Beginnersschema

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Beginnersschema

Ik ben nu bijna een maand bezig met het beginnersschema wat hier op het forum staat. Het bevalt me vrij goed alleen zit ik nog steeds in de knoop met een paar dingen, die jullie hoop ik kunnen beantwoorden voor me:

-de romanian deadlift. Ik krijg gewoon geen hoogte van de oefening en voel compleet geen stress op een spier, ik zou de hamstrings moeten voelen maar het enige wat ik voel is dat ik mijn benen 'strek'. Is er een oefening die ik in plaats van de romanian deadlift kan doen.?

-Ik zie de kleine spiergroepen, (biceps, triceps, schouders) hard groeien. Alleen de grote spiergroepen (borst, rug), die ik even hard train als de kleine spiergroepen zie ik vrijwel niet groeien. Ik heb gelezen dat het goed is om voor de grotere spiergroepen wat meer sets te doen (bijv. 4 i.p.v. 2). Klopt dit?

-De hanging leg raise had ik eruit gehaald omdat me dat gewoonweg niet lukt omdat ik geen grip had om me vast te blijven houden. Ik ben de reverse crunch gaan doen aan het einde van de work-out. Ik deed tot voor kort 2x15 om er even in te komen. Hoeveel sets en reps raden jullie mij aan met de reverse crunch? (omdat die oefening lichter is dan de hanging leg raise)

-Ook heb ik veel gelezen dat het WEL mogelijk is om af te vallen EN spiermassa bij te komen. Ik ga dat vanaf nu proberen door aan de 2700 calorieen te komen die voor mij goed zijn en dan 3-4 keer in de week 45 min. aan cardio te doen. Natuurlijk wel goed eten, bijvoorbeeld: sochtends brinta, smiddags volkoren brood met kip, savonds groenten met vis. en tussendoor neem ik extra eiwit omdat ik simpelweg niet genoeg aan eiwit kom. (Whey Protein neem ik sochtends en savonds door melk, en na de work-out door een vruchtensap) Is dit volgens jullie een goede manier om af te vallen (langzaam) en TOCH spiermassa eraan te zetten?

Vergeten de stats bij te doen hoewel het niet echt van belang is bij mijn vraag:
    Man,
    20 jaar,
    1.83 meter
    77 kg.
    bf. zo rond de 13%

Comment

Originally posted by maxime View Post
      Ik ben nu bijna een maand bezig met het beginnersschema wat hier op het forum staat. Het bevalt me vrij goed alleen zit ik nog steeds in de knoop met een paar dingen, die jullie hoop ik kunnen beantwoorden voor me:

-de romanian deadlift. Ik krijg gewoon geen hoogte van de oefening en voel compleet geen stress op een spier zwaarder gaan in de gewichten een idee zolang je maar netjes aan de juiste techniek houd *(rug recht, licht gebogen knieen, gewicht langs je laten glijden naar beneden en langzaam naar beneden gaan ongeveer 3tellen.), ik zou de hamstrings moeten voelen maar het enige wat ik voel is dat ik mijn benen 'strek'. Is er een oefening die ik in plaats van de romanian deadlift kan doen.?buig je wel voorover dat je rug horizontaal komt?

-Ik zie de kleine spiergroepen, (biceps, triceps, schouders) hard groeien. Alleen de grote spiergroepen (borst, rug), die ik even hard train als de kleine spiergroepen zie ik vrijwel niet groeien. Ik heb gelezen dat het goed is om voor de grotere spiergroepen wat meer sets te doen (bijv. 4 i.p.v. 2). Klopt dit?je hebt helemaal gelijk grote spiergroepen moeten meer getraint worden je kan best setje erbij gooien voor grote spiergroepen mooi dat je vooruitgang ziet

-De hanging leg raise had ik eruit gehaald omdat me dat gewoonweg niet lukt omdat ik geen grip had om me vast te blijven houden. Ik ben de reverse crunch gaan doen aan het einde van de work-out. Ik deed tot voor kort 2x15 om er even in te komen. Hoeveel sets en reps raden jullie mij aan met de reverse crunch? (omdat die oefening lichter is dan de hanging leg raise)
      ben niet echt een voorstander van buik trainen probeer deze oefening te doen want hij moet ook net zoals elke andere spier zwaar geprikkelt worden om beter te worden de crunch gaat meestal gemakkelijk omdat er veel gesmokkelt word.

