gvt schema

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• gvt schema

Om af te wisselen in mijn training wil ik nu de 2e fase van gvt doen, is onderstaand schema een goed schema of kan ik beter bij de eerste fase beginnen en zo ja waarom, vraag me namelijk af of dat veel verschilt.
    Ik verander nu van schema om mijn spieren weer een extra prikkel te geven.

Link training schema: Bodybuilding.com presents: Luis Berrios - German Volume Training

ik heb ook een tijdje GVT gedaan, is wel heftig, probeer goed uit te rekenen hoeveel kilo je moet pakken (=60% van 1RM)

maar dat schema kun je wel mee beginnen hoor gewoon uit proberen, kijken hoe het voelt allemaal en hier en daar aanpassen.

Comment

Ik had juist een gewicht gelezen waar je normaliter 10 tot 12 herhalingen mee kan doen, in plaats van 10 x 10 is fase 2 dan ook 6 reps x 10.

Comment

Het verschil is dat je bij fase 2 geen 10 x 10 doet, zoals bij fase 1, maar 10 x 6. Het maakt in principe niet zoveel uit, maar waarom doorloop je niet eerst de 10 x 10 en dan de 10 x 6? Of wil je alleen maar Ă©Ă©n fase pakken en lijkt jou de 10 x 6 beter, dan de 10 x 10?

Comment

Originally posted by swatsch View Post
          ik heb ook een tijdje GVT gedaan, is wel heftig, probeer goed uit te rekenen hoeveel kilo je moet pakken (=60% van 1RM)

maar dat schema kun je wel mee beginnen hoor gewoon uit proberen, kijken hoe het voelt allemaal en hier en daar aanpassen.
          60% van 1RM is bij 10 x 10. Bij 10 x 6 ligt dat gewicht zwaarder.

Comment

@Misterfit, ik twijfe nog een beetje, in hoeverre kan ik het schema aanpassen en er andere oefeningen ingooien, zou zelf namelijk vooral bij fase 1 andere oefeningen willen doen, daarnaast hoef ik ook niet zo perse buik te trainen trouwens, ik zat zelf te denken om in plaats van buik te trainen shrugs te gaan doen.

Comment

De bedoeling is niet dat je op je benen dag nogmaals je rug traint (die heb je namelijk de dag ervoor al gepakt). Pak gewoon die 3 setjes buik erbij. Dit hoort nu eenmaal de bij GVT, zou er niet al te veel van afwijken.

Met de oefeningen kun je zeker wel gaan wisselen. Je kunt voor de borst flat bench of incline bench pakken bijvoorbeeld (ik heb zelf flat bench press toegevoegd inplaats van dumbell press). Rug en andere spiergroepen hetzelfde verhaal. Zolang je bij de oefeningen van 10 setjes maar geen isolatie oefening gebruikt. Dus geen leg extension, maar squat bijvoorbeeld.

Je kunt er voor kiezen om zes rondes lang dezelfde oefeningen te doen voor een bepaalde spiergroep, maar je kunt er ook voor kiezen om om de twee rondes dezelfde oefening te doen (dus ronde 1 flat bench, ronde 2 incline bench, ronde 3 flat bench, ronde 4 incline bench etc.)

Maar ik zou niet al te veel van deze opzet afwijken, omdat dit wel een goed opgesteld schema is. Wat is de reden dat je andere oefeningen wil gebruiken? Geloof me, fase 1 werkt perfect. Nog geen 4 weken en 3 kg erbij, ook kracht is overal zo'n 10 a 15% omhoog gegaan.

Comment

Resultaten klinken wel goed, ik ga toch maar met fase 1 beginnen en doe de buik er dan toch maar bij.

Wel doe ik om de week benchpressen em met dumbells + chinnen en deadliften.

Edit: Het was eigenlijk vooral gevoelsmatig (de twijfel), dat je te weinig oefeningen en zo zou doen + te weinig isolatie, echter ik ga er nu gewoon voor, maandag begin ik en dan ben ik benieuwd wat de resultaten zullen worden.
                Last edited by Tommyy; 30-01-2010, 22:20.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                X