Ik kan er hier zo snel niet iets over terugvinden en het zal al vast wel 100x hier gevraagd en beantwoord zijn, maar ik gooi het balletje toch maar eens op omdat het de vraag is waar ik al heel lang mee rondloop en waar ik zoveel verschillende antwoorden op heb gekregen van fitness/bodybuildingadviseurs. Zal eerst mijn trainingsachtergrond even vermelden, train zo'n 13 jaar, alle spiergroepen 2x per week (borst/rug/schouders 4 oefeningen, biceps/triceps 2-3 oefeningen) met 3 dagen rust tussen iedere spiergroep en weeg zo'n 73 kg en ben 1.73 kg. Ik ga niet echt meer vooruit en heb al veel gewisseld met trainingsschema's, voeding etc.
Ik zou van de zware jongens / kenners hier wel willen weten wat nu het beste is, 1x per week de spiergroepen trainen of 2x (of nog meer) om in de eerste plaats meer massa te krijgen en tweede plaats kracht?
Ook zou ik graag weten hoeveel oefeningen/sets/herhalingen jullie dan per training doen en evt nog verdere tips hebben? Bedankt alvast!
Ik zou van de zware jongens / kenners hier wel willen weten wat nu het beste is, 1x per week de spiergroepen trainen of 2x (of nog meer) om in de eerste plaats meer massa te krijgen en tweede plaats kracht?
Ook zou ik graag weten hoeveel oefeningen/sets/herhalingen jullie dan per training doen en evt nog verdere tips hebben? Bedankt alvast!
Comment