-Ook heb ik veel gelezen dat het WEL mogelijk is om af te vallen EN spiermassa bij te komen. Ik ga dat vanaf nu proberen door aan de 2700 wat is je behoefte?calorieen te komen die voor mij goed zijn en dan 3-4 keer in de week 45 min. gewoon 3x per week kract training cardio vind ik eigenlijk beetje overload en als je nog afvalt zou ik het niet doen maar je kan het natuurlijk wel 2x per week doen dat je bijv. ma/wo/vrij kracht traint en di/do cardio doet dan heb je weekend lkkr rust. aan cardio te doen. Natuurlijk wel goed eten, bijvoorbeeld: sochtends brinta, smiddags volkoren brood met kip, savonds groenten met vis. en tussendoor neem ik extra eiwit omdat ik simpelweg niet genoeg aan eiwit kom. (Whey Protein neem ik sochtends en savonds door melk, en na de work-out door een vruchtensap) Is dit volgens jullie een goede manier om af te vallen (langzaam) en TOCH spiermassa eraan te zetten? 1ste maanden is het mogelijk om af te vallen en spiermassa te winnen als je schema perfect is. maar 13% wat je aangeeft is niet echt veel.
      suc6!
      Calisthenics / Street workout

Comment

Hey hey,

Same same here.
        Ben lekker 3x per week in de weer met het beginnersschema zoals in de zomer sticky.
        Ben alleen benieuwd wat jullie aanraden als periode voor dit schema.

1,2,3 mndn?

grtzz

Andreas
        vulneratus nec victus

Comment

als je je netjes aan je schema houd 3x per week zou ik na zo'n 8 a 10 weken 1weekje rust pakken en in dat weekje een split schema opstellen als je 3 of 4x per week kan blijven gaan voor de volgende 8 a 10weken.
          tenzij je het zo goed bevalt dat je fullbody wil blijven doen maar ik zou eens iets anders zoeken en kijken waar je het hardste op groeit (dit is bij iedereen verschillend) of als je ub/lb schema aantrekt kan je dat natuurlijk proberen en zo zijn er nog wel duizend andere wegen naar Rome
          ken zelfs mensen die om de 6weken van schema wisselen maar omdat je net begint denk ik dat 10weken mooi begin is en dan weekje rust.

Comment

Schema hanteren tot je geen progressie meer boekt
            The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

Originally posted by Yawgmoth View Post
              Schema hanteren tot je geen progressie meer boekt
              Doe je dat zelf ook?
              ik wissel echt wel om de 10weken mijn schema ookal boek ik nog progressie

Comment

Originally posted by IJsBlok View Post
                Doe je dat zelf ook?
                Ik blijf ook met hetzelfde schema werken zolang ik progressie boek. En dat is langer dan 10 weken. Denk dat het een beetje zonde is om toch te wisselen in schema als je nog vooruitgang hebt. Is een persoonlijke mening hoor.

Comment

Trainingssticky is bedoeld om te gebruiken als start voor een week of zes-acht, afhankelijk van hoe je voelt dat het gaat. Als je echt van het nulpunt komt, zou ik opteren voor acht weken, als je al eens eerder behoorlijk getraind hebt, kan het zijn dat zes al afdoende is.
                  Ook na het beeindigen van de introfase echter: bouw rustig op.

Dan iets specifieker gericht op de eigenlijke vraag: voer de gewichten gewoon op die je gebruikt voor je borst- en rugoefeningen. Het 2x15 regime betekent niet dat je op de laatste training met dezelfde gewichten moet spelen als op de eerste training.
                  "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
                    Trainingssticky is bedoeld om te gebruiken als start voor een week of zes-acht, afhankelijk van hoe je voelt dat het gaat. Als je echt van het nulpunt komt, zou ik opteren voor acht weken, als je al eens eerder behoorlijk getraind hebt, kan het zijn dat zes al afdoende is.
                    Ook na het beeindigen van de introfase echter: bouw rustig op.

Dan iets specifieker gericht op de eigenlijke vraag: voer de gewichten gewoon op die je gebruikt voor je borst- en rugoefeningen. Het 2x15 regime betekent niet dat je op de laatste training met dezelfde gewichten moet spelen als op de eerste training.
                    vandaar dat ik al 6maanden niet meer groei

Comment

Originally posted by IJsBlok View Post
                      Doe je dat zelf ook?
                      Train praktisch altijd split, enige wat ik verander is dat ik mijn eerste oefeningen doordraai als ik daarop stagneer, wat ongeveer elke 3-5 weken gebeurd of als ik blessure heb waardoor ik oefening eruit moet knikkeren. Sommige dingen werken gewoon beter dan anderen. Switchen omdat mensen zeggen dat je moet switchen is belachelijk, als je progressie boekt doe je iets goed en dat veranderen tenzij je ZEKER WEET dat je MEER progressie kan boeken op wat anders is nonsens.
                      The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                      X