Massa schema

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Massa schema

Beste BN'ers,

Vandaag voor het eerst het massa schema gevolgd van Falstyr. Omdat ik nog voor me knie bij de fysio loop, train ik daar me benen en kan het dus niet via dit schema.

Vandaar dat ik vandaag Borst + triceps heb gedaan. Graag zou ik willen weten of ik het schema goed begrepen heb en dit ik nu niet te veel doe of op de juiste manier.

Training:

Bench press

Opwarm set1: 12x 45 kg (totaal gewicht)
    Opwarm set2: 12x 45 kg
    Opwarm set3: 12x 45 kg

Werkset1: 10x 55 kg
    Werkset2: 9x 55 kg
    Werkset3: 8x 55 kg
    Werkset4: 8x 55 kg
    Werkset5: 7x 55 kg
    Werkset6: 6x 55 kg

Incline dumbell press

Werkset1: 8x 20 kg
    Werkset2: 8x 20 kg
    Werkset3: 7x 20 kg
    Werkset4: 7x 20 kg
    Werkset5: 6x 20 kg

Close grip bench press

Werkset1: 7x 10 kg
    Werkset2: 7x 7,5 kg
    Werkset3: 9x 5 kg
    Werkset4: 7x 5 kg

Low incline fly

Werkset1: 8x 12 kg
    Werkset2: 8x 12 kg
    Werkset3: 7x 12 kg
    Werkset4: 6x 12 kg

Tricep rope pulldown

Werkset1: 8x 15 kg
    Werkset2: 8x 15 kg
    Werkset3: 7x 15 kg
    Werkset4: 7x 15 kg

Graag zou ik willen weten of dit de bedoeling is van de opzet van het schema.
    Burn the fat, Feed the muscle

183 cm, 10% BF, 80 kg

ik snap er geen hol van met dat werkset gedoe

Comment

oke, om het simpel te houden. Dat zijn me normale setjes. Heb het idd erg vreemd neergezet zie ik nu!

Maar warmingup set lijkt me duidelijk. De vraag is nu of ik het schema nou wel of niet goed interpreteer

183 cm, 10% BF, 80 kg

Comment

Iemand een kleine uitleg bij dit schema, die dit schema al eens heeft gevolgd?

183 cm, 10% BF, 80 kg

Comment

volgens mij zijn die opwarmsetjes veel te zwaar bij bench press.. lijkt me niet dat je dan met 10kilo derbij nog eens 6 kan doen??
          I do like it like it, I do it like a truck

Comment

Kopt, het was wel zwaar idd. Maar moest ook ff kijken hoe en wat. Was de 1e keer dat ik dit schema deed.
            Waar ik meer in gestresseerd ben, is of ik het principe van de setjes goed heb begrepen en of dat in combinatie met dit aantal hh niet te veel of misschien te weinig is.

183 cm, 10% BF, 80 kg

Comment

Dit schema is gemaakt dmv falstyrs 4 dagen schema?
              Er zijn geen excuses als je echt iets wilt bereiken.

Comment

Klopt ja. Weet niet of je bekent bent met dat schema.

Sets en reps? Reps tussen de 5-12. Sets zijn meestal 3-4. Maar op de eerste oefening van de dag is het niet vreemd 5-9sets te doen. Als je maar op dag totaal rond de 25-30sets zit. En ongeveer hetzelfde aantal reps per oefening.

Ga ook geen tijd verspillen door met 10kg per set te verhogen. Als je maar 50-60kg als maximaal gewicht kunt doe dan 15kg er af. Dan heb je als opwarm sets 30 en 45kg bij een 60kg top gewicht. Stuk beter dan 20-30-40-50-60kg te doen waarbij je al dood op ben eer je eindelijk gaat beginnen. Lukt het top gewicht...verhoog het dan de week er na met 2.5 - 5kg.

Zoals beschreven wil je dan minimaal 25 sets. Maar omdat je maar 5 oefeningen doet, kom je al snel op te veel hh. want ik zit rond de 8 hh. Je snap dan wel dat wanneer 5x 8 hh doet per oefening en bij de 1e oefening schijnt het niet gek te zijn tussen de 5 en de 9 sets te doen. Dat je dan al op minmaal 40 hh komt. Ik weet dat ik me er niet blind op moet staren. Maar lijkt me toch wat overdreven?
                Last edited by joey88; 20-05-2010, 11:02.

183 cm, 10% BF, 80 kg

Comment

Ik heb me nog niet verdiept in het schema van falstyr.
                  Weet daarom ook niet welk idee er achterzit en kan jou er niet echt mee helpen op het moment.
                  Ik denk dat het voor jou zaak is dat je de adviezen van falstyr aan andere mensen ook goed door gaat lezen.
                  Hierdoor ga je ook duidelijker zien wat er goed en fout aan jou eigen schema is.
                  Succes ermee!

Comment

Klopt, dacht dat jij dit schema ook had gedaan. Maar ik heb het forum al door gelezen en er zijn voornamelijk reacties op een ander schema dat ook in dat forum aan bod komt en dat is het kracht schema. 3x3, 5x5 etc. En heb nog niet iets kunnen vinden, dat mij antwoord gaf op deze vraag. Vandaar dat ik zelf een topic heb geopend. Heb ook gereageerd in het forum van Falstyr, maar krijg er geen reacties op

Hoop dat iemand anders me een wijze raad kan geven. Anders pak ik me oude schema weer op.

183 cm, 10% BF, 80 kg

Comment

Ik doe zelf ook een 5x5 variant.
                      Ik vind niet dat dit schema ergens op slaat.
                      BP 6 werksets zonder reden? opwarmen is veel te zwaar.
                      DB BP 5 werksets ?
                      Bij cgbp doe je 2 sets 7 reps en dan opeens 9 reps en dan weer 7 ?

Heb je na die laatste tricep oefening een einde aan je triceps gemaakt?
                      of zou je nog een echte iso erbij duwen?

Dit zijn vragen voor mij om het schema van jou te verduidelijken.
                      Niet om het af te zeiken.
                      Als je goede redenen hebt om dit zo te doen stem ik toe.

Comment

Nou, daar ga ik je antwoord op geven.
                        Het was de 1e keer dat ik dit schema deed, dus het was ff kijken welke gewichten ik kon doen.
                        Vandaar dat de aantal hh variëren. De opwarm set was ook veels te zwaar.
                        Die gaat soweiso naar beneden.

Ik had niet echt het gevoel dat me triceps al op waren er had nog wel een extra oefening bij gekund, naar mijn mening.

Ik vind het zelf ook heel veel sets voor borst, maar zou anders niet weten hoe ik aan me sets moet komen:|

183 cm, 10% BF, 80 kg

Comment

Ok, heb het al. Had over bepaalde dingen heen gelezen. Toch bedankt.

183 cm, 10% BF, 80 kg

Comment

Alles opgelost?

Comment

Ja, het bleek dat je 2 warming up setjes moet doen. Bij je hoofd oefening. In dit geval bp, de rest zijn assists. Na die 2x wu setjes pak je hem 5x5 op een statisch gewicht. Daarna doe je de assist oefeningen met 3 a 4 setjes hoog in het aantal reps. Iig weer wat geleerd. Zal je op de hoogte houden of dit schema goed massa aanzet.

183 cm, 10% BF, 80 kg

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X