rustpauzes tussen sets

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• rustpauzes tussen sets

Om mijn tijd in te fitness niet te lang te maken (ik wel max. een uur bezig zijn) doe ik regelmatig een andere oefening tijdens de rustperiodes van de ene oefening. Voorbeeld tussen de sets van een beenoefening doe ik dan een set van een schouderoefening. Ik doe dit vooral op de dag dat ik benen en schouders train. Voor rug/biceps of borst/triceps vind ik dat iets te zwaar en vul ik mijn pauzes met buikoefeningen.

Nu vraag ik mij eigenlijk af of dit slecht is of niet. Soms rust ik ook gewoon een 60-tal seconden maar om dit telkens te doen (ik doe 5 sets van 6 herhalingen) duurt mij te lang.

Hoe doen jullie dit meestal?

Ik doe rond de 6-7 oefeningen en 4 sets per oefeningen per training. Ongeveer 60-90 sec rust en ben ongeveer 45-60min bezig.

Comment

Knap dat je zo snel klaar bent kerel.
      Je neemt minimaal 24 en maximaal 42 min rust en dan in 45-60min klaar zijn ??
      maak je wel heel erg snelle set's.

@TS

Ik train ook wel is 2 spiergroepen door elkaar heen vind het wel lekker eigenlijk.
      Who's the Chef

Comment

ja supersetten is gewoon chill

Comment

Richtlijn is zo'n 25sets (8 oefeningen/3sets meest gangbare, of 5x5 etc) per spiergroep. Dus als je een oefening doet met meer sets dan moet je andere oefeningen weg laten ter compensatie. Als ik met 1 oefening 16sets doe ga ik niet nog 7 oefeningen er na doen maar 2-3 oefening en klaar.

Comment

is het zo dat als je begint met cardio dat dan iest in je lichaam leeg is ofso, een of andere stof.
            en dat je kracht training dan niet zoveel effect heeft

Comment

Originally posted by mickster View Post
              Om mijn tijd in te fitness niet te lang te maken (ik wel max. een uur bezig zijn) doe ik regelmatig een andere oefening tijdens de rustperiodes van de ene oefening. Voorbeeld tussen de sets van een beenoefening doe ik dan een set van een schouderoefening. Ik doe dit vooral op de dag dat ik benen en schouders train. Voor rug/biceps of borst/triceps vind ik dat iets te zwaar en vul ik mijn pauzes met buikoefeningen.

Nu vraag ik mij eigenlijk af of dit slecht is of niet. Soms rust ik ook gewoon een 60-tal seconden maar om dit telkens te doen (ik doe 5 sets van 6 herhalingen) duurt mij te lang.

Hoe doen jullie dit meestal?
              wat Tjaaaaa al zegt je kunt ook supersets gaan doen om je tijd in te korte daar heb je denk ik meer aan er staat een sticky bij oefeningen ( dacht ik ). 3 oefeningen achter elkaar voor de zelfde spiergroep. dat betekend dat je 3 sets maakt voor 3 verschillende oefeningen, met 2 keer rust. die rust heb je dan wel echt nodig maar je bespaard veel tijd.

bijvoorbeeld;
              "wide grip pull-up" 4 - max aantal reps
              en meteen door naar "lat pull down" 10 reps max,
              meteen door naar "bent over row" 10 reps max,

3 sets en je bent klaar met rug.

Comment

Je rustperiode tussen de sets is afhankelijk van je trainingsdoel.

Bij maximale kracht rust je wat langer tussen de sets ongeveer 3 tot 7 minuten (maximaal ATP herstel)
                Bij Hypertrofie (spieropbouw) rust je ongeveer 1,5 tot 2 minuten.
                Bij spieruithoudingsvermogen rust je kort 30 sec tot ongeveer 1 minuut.
                Nutrition4you: Voedingssupplementen voor sport, dieet en gezondheid.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                X