trainings/voedingsschema voor thuis?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• trainings/voedingsschema voor thuis?

Hoi

Ik heb net even een reeks threads gelezen maar er is zoveel informatie dat ik dacht gewoon even post te zetten zodat men misschien iets specifieker mij in de juiste richting kan wijzen

Ik ben 22, en werk nu sinds een goeie 2 maand voltijds. daarvoor ben ik een half jaar werkloos geweest, waardoor ik niet veel energie had om veel te sporten. daarvoor ben ik een kleine 2 jaar redelijk "actief" geweest in de zin van wat te gaan fietsen en lopen, met het laatste jaar nog wat fitness erbij. tegenwoordig ontbreekt de energie en zin nog steeds, maar ik moet gewoon in gang schieten of het loopt niet goed af. sinds ik ben afgestudeerd is er alweer 8 kilo bij, en niet op de juiste plaatsen of manieren...

anyway: ik zoek dus wat tips om thuis na mn werk, en dus op mezelf en (voorlopig althans) niet in de gymzaal wat oefeningen te doen. naar conditie toe zou ik opnieuw beginnen fietsen, het lopen ga ik echter niet enorm veel meer doen omdat het te slecht is voor de knieen. die zijn trouwens nogal belangrijk, alsook benen en de core omdat ik naar volgend winterseizoen toe mogelijk als skileraar aan de slag zal gaan.
    nadat ik opnieuw een beetje in gang gekomen ben zal ik misschien ergens een fitnessabo nemen, maar zit er voorlopig niet in, ook financieel niet. vandaar de vraag naar een schema voor thuis

qua eten heb ik hier gelezen dat minder eten zeker geen goede oplossing is. ik was wat verbaasd, maar goed, ik wil dus best wel proberen 5/6 keer per dag te eten. ontbijt zit goed, en savonds kan ik zeker wel een redelijke snack vinden, maar vooral tijdens de werkuren zal het probleem zitten denk ik. yoghurtje om een uur of 10 en stuk fruit in de namiddag is perfect doenbaar, maar smiddags blijft het dikwijls bij een broodje of gaan we op restaurant, nix decadent, gewoon een eerlijke lunch bij de thai of eens paella enz. ik vroeg mij af of het dan zin heeft om nog steeds te proberen 6 keer te eten, zeker met het zicht op afvallen?

wat concreter:
    22 jaar
    184cm
    77-78kg
    geen idee van BF, maar ik heb zeker nog wel een redelijke weg te gaan

dus vet kwijtraken en beetje spieren opbouwen (benen en core zijn belangrijk voor het skien!) alsook conditie. stap voor stap, dus beginnen met wat oefeningen thuis en terug conditie op peil brengen, daarna zien we nog voor fitness

alvast bedankt!

Welkom

Comment

Welkom Grudgeh, Misschien is het handig om je vragen over je voedingsschema appart te stellen. Dus dat je daar een apart topic over opent in de voedingssectie.

Ik heb hier 2 site's voor je gezocht waar veel lichaamsgewicht oefeningen op staan, waarvan je er een hoop thuis kunt doen:

View All Bodyweight Exercise Videos | Muscle & Strength

Upper Body Exercises > Arms back chest and shoulders

Als je op de oefeningen klikt, komt er een plaatje te staan over hoe je ze uit kunt voeren.

Met die oefeningen kun je zelf een mooi schema samenstellen.
      Laten we stellen dat je 3x per week traint: maandag, woensdag, vrijdag.
      Dan doe je per training bv 1 oefening per spiergroep.
      Dus 1 voor borst en 1 voor rug etc per training.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
      X