5 dagen kracht + cardio

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• 5 dagen kracht + cardio

Hoi,

ik train sinds medio april weer wat serieuzer en ben behoorlijk spiermassa aangekomen. Helaas gezien mn leeftijd zit er inmiddels ook een hoop vet, vooral rond mijn middel (geen sixpack maar een krat haha zeg ik altijd ), nu doe ik sinds 3 weken een beetje cardio (fietsen, loopband en crosstrainen ik probeer het op te bouwen en doe het nu 25-30 minuten per keer) erbij en nu ga ik mijn schema anders indelen namelijk als volgt: 2 dagen vooral kracht en 3 dagen vooral cardio/vetverbranden. Ik heb me behoorlijk ingelezen, denk ik maar als ik hier wat hints en of tips kan krijgen kraag. Ik heb het volgende in gedachten:

MA: borst, schouders en triceps (alles zo zwaar mogelijk zodat ik de laatste set 4-6 reps haal)
    DI: cardio(30 min) + buik
    WO: rug + biceps
    DO:cardio + benen
    VR: cardio+buik

Mijn doel is wel wat massa te kweken maar ook meer vet te verbranden dan voorheen. Verder ben ik meer op vet inname gaan letten, bijvoobeeld kipfilet op brood ipv kaas en pindakaas etc etc.

Alvast bedankt!
    Last edited by ChubbyB; 21-09-2009, 19:52. Reason: iets meer info

als ik jou was, zou ik vrijdag ook nog wat grote spiergroepen erbij pakken,1x in de week rug en 1x borst beetje weinig m.i....

Je zou bv. chin ups, pull ups, en dips kunnen doen. Je bent toch op de sportschool kun je net zo goed ff aan de rekstok gaan hangen. Al is het maar van elk 10 reps....1 of 2 setjes, krijg je een lekkere pomp van. Bovendien heb je 2 dagen rust in het weekend!

qua voeding; minder koolhydraten, meer eiwitten, goede vetten.

Comment

wat die kerel hierboven zegt over training vrijdag is niet echt relevant volgens mij, 1x in de week een grote spiergroep trainen is gewoon voldoende. Hoewel ik als ik jou was de cardio op de benendag zou schrappen. De benen verdienen genoeg energie voor een harde training naar mijn mening.
      Groeten

Comment

2 keer in de week grote spiergroepen vind je teveel en 2 keer cardio ook....zeg dan niks

Comment

Nee, dat vind ik niet te veel je leest verkeerd beste man. 2 keer cardio vind ik ook niet te veel dat heb je ook incorrect uit mijn tekst opgemaakt, dus lees voortaan wat beter.
          Jij zeg dat hij op zijn cardio + buik dag wat extra chin ups en dips kan doen, waar ik het nut niet echt van in zie. En dat hij op de benendag beter zijn energie in ze benen kan steken dan in de cardio.
          Groeten

Comment

De redenatie die hij aanbrengt voor zijn advies vind ik zoieso al ruk!!
            Je doet geen oefeningen voor de pomp, die is morgen namelijk weer weg. Je trained voor de langere termijn.

Chins is wel degelijke een goeie oefening, evenals de pull ups en dips. Echter dat je het voor de pomp moet doen vind ik ruk!
            Ik ben in goede vorm.....Rond is toch ook vorm?

Comment

Betere voeding maat!

Met goede voeding en een stevig kracht schema kom je ook al een heel eind.
              Als je 1 a 1.5 uur goed je best doet met duwen en trekken dan verbrand je ook al een berg. Lees de zomersticky eens en bereken en vergelijk us wat je op een dag eet. Vaak denk je dat het goed is en kom je uiteindelijk nog bedrogen uit.

Ow en btw welkom
              The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

Iedereen bedankt voor de tips. ik zat zelf inderdaad ook een beetje met de combinatie cardio-benen in mijn maag. met benen trainen kan ik bij ons op de sportschool geen 45 minuten vullen ben ik bang .. aan de andere kant na een half uur cardio kan ik de benen ook niet meer zo efficient pakken. Misschien dat ik op de benendag nog wat extra bovenlichaam kan doen .. Ik zou dan wel de donderdag en de vrijdag omdraaien dus:
                Dan zou ik het als volgt indelen:

MA: borst, schouders en triceps (alles zo zwaar mogelijk zodat ik de laatste set 4-6 reps haal)
                DI: cardio(30 min) + buik
                WO: rug + biceps (alles zo zwaar mogelijk zodat ik de laatste set 4-6 reps haal)
                DO: cardio (30 min) + buik
                VR: benen

Ik heb inderdaad ergens een trainingsschema gevonden waar er over 1 x in de week een spiergroep trainen maar dan wel tot de max, dat zou volgens dat schema voldoende zijn (ze gaan er vanuit dat je groeit terwijl je herstelt)..
                Voorheen trainde ik in week 1 2x borst/triceps/schouders en 1 x rug/biceps en in week 2 andersom. Ben deze week begonnen met elke spiergroep 1x in de week tot de max belasten.

sch00m: thanks , leuk om hier te zijn, weer een stap in het fanatieker gaan sporten

Comment

Graag gedaan.

Je zou mischien ook wel eens kunnen kijken naar je voeding, ik las net dat je zei dat je op je vet inname ging letten.

Vaak zijn mensen te dik door overmatige koolhydraten. Het is een kwartiertje werk om dat kleine hoofdstukje uit de zomersticky uit te rekenen en te vergelijken.

Verder.. zou je mischien ook ipv van ongvr. 6 reps wat hoger naar bijv. 12-16 reps kunnen gaan om je verbranding nog wat op te krikken.

Dat in combo met perfecte voeding en cardio zal heel snel zijn vruchten afwerpen.

Succes ermee
                  The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

Ik zit net op caloriechecker alles in te voeren en ik krijg maar 2296 kcal binnen, 18 gr verzadigd vet en 45 gr vet totaal. Ze raden me aan om zelfs iets meer vet te nemen ivm omega etc vetzuren (heb ik in principe capsules voor). Ik denk dat ik voordat ik erop ging letten toch wel 3000-3500 kcal binnenkreeg. (meer kaas, meer brood en alcoholische versnaperingen ). Ik eet overigens ook verspreid over de hele dag. Sochtends iets meer in 1 x en rond etenstijd. Thnx voor de tips iig kan ik iets mee.

ik heb gekeken bij de sticky's alleen de 'zomer'sticky kwam ik niet tegen?
                    Last edited by ChubbyB; 22-09-2009, 09:15.

Comment

ik heb de zomersticky gevonden ga m ff lezen (y)

Comment

En? heb je er wat nuttigs uit kunnen halen?
                        zoniet opnieuw lezen want dat kan niet.
                        haha
                        Er zijn geen excuses als je echt iets wilt bereiken.

Comment

zomersticky is hier
                          You can not become LEGenDArY without Legday

Comment

ohhh,..mosterd na de maaltijd zie ik nu
                            You can not become LEGenDArY without Legday

Comment

haha iig bedankt Bilo

ik heb hem gevonden en globaal doorgelezen .. zal het straks thuis nog ff wat uitgebreider doorlezen

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X