aanhoudt upper body heb ik nooit ergens last van.

Comment

trekt wel steeds sneller weg maar heb nu nog spierpijn van maandag en heb vandaag een beetje uitgelopen op loopband blijft zwaar
                      44jr, 182 cm, 90 kg, bf 18%, bp2x85 sq8x120 dl4x110, lp 7*190,- cutten
                      ....

Comment

Het zijn bij mij gewoon nog poezelige spiertjes, maar daar komt verandering in. Pas aan paar weken serieus bezig eigenlijk, en vooral de DL en Squat maakt een vooruitgang die ik niet verwacht had... het begint kwa gewicht/schijven eindelijk een beetje ergens op te lijken

Comment

Originally posted by Le0n View Post
                          Het zijn bij mij gewoon nog poezelige spiertjes, maar daar komt verandering in. Pas aan paar weken serieus bezig eigenlijk, en vooral de DL en Squat maakt een vooruitgang die ik niet verwacht had... het begint kwa gewicht/schijven eindelijk een beetje ergens op te lijken
                          ziet er toch goed uit, rustig opbouwen en de focus op volgend jaar zomer leggen dan moet je eens zien wat er gebeurt is
                          44jr, 182 cm, 90 kg, bf 18%, bp2x85 sq8x120 dl4x110, lp 7*190,- cutten
                          ....

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                          X