Nieuw schema vanaf maandag beginnen.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Nieuw schema vanaf maandag beginnen.

Het is tijd voor een ander schema, want train al weer maanden volgens
    1 schema, en ik wilwel weer wat verandering.

Maandag borst kuiten
    Dinsdag rug buik
    Doderdag schouders triceps
    Vrijdag benen biceps

Maandag
    benchpress 3/4x4-8 1 gewicht
    Cable flyes 3/4x8-12 piramide
    incline machine press of incline db press 3x4-8 1x+15 reps breathig-style piramide
    Incline db flyes 3/4x8-12 piramide

Standing calfraises 3/4x8-12
    Seated calfraises 3/4x8-12
    Calfraises op de legpress 3-4x8-12

Dinsdag
    Chinnen 3/4x4-8 1 gewicht
    Vbar pulldown 3-4x8-12 piramide
    Bor 3/4x4-8 1x15+ breathing-style 1 gewicht
    Db row of Machine row of cable row 3-4x8-12 piramide
    Shrugs 3/4x6-10 1 gewicht

Legraises 3/4x8-12
    Crunches 3/4x 15-20
    Twist machine 3/4x15-20

Donderdag
    Nekpress 3/4x4-8 1 gewicht
    Seated db sholderpress 2/3x 8-12 1x+15reps breathing-style piramide
    1arm db sideraises 3/4x8-12 piramide
    Rear delt row 3/4x8-12 piramide

Smallgrip benchpress 3/4x4-8 1 gewicht
    Dippen 3/4x 8-12 1 gewicht
    Scullcruscher 3/4x8-12 piramide

Vrijdag
    Barbel front squat 3/4x 4-8 1 gewicht
    Leg extentions 3/4x8-12 piramide
    Back squat of legpress 3/4x8-12 1x+15reps breathing-style piramide
    Legcurl 3-4x8-12 1 gewicht
    Kickbacks 3/4x8-12 1 gewicht

Pull ups 3/4x4-8 1 gewicht
    Incline db curl of bb curl 3/4x8-12 1 gewicht
    Machine precher curl 3/4x8-12 piramide

dacht dat je voorlopig geen squat meer mocht?

zou zelf de volgorde van de oefeningen aanpassen, dus eerst basis dan iso

nekpress ben ik geen voorstander van

kickbacks voor benen, zou wel niet zon denderende oefening zijn?

waarom bij somiige statisch gewicht?
    160kg squat
    225kg deadlift
    130kg benchpress

Comment

Ik wou het een keer anders doen, zelf ben ik ook geen voorstander van eerst basis dan iso, maar wou eens bepaalde spiergroepen heel anders aanpakken,mischien werkt het positief,
      Voor de borst bvb eerst benchpress lekker zwaar en dan direct flyes, heel ff rusten endan incline press+ incline flyes weer.
      + een breating style setje. Die gaan nu lekker zwaar omdat ik de borst goed voorvermoeid heb, ik heb hier verder wel over nagedacht, het leek me namelijk wel eens leuk om totaal anders te trainen dan ik gewend ben. Wat bedoel je verder met statisch ?

Nek press wil ik weer eens doen omdatik mijn schouders toch wat meer voel bij deze oefening, en natuurlijk zoalsik hier boen zeg totaal andere oefeningen wil doen. Hiervoor hebik eingelijk al jaren geen nekpress meer gedaan dus wil de boel weer eens anders prikkelen voor een paar maand lang.

Squat mag ik nog wel alleen doe ik hem licht tot ik meer zekerheid heb over mijn rug. Maar dathoorik volgende week pas, dus het kan zijn dat het alsnog eruit moet.

Comment

statisch = elke set dezelfde gewicht

voorbeeld

benchpress 4sets van 10hh met 80kg ipv van 4 sets van 10hh met 60-70-80-90kg
        160kg squat
        225kg deadlift
        130kg benchpress

Comment

Oww zo, dat doe ik om het intensiteit hoger te houden, Ik vind het namelijk zwaarder trainen dan bvb piramide.

Comment

kicksbacks bij benen = glutes?
            Verder lijkt het me wel een netjes schema, zou alleen zelf niet zoveel voor kuiten doen, en biceps/triceps ook niet.
            Groeten

Comment

Hoi , ik weet niet hoe jullie het klaar krijgen om de benen en kuiten te trainen en dan NOG een spiergroep.

Comment

Ik snap niet eingelijk dat je het niet voor elkaar kan krijgen? Als het niet lukt zal je wle niet gemotiveerd genoeg zijn om amper conditie hebben.

Kickbaks zijn idd voor de glutus, tjah ik doe die oefening er maar bij in om toch wat extra voor de bneen te doen, moet mijn rug zo veel mogelijk ontzien, en om dat toch wat te doen, dan maar glutes raises of kickbacks

Comment

Damn ik zit met een dilemma, ik kreeg namelijk te horen datik niet een vast schema aan moet houdenqwa oefeningen en reps. Dit gaat een beetje tegen mijn eigen principes in. Ik hou er namelijk van om de boelduidelijk bij te kunnen houden en dat gaat niet echt werken zonder een vast schema qwa oefeningen, ook vraag ik me afof de vooruitgang daar door niet minder word qwa kracht.

Comment

Wie heeft je dat verteld? Je zou bijvoorbeeld ook gewoon:

Week 1: 12 reps
                    Week 2: 8-10 reps
                    Week 3: 8-10 reps
                    Week 4: 3-6 reps

Zo staan je spieren iedere week weer voor een verassing.
                    The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

Waarom zou je geen vast schema en zo moeten hebben? Je moet toch weten of je progressie boekt?

Zelf maak ik meer een schema globaal en vermeld alleen de spiergroepen. En zo moet er altijd een compound variant er in zitten iedere dag weer. Voor de rest kan ik dan oefeningen wisselen als ik even zin heb in wat anders. Op den duur weet je ook hoeveel reps en gewicht je met een oefening deed.

Wat je kan doen is elke 4 weken van rep range en oefeningen/varianten wijzigen. Maar meer zou ik niet doen.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                      X