Schema

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Schema

heey ik ben een jongen van 18 jaar en hoop dat jullie mij enigzins kunnen helpen met mijn vragen. Ik doe nu al zo'n 2-tal jaar aan fitness, maar ben niet echt helemaal tevreden over de resultaten. Ik heb vooral moeite met de borstspieren, net zoals waarschijnlijk velen zijn deze - samen met de buikspieren- mijn voornaamste sreefdoelen om te verbeteren.
    Ik zal misschien eerst even een klein overzichtje geven van wat ik voorlopig aan werk verricht voor de borstspieren. Ik benchpress zo'n 60-70 kilo ( in pyramide vorm dus 12 reps,10 reps,8 reps), daarnaast ook butterflys met dumbells ( 17-19 kg elk hand),dips ( zoveel als ik er kan), daarnaast doe ik meestal ook een reeks push ups om af te sluiten ( vuisten, platte handen, handen dich bij elkaar, ver uiteen,..). Ik ga 3 à 4 keer per week naar de gym en verder speel ik ook voetbal ( 5 keer per week is dat ). Ook had ik jullie graag om wat raad gevraagd mbt mijn voeding, ik ben namelijk geen al te grote eter, ben 1m79 en weeg 59 kg ( dus niet egt veel). Aangezien men er mij had op gewezen dat de voeding naast de training zelf ook een zeer grote rol speelt probeer ik toch iets meer te eten en nuttig ik na de krachttraining ook een eiwitshake.Qua voeding had ik verstaan dat veel vlees en allerhande eiwitten zeker van pas komen, maar hebben jullie verder nog tips qua voeding. Ik weet dat er een apart topic bestaat over voeding, maar ik wou al mijn vragen toch min of meer bijeen houden ipv te gaan verspreiden over allerhande verschillende topics, hoop dat jullie dit niet al te erg vinden.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen !!
    Alvast bedankt voor jullie moeite !
    xxx

Tip: Wat whitespace maakt het beter leesbaar.

Je traint 3-4 keer per week... Toch niet 3-4 keer per week borst he?

En een tip voor je voeding: maak een bulkschema.
    "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Wow
      Indd hoop niet dat je 3/4 keer per week borst traind, want dan zijn we snel klaar whahaha.
      aankomen in spieren 9 keer in de week trainen en daarbij veel dezelfde trainingen zoals borst teweinig en verkeerd eten.... knul dat je het nog volhoud.
      gaan indd eens goed lezen bij schema's en voeding.
      Daarna horen we je nog wel succes.

Comment

Waarom heet je topic eigenlijk schema?
        "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Maak anders een excel bestandje aan en post je schema eens op die manier, is beter leesbaar en krijg je gelijk wat meer commentaar van de mensen hier.

Comment

Originally posted by Lukas View Post
            Maak anders een excel bestandje aan en post je schema eens op die manier, is beter leesbaar en krijg je gelijk wat meer commentaar van de mensen hier.
            Ik heb spijtig genoeg niet de mogelijkheid om het in een excel bestand te doen, maar zal proberen om het hieronder iet of wat overzichtelijker weer te geven.

Dus zoals ik al zei train ik zo'n 3 à 4 maal per week ( neen natuurlijk niet altijd borst ). Een voorbeeld

Maandag : Borst + Buik + Biceps
            Woensdag : Triceps + schouders + rug
            Zaterdag : terug Borst + biceps + buik

ps : cardio doe ik dus slechts zeer zelden in de gym zelf, aangezien ik al 4 keer per week voetbal speel en daar toch de nodige kilometers afloop.

Waarom geef ik deze topic de naam schema vroeg er iemand, wel omdat ik misschien dacht dat jullie mij van een beter schema zouden kunnen voorzien, waarmee ik betere resultaten kan boeken.

Comment

persoonlijk ben ik meer van het combineren van borst en tricep, omdat je bij borst al triceps gebruikt

zefde geldt voor rug biceps

ik zie geen benen en ik zou iedere spiergroep even vaak trainen
              Soms moet er iets gebeuren voordat er iets gebeurt.

Comment

Ander aanpakken en waarom iedere spiergoep 2 keer per week? Ik ben daar namelijk wel benieuwd naar.
                Als je het bij max 3 dagen wil houden zou ik fb doen of split.

