Aleen maar cardio!?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by manu76 View Post

Vanavond er weer flink tegen aan...
    that's the spirit
    .........SQ 1x250 / 3x230, DL 1x265, BP 1x170........
    There is no failure except in no longer trying

Comment

Je zet vet als eerst aan in de buik regio en daar zul je het ook als laatste gaan verliezen. Neem dus je omtrek op meerdere plaatsen dan alleen je buik om een goed beeld te krijgen.

Comment

Ik niet snap, je buikomtrek is niet minder geworden maar je taille is met 4 cm afgenomen?
        "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Originally posted by Pinada View Post
          Ik niet snap, je buikomtrek is niet minder geworden maar je taille is met 4 cm afgenomen?
          Was denk ik iets te snel met mijn anwoord. Heb me vanmorgen nog eens gemeten op een lege maag.

Mijn taille was eerst 91 en nu ongeveer 86.

Mijn buik was eerst 91 nu 88. Dus er zit wel iets van schot in. Alleen lijkt het niet zo (gevoelskwestie) maar ik moet gewoon meer geduld hebben.

Maar een waardeloze instructeur is het zeker niet. Gisteren nog even met hem gesproken en hij zei dat ik gewoon weer mijn vorige schema moest oppakken. Dus kracht en cardio. Dan duurt het allemaal wel wat langer maar dat is beter als een crash cardio. Waarom dan alleen maar cardio aanbevolen? omdat ik hemhad gezegd dat ik heel snel wilde afvallen en niet mijn spieren wilde gaan "verbranden" omdat ik blijkbaar te weinig binnen kreeg. Ik eet nu wat meer maar zit toch goed onder de 2500 cal die ik als behoefte nodig heb.

dus....

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
            Je vergeet dat het merendeel van de instructeurs mannetjes zijn die stage lopen voor het cios en nog niks weten. En dan een groot deel van malloten gebrainwased door het foutieve cursus materiaal waarvan je eigenlijk 80% moet vergeten zodra je het papiertje hebt...zoals ik deed
            niet iedereen over 1 kam scheren ja!

eenem je krijgt gewoon standaard schema's die in de kas ligt van de sportschool
            Calisthenics / Street workout

Comment

die schema's moet je nooit willen , bij ons nemen ze een stuk papier mee en schrijven de naam van elke oefening erachter.
              Ze beginnen bij de eerste oefening die ze tegen komen (biceps) en gaan verder met triceps, zijkant schouders, schouders, chest press, peck deck, buik en schuine buik.
              Hoera goed schema denken ze dan...
              Groeten

Comment

Schema,s van de sportschool zijn basis. Kunnen ze ook niet helpen, maar wel persoonlijk aanpassen. Helaas is niet ieders lichaam hetzelfde, anders hadden we allemaal het zelfde schema en voedings patroon. Wel is het jammer dat ze niet de moeite nemen om de schema,s per persoon aan te passen. Ze mogen natuurlijk nooit aannemen dat je als beginner dat wel even zelf doet.. Vergeet dat schema en probeer er zelf een te maken, die bij je past......

Comment

Mijn ervaring met veel instructeurs, vooral waar ik nu werk, is dat ze geen praktijkervaring hebben.

Ze krijgen alleen theorie op de school.
                  Vooral op het gebied van afvallen/cutten. 9 van de 10 instructeurs zijn mannen en vrouwen die niet hoeven af te vallen, dus hebben ze geen ervaring die ze met jou kunnen delen.
                  De sportschool waar ik nu zit, lopen ze alleen maar mooi te zijn.
                  Ik zie ze zelf nooit trainen.

Regelmatig komt het voor dat ik mensen aanspreek, zodat ze zichzelf niet blesseren.
                  I'm in transformation mode!!!!

Comment

Bij ons in de sportschool is het precies hetzelfde.
                    Je krijgt regelmatig mensen die een nieuw schema willen,
                    of die andere hulp nodig hebben.

Je krijgt hiertoe als trainer de mogelijkheid in een coaching gesprek.
                    Zulk gesprek moet men wanneer men volgens de richtlijnen van de sportschool werkt, in 15 minuten afhebben.

Wanneer ik echt heel goed me best doe om een klant zo goed, maar ook zo snel mogelijk te helpen, dan heb ik ongeveer 30 minuten nodig. soms ook wel 45 minuten. (als je bijvoorbeeld alle oefeningen moet voordoen, en hun moet laten zien waarop ze moeten letten om de oefeningen correct uit te voeren.)

Ik denk dan altijd, schijt aan het beleid van de sportschool, en ik help die mensen nu gewoon 1x echt goed. met als gevolg velen tevreden klanten.
                    Ikzelf heb het grote voordeel dat ik kan zeggen: "half jaar geleden woog ik zelf 115 kilo, dus je kan veel bereiken in een half jaar, en ik weet hoe."
                    (er doordat ik de mensen goed help, en veel verstand van zaken heb vergeleken met mijn collegas, zijn er regelmatig klanten die specifiek naar mij vragen, en alleen met mij zoon gesprek willen )

maar dan krijg je soms wel op je kop als een of andere lozer je heeft zitten observeren en je dan komt aanspreken dat je het niet in 15 min gedaan hebt. en dat 30+ minuten veel te lang is. (om toch enigzins zo snel mogelijk klaar te zijn, heb ik 4 schemas opgezet: een push en pull, een split, een ub/lb en een fullbody. Afhankelijk van hoevaak iemand wil komen, kiezen we een schema, en dit pas ik dan aan op maat. Dus ja soms moet je met standaardschema werken.)

