schema a la tha man

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• schema a la tha man

beste bn'ers,

vorig jaar was ik ook al lid van bodynet en heb ik hier veel geleerd, velen kennen mij waarschijnlijk niet (meer) dus hier een soort tweede hallo. Ik ben 19, 87 kg, 14% vet en 191.
    na een jaar intensief naar de sportschool gaan (en bodynet lezend) daarna een half jaar rust gehad. ben nu weer in de positie om 3 keer per week naar de sportschool te gaan.
    doelstelling: sterker worden en massa pakken. doe het meeste 8-10 herhalingen. nu ik weer begonnen ben heb ik eerst een aantal weken 2-3 keer per week fullbody gedaan (het FB van Gen exclusief calves). nu voor mijzelf een nieuw schema in het leven geroepen, het gaat om maandag-woensdag-vrijdag met een ABA BAB ritme schema.
    A benen-schouders
    B rug-borst-armen
    bijgevoegd een exel bestand met alle oefeningen en volgorde.

graag zou ik van jullie (opbouwend) kritiek en verbeteringen horen zodat ik efficiënt en goed bezig ben.

ik hoor het graag!
    Attached Files
    Last edited by tha man; 20-01-2010, 22:47. Reason: edit want faalde met uploaden van bestand, excuus.

helemaal mooi dat je nu zelf voorbij de fullbody gaat. mijn tips zouden de volgende zijn:
    - split borst en rug
    - split biceps (bij rug) en tricpes (bij borst), die spieren versterken elkaar, dus dan heb je een max training
    - ik zie vier rug en borst oefeningen, daar zou ik er drie (of misschien zelfs 2) van maken, en een extra bij de biceps/triceps (maar dat is persoonlijk volgens mij)
    - geen sixpack voor jou?

succes!

Comment

denk dat je buikspieren al genoeg pakt bij oefeningen als DL en Squat + hou niet van die oefeningen maar als men mij kan vertellen waarom het wel nodig is dan ga ik het zeker wel doen. ik doe er 3 voor borst en 4 voor rug, en armen zitten daar toch al bij? tric bij borst en bic bij borst of zie ik dat verkeerd?

verder geen meningen?

Comment

is er niemand die mij zou willen helpen? ..

Comment

Als je al zo lang lid bent, weet je best dat je er nog n oefening op biceps en triceps moet plakken.. Anders kun je het wel opnieuw gaan lezen, in de stickys...

Comment

ok ik zal nog een oefening toevoegen voor zowel biceps als triceps. dankjewel knulletje. nog meer opmerkingen? zou fijn zijn om wat feetback te krijgen..

Comment

Ik zou nog een oefening voor benen toevoegen: bv lunges of leg press
              Voor rug ook nog wat extra oefeningen.
              Waarom geen push/pull-schema?
              "We must all suffer from one of two pains: the pain of discipline or the pain of regret."

Comment

En eventueel dippen erbij voor de triceps, is echt wel een massamaker als oefening.
                En hammer curl erbij?

Is inderdaad wat weinig voor armen in je schema.

Comment

Ik zou op dag A benen, rug en biceps doen en dan op dag B schouders, borst, triceps
                  4 oef benen, 3 rug, 2 biceps
                  3 oef schouders, 3 borst, 2 triceps en dan miss nog 1 buik
                  Every athlete, coach and trainer should have his own philosophy of training based on where he’s going. - Dave Tate

Comment

altijd als ik na borst schouders ga pakken zijn mijn triceps wat betreft pressen wel klaar en kan ik niet meer goed mijn schouders trainen.

dippen is mooie oefening idd, die voeg ik toe, evenals hammer curls en een leg press.
                    voor rug pak ik nu
                    lat pull
                    pulldown
                    bor
                    reverse pecdec

is dat niet genoeg? wat zou je er aan willen toevoegen of aan willen veranderen?

Comment

waar zijn de mooie standaart oefeningen voor rug?
                      deadliften
                      chinnen? (optrekken)
                      zal vanavond ffies goed kijken want moet nu weg.
                      Calisthenics / Street workout

Comment

aah ik zie al waar de de deadlifts heb zitten.

Voor biceps/triceps zou ik 2oefeningen per spier doen.

Vind het voor sommige spieren beetje overkill, zoals schouders pak je bijna altijd direct of indirect.
                        maar je schouder bestaat uit 3 delen en je pakt niet echt je achterkant.
                        ook met deadliften pak je veel rug en die heb je bij benen staan.

voor de rest weet ik het niet echt maar pas eerst maar je schema aan maakt het voor ons overzichterlijk.
                        Calisthenics / Street workout

Comment

ok, hier mijn aangepaste schema met al jullie opmerkingen er in verwerkt.
                          leg press, hammer curl, en dippen toegevoegd en een schouderoefening weg gelaten.
                          Attached Files

Comment

Ziet er goed uit, zelf zou ik wel nog biceps of triceps naar de andere dag zetten zodat je 9 oefeningen per dag hebt.
                            Every athlete, coach and trainer should have his own philosophy of training based on where he’s going. - Dave Tate

Comment

Ziet er nu idd beter uit.
                              Maar waarom geen 2 Day Split Workout: Push / Pull? Zoals jij je trainingsdagen wil indelen, lijkt me dit ideaal. ABA BAB
                              Easier op de schouders.
                              "We must all suffer from one of two pains: the pain of discipline or the pain of regret."

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X