4 daags schema

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• 4 daags schema

ik train nu 4x per week kracht, altijd zwaar en begin nu te merken dat het niet goed is.
    ga niet meer vooruit, blessures aan pols en schouder, dus een teken dat ik niet genoeg rust heb en teveel doe.
    wil dit nu gaan minderen naar 3 per week met alles 1x per week aanpakken
    blijf wel 4 dagen gaan, waarvan 1 puur cardio is, voor me conditie en een paar kilo's eraf, heb me voedingsschema inmiddels ook aangepast, met minder kh en hoger in eiwit en vet.

wat ik dus in gedachte heb voor nu is:

dinsdag: buik en cardio
    superset:

-cable crunches 3x12
    - leg raises 3x12
    - schuine buik op peckdeck 3x12

cardio:
    15min helling lopen ( 12graden, 6km/u )
    15 min roeien
    evt 15 min fietsen hoog tempo

woensdag borst en triceps
    pin benchpress 4x1-6hh ex opwarm van 2 setjes
    incline benchpress 4x6-8hh
    decline smith bencpress 4x6-8hh
    peckdeck 4x10-15hh

triceps:
    pushdowns 4x 6x8hh
    skullcrusher 4x6-8hh

donderdag rug en biceps
    chins AMAP
    bent over bb row 4x6-8hh
    one arm cable row 4x12
    soort van high row: 4x12
    lat pulldown breed: 4x6-8hh

biceps:
    bb curl 4x15hh
    concentration curl 4x15hh

zaterdag benen en schouders
    frontsquat 4x8
    front pin squats in smith 4x1-3hh
    stiff leg deadlift 4x5hh
    leg press 1xAMAP
    legcurl 1xAMAP

schouders
    hang cleans 4x-1-3hh

superset:
    shrugs 3x6hh
    side raises 3x10hh
    boraises 3x10

elke training moet met 5kwartier klaar zijn, doel is nu conditie, ( evt wat kilos eraf )
    kracht zou mooi mee genomen zijn, maar geen hoofddoel

me stats:
    2meter lang
    114kg
    bf: rond 14%
    160kg squat
    225kg deadlift
    130kg benchpress

Ik vind dat je beetje tegenstrijdig bezig bent zo;

Je zegt me lichaam is overbelast en vervolgens verander je je trainingen zodat je langer in de gym bent per keer, lijkt me contraproductief.

Je moet niet minder vaak trainen, je moet gewoon soms een deload training houden als je altijd hard gaat. Of je houd standaard dynamic effort dagen kan ook. Persoonlijk merk ik dat ik beter en sneller herstel als ik vaker maar korter ga dan als ik mezelf helemaal de grond in ram vervolgens nog een keer en dan nog een keer en dan pas naar huis ga.

Me herstel gaat ervan naar de klote, ik wordt moe en gewichten stagneren veel sneller. Denk als je overbelast bent, want overtraint ben je niet je hebt gewoon sommige delen die het begeven, je beter af bent met kortere tijd in de gym. Je benched met barbells dus schouderproblemen zijn een gegeven. Pijn aan polsen weet ik niet wat je mee bedoeld, goeie kans dat het ook van BB BP'en of curlen komt danwel van het cleanen (kreeg ik het van). Wraps kopen als je dat toch door wilt zetten en anders oefeningen vervangen.

Ik zou in jouw geval juist eerst beginnen met borst omgooi, pak eens even tijdje dumbells ik denk dat pols probleem daarmee verdwijnt en schouderproblemen nemen daar zowiezo mee af.

Ga 4x per week maar splits het op, 4x 45 min is beter dan 3x60 imo

Check even je reps op sommige oefeningen want die lijken niet heel top gekozen soms, BOR voor <8RM is niet echt relaxt en 4 werksetjes DLen is ook wel aardig aan de maat, feit dat je stiff doet maakt het helemaal waus. Las dat leg curl achtige oefeningen beter waren op low rep terwijl SLDL achtige oefeningen beter op higher rep konden, komt van poliquin dus moet je zelf even kijken of je dat volgt. Persoonlijk kan ik zeggen dat SLDL op low rep funest is voor je onderrug zodra je zwaarder gaat en je eigenlijk hele idee van SLDL's verprutst omdat je geforceerd je reps gaat doen met je onderrug. Vind je benendag overigens enorm koning, lijkt me echt fat om te doen alleen zou ik dan geen 4x8 doen op FSQ's maja. Die pin FSQ's zijn echt awesome als je ze in een proper powerrack kunt doen, niet te geloven hoe zwaar dat is en 1-3 reps is perfect gekozen ervoor.

Owh en rug na borst is onmogelijk als je spierpijn je gruwelijk asskickt

En tot slot fuck een cardio buik dag, als je dat doet kan je beter jezelf ophangen want dan is einde in zicht

Al met al succes hoop dat je schouderprobs afnemen want ik kut ook nogsteeds met mijne, heb bij gym nu gratis fysio dus die ga ik eens aan ze jasje trekken
    The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

@yawgmoth:
      allereerst bedankt

ten eerste borst dag blijft zo, ga geen 20+ reppers maken met db die maar tot 20kg gaan.

ten tweede: van de pols zijn steken, vooral als ik me pols naar rechts draai.
      en schouder is combinatie van trainen en werk

zal de hh van de sldl dan omhoog doen

en ik ben niet langer bezig, ben nu zon beetje 1,5uur bezig en dat 4x per week, dus langer is dus poep he

cardio/buik dag laat ik erin

wat zou je dan op de frontsquat doen dan 4x8?

en spierpijn in me borst zal me rug training niet verneuken, merk er dan nauwlijks wat van

en om eerlijk te zijn vindt ik het moeilijk wat ik precies van schema moet kiezen
      Last edited by bodybuildr1990; 19-09-2009, 20:09.
      160kg squat
      225kg deadlift
      130kg benchpress

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
      X