Dus idd niet alles over 1kam scheren, en het ligt vaak ook aan de sportschool en het beleid hiervan. Je moet als instructeur ook de mogelijkheid hebben om mensen goed te mogen helpen. (en hiervoor dus ook de tijd krijgen)

groeten dynobet
                    More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Ga zo door!

Comment

Originally posted by manu76 View Post
                        hij zei dat ik gewoon weer mijn vorige schema moest oppakken. Dus kracht en cardio. Dan duurt het allemaal wel wat langer maar dat is beter als een crash cardio.

"Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post

Ik snap hem niet! uitleg?

Comment

Dat kracht/cardio helemaal niet langer duurt, maar sneller en effektiever en dat je instructeur uit zijn nek lult.

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
                              Dat kracht/cardio helemaal niet langer duurt, maar sneller en effektiever en dat je instructeur uit zijn nek lult.
                              Falstyr,

je begrijpt me verkeerd. Dat het effectiever is geloof ik wel maar ik had het ook over bepaalde doeleindes. Die duren wat langer dan je gehoopt had. Ik heb het dus over mijn BF en buikomtrek. Ik verwachte na 2 mnd wonderen maar dat is helaas niet zo. Dat is wat de trainer bedoelde met dat het allemaal iets langer duurt. Dit had geen betrekking op de training. Mocht ik het verkeerd hebben overgebracht dan mijn excuus daarvoor maar dan heb ik dat bij deze meteen gecorigeerd.

ge manu

Comment

En inderdaad kan je niet iedereen over 1 kam scheren. 8 jaar geleden heb ik voor het laatst fitness heb gedaan. Daarvoor ik denk in ongeveer 1 jaar tijd 2 sportscholen gehad. Reden: eerste sportschool had slechte service, aangeboden door de trainers. Als je hen wat vroeg zeiden ze bijna altijd dat ze zo bij je kwamen en vervolgens kwam dan niemand. En als er al iemand kwam was het vaak ook nog eens een balie medewerker. Ik dacht waaaaaaaaaat???
                                Ik heb niets tegen baliemedewerkers maar wel mensen die alleen maar administratie doen, geen opleiding hebben gehad als trainer maar we wel komen vertellen hoe het zou moeten. Vaak ging dit ook gepaard met de zin: als het goed is moet het zo!
                                Dus na een paarmaanden van slechte service en onzin had ik het wel gezien.

Bij de tweede sportschool was het beter geregeld qua service maar wat ze daar deden is je gewoon aan laten modderen . Als wederom beginneling vroeg ik welke apparaten ik nodig had om bepaalde doeleindes te halen. Er werd mij gewoon glashard gezegd dat ik maar van alles moest uitproberen en dan zou ik zelf wel merken. Tja er werd me dus niets uitgeld over wat ik nou nodig moest hebben. Ik kwam aan de hand van internet er wel een beetje uit maar toch. Als je daar rondloopt als trainer dan mag je de klant wel een beetje op weg helpen.

Maar goed. Nu sport ik bij een sportschool die helemaal in mijn straatje past. Bijna alles is daar geautomatiseerd dus na een paar keer met de trainer te hebben meegelopen kan je lekker zelf aan de slag. Je stelt een schema op en die krijgt je dan aangereikt op een soort van memorystick, die je dan moet afwerken op die dag. Geloof me dat is echt fijn.
                                En de trainers die daar rond lopen nemen ook echt de tijd voor je. Gisteren weer wezen trainen en had maar 1 vraag voor de trainer. Voor ik de vraag had gesteld werd ik alweer met open armen ontvangen en kreeg daarbij een leuk gesprek over mijn voedingsschema,trainschema enz. Hij vertelde me dat ik goed bezig was maar dat ik wel wat meer geduld moest hebben om mijn doel te behalen. Ik maakte mijzelf vaak gek en switch dan ineens naar een ander schema. Maar nu ben ik daar stabiel in. Heb ook meteen mijn vetpercentage gemeten en die zat op 15,5%. Oja het gesprek duurde ongeveer een half uur dus niet die voorgeschreven 15 minuten.

Moreel van het verhaal: niet elke sportschool/trainers zijn hetzelfde. Er zitten hele goede bij maar ook minder goede bij. Ik kan me voorstellen dat mensen niet echt staan te wachten op net afgestudeerde stagiaires maar niet elke sportschool heeft/hoeft daar onder te “lijden” en duid ook niet meteen op slechte trainers of wat dan ook. Uiteindelijk moet je het toch zelf doen en al zijn er nog zoveel schema’s, en wat de trainer ook zegt, je eigen schema is in je eigen ogen vaak het beste. Aangezien je deze zelf samen stelt aan de hand van onder andere dit forum vind ik dat men zich minder druk hoeft te maken over stagiaires. En als (in mijn ogen) de trainer een “verkeerd”advies zou geven komt dat toch af en toe (denk ik) door jezelf en dan heb ik het nu puur over mijzelf maar misschien dat andere beginnelingen dit ook herkennen omdat je niet snel genoeg resultaat haalt en dan ineens van alles door elkaar gaat gooien ontstaan er dus ineens allerlei rare schema en in mijn geval een “alleen maar Cardio” schema.

Ik heb inmiddels mijn eerdere schema weer opgepakt waarbij ik dus full body doe 3x p/w en wat Cardio erbij en daar voel ik mij het fijnst bij.

Zo dat was het voor nu…

Gr manu

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X