5dagenschema - hulp

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• 5dagenschema - hulp

Ik trainde normaal 4 maal per week (in de week) en één dag in het weekend (zondag) ga ik fietsen (mountainbike of koersfiets naargelang het weer).

Door wijzigingen in men uurrooster ben ik geneigd om men rooster aan te passen en zou ik op ma-di-woe-do-vr willen trainen. Zaterdag blijft men rustdag, en zondag ga ik nog steeds wat fietsen voor de conditie/cardio.

Ik heb wat zitten sleutelen om 5 dagen achtereen te kunnen trainen zonder dat ik hierdoor door spiergroepen te hard belast. Op Twee trainingsdagen zou ik de spiergroepen allemaal proberen aan het werk te zetten (maandag & dinsdag). Woensdag en donderdag eventueel meteen hetzelfde. met vrijdag een apparte buik.cardio & klein beetje benen dag .

Vallen de sessies dan te dicht opeen of laat ik er best een dag tussen? en zoja wat doe ik dan op die dag hiertussen...

In de bijlage vind je een schema dat ik pro forma in elkaar heb geknutselt, gewoon om de oefeningen weer te geven, er moet nog wat met de verdeling gechoocheld worden.

Enig advies aub?
    Attached Files
    pump it up...

Shit, ik baal van dit schema, zit weinig logica in
    Als ik zie hoe lang je hier rond hangt had ik wel wat beters verwacht.
    Groeten

Comment

Originally posted by Revius View Post
      Shit, ik baal van dit schema, zit weinig logica in
      Als ik zie hoe lang je hier rond hangt had ik wel wat beters verwacht.
      mjah , heb nooit "serieus" met schemas omgegaan. Trainde waneer ik het Wou, at waar ik zin in had enzo... Check men andere post "terug beginnen fitnessen" maar eens.

Ben enkele maanden geleden gestart met voeding etc, en nu wil ik een schema op punt stellen. Ben conditioneel zeer goed bezig terug, en vetpercentage is terug aan de lage kant. Ben niet van plan om mega massa te gaan trainen, eerder droog.
      Iemand met meer ervaring als mij zou me handig kunnen helpen met 't schema
      grtz
      pump it up...

Comment

Ik zou eerst eens oefeningen als Squat, deadlift, bench press, push/military press, pull ups, bent over row, t bar row etc invoegen. En daarnaast andere oefeningen doen.
        Groeten

Comment

Paar kleine maar belangrijke tips:

-Grote spiergroepen als eerst.
          Dus niet je biceps voor de benen
          -Waarom bij kuiten niet de calf raises?
          -Waarom geen squat en Deadlift ?

Nee, weinig goeds aan.
          Ik ben in goede vorm.....Rond is toch ook vorm?

Comment

Originally posted by DER EINZELGANGER View Post
            Paar kleine maar belangrijke tips:

-Grote spiergroepen als eerst.
            Dus niet je biceps voor de benen
            -Waarom bij kuiten niet de calf raises?
            -Waarom geen squat en Deadlift ?

Nee, weinig goeds aan.
            Voor de oefeningen ging ik zobizo nog eens langs in de sportschool. Ik maak me eerder zorgen over de verdeling van de spiergroepen binnen deze 5 dagen. Squat & deadlift komen zeker terug aan bod, don't worry .

Ik zoek gewoon een evenwichtige manier om van ma tot vrij te kunnen trainen.

Greetz
            pump it up...

Comment

Ik ben zelf niet zo van de push-ups, alleen als ze verzwaard zijn.
              Anders word het toch gauw al zon 40-50 reps denk je niet?
              Of natuurlijk als warming up, dan zijn ze perfect.

Ik weet niet of dat lopen na het benen trainen ook zon succes is.
              Ik vind het persoonlijk maar niks.

en kwa grote spiergroepen voor de kleine, niets is minder waar.
              Toch doe ik zelf als ik schouders en benen op 1 dag heb de schouders als eerste.
              Als ik eerst de benen doe dan kan ik niet meer fatsoenlijk shouders trainen want na de benen kunnen ze me meestal naar huis dragen.

En zoals al eerder gezegt: Meer Compound oefeningetjes
              The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

Originally posted by sch00m View Post
                Ik ben zelf niet zo van de push-ups, alleen als ze verzwaard zijn.
                Anders word het toch gauw al zon 40-50 reps denk je niet?
                Of natuurlijk als warming up, dan zijn ze perfect.

Ik weet niet of dat lopen na het benen trainen ook zon succes is.
                Ik vind het persoonlijk maar niks.

en kwa grote spiergroepen voor de kleine, niets is minder waar.
                Toch doe ik zelf als ik schouders en benen op 1 dag heb de schouders als eerste.
                Als ik eerst de benen doe dan kan ik niet meer fatsoenlijk shouders trainen want na de benen kunnen ze me meestal naar huis dragen.

En zoals al eerder gezegt: Meer Compound oefeningetjes
                Toch is het zo dat grote spieren over het algemeen als eerste getrained worden. De beengroep is veel groter dan de schouders.

Maar rennen na de benen is id niet echt slim, tenminste, als je de benen echt fatsoenlijk trained is rennen na de beentraining niet echt een optie lijkt me.
                Ik ben in goede vorm.....Rond is toch ook vorm?

Comment

Rennen na de benen training. Weinig kans dat ik dat ooit voor elkaar ga krijgen. Ik ben al blij als ik thuis kom met beetje pijn met fietsen
                  Er zijn geen excuses als je echt iets wilt bereiken.

Comment

Doe dan crosstrainer. Is relaxt. Als je dan af en toe nog achteruit gaat ipv vooruit pak je de kuiten nog even extra mee.

Comment

Mh ik heb even wat aanpassingen proberen te maken. Mischien ziet dit er wat beter uit al? ik heb geprobeerd om wat andere oefeningen toe te voegen en om wat meer te varieren. Ik heb ook andere accenten gelegd per dag...
                      Attached Files
                      pump it up...

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                      X