Ma borst buik triceps
                wo rug kuiten biceps
                za benen schouders

Comment

toen ik jonger was had het bij mij persoonlijk weinig effect om spieren een keer te trainen per week, ik herstelde erg snel

jouw schema

Ma borst buik triceps
                  wo rug kuiten biceps
                  za benen schouders

deed ik dan twee keer per week

Comment

aangezien jij maar drie a vier dagen hebt, zou ik voor full body gaan

Comment

Er word ook wel eens gezegt less is more. Maar ik denk dat je dan erg zwaar moet trainen om dat effect te krijgen bij alles een keer per week pakken vndaar dat ik ook alles 2 keer per week pak. En natuurlijk omdat ik altijd alleen train

Comment

Originally posted by ectomorph View Post
                        toen ik jonger was had het bij mij persoonlijk weinig effect om spieren een keer te trainen per week, ik herstelde erg snel

jouw schema

Ma borst buik triceps
                        wo rug kuiten biceps
                        za benen schouders

deed ik dan twee keer per week
                        Idd, ik wil nu geen afbreuk doen aan jullie mening maar ik kan mij toch niet inbeelden dat ik met 1 keer borst trainen per week goeie resultatetn zal behalen ? Jullie weten er waarschijnlijk veel meer over als mij hoor, maar van mij mag het best wat zwaarder niet ?
                        ps : er zijn natuurlijk ook weken waarin ik soms 4 of 5 keer ga

Comment

Originally posted by Jorn007 View Post
                          Idd, ik wil nu geen afbreuk doen aan jullie mening maar ik kan mij toch niet inbeelden dat ik met 1 keer borst trainen per week goeie resultatetn zal behalen ? Jullie weten er waarschijnlijk veel meer over als mij hoor, maar van mij mag het best wat zwaarder niet ?
                          ps : er zijn natuurlijk ook weken waarin ik soms 4 of 5 keer ga
                          Als beginner (wat je na 2 jaar nog steeds bent), zal je volgens mij niet meer vooruitgang maken door elke spiergroep 1 keer per week te trainen. Voor iemand die al 10 jaar traint ligt dit uiteraard anders.
                          Het ligt er natuurlijk aan hoe zwaar je traint, misschien best je trainingsschema wat uitgebreider hier neerpennen?
                          @ ketIF

Comment

Originally posted by Brambo19 View Post
                            Als beginner (wat je na 2 jaar nog steeds bent), zal je volgens mij niet meer vooruitgang maken door elke spiergroep 1 keer per week te trainen. Voor iemand die al 10 jaar traint ligt dit uiteraard anders.
                            Het ligt er natuurlijk aan hoe zwaar je traint, misschien best je trainingsschema wat uitgebreider hier neerpennen?

Alvast bedankt voor je reactie !

Iets uitgebreider :

Borst :
                            • bankdrukken (los) ( 60-70 kg, in pyramide-vorm, dus 1 set van 15 reps, dan een set van 12 reps en tenslotte één van 10 reps)
                            • butterfly's met dumbbells op een plat bankje (17-19 kg) ( weer pyramidevorm zoals hierboven)
                            • Dips ( tot op het moment dat ik er geen meer kan)
                            • Vaste bench, meestal ga ik hier dan mij handen breed zetten omdat ik had opgevangen dat je borstspieren daardoor een mooie bredere vorm krijgen ( 50-60 kg) (weer pyramidevorm zoals hierboven)
                            • Om af te sluiten doe ik meestal een paar sets push ups ( handen breed, kort bijeen, op de vuisten,enz)(meestal elke vorm zo'n 10 à 15 keer)

Buik
                            • Russian sit ups ( hier doe ik er eerst 10,dan 9,dan 8 en dan zo verder tot 0, zonder rust)
                            • leg raises op een plat bankje ( 3 sets van 20 reps)
                            • dan leg ik me op een schuin bankje en breng men benen-geplooid dan wel- naar men borst toe en hou ze even daar ( 2sec of zo) en daarna laat ik ze terug zaken (3 sets van 15 reps)
                            Biceps
                            • zitten op een bankje met rechte rug, 11 kg aan elk hand ( 3 sets van 10 reps)
                            • optrekken ( pyramide-vorm, dus 12,10,8 in dit geval)
                            • vervolgens pak ik zo'n staaf uit 1 stuk ( sorry ben nog niet echt gekend met de juiste terminologie) die zo'n 20 kg weegt ongeveer (weer pyramide vorm 12,10,8)
                            Schouders
                            • Vaste bench met rug quasi helemaal recht en dan til ik hem van achter men rug naar boven zo (15 kg, 3sets)
                            • dan een oefenings waarop je op een apparaat zit met een rechte rug (nogmaals sorry voor de terminologie die ik niet onder de knie heb) waar je gwn 2 handvatten vastneemt en deze naar boven toe duwt (3reps)
                            Triceps
                            • een apparaat met een horizontale staaf die je naar beneden duwt (35-50 kg) (12,10,8)

Dit is het zo'n beetje.

Comment

Je vergeet je benen en rug erbij te zetten
                              ความพายายามอยู่ที่ไหน ความสำเร็จอยู่ที่นั้น

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X