gewone deadlift of SLDL voor onderrug?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• gewone deadlift of SLDL voor onderrug?

Ik ben nu een 5 tal weken aan het cutten met de carb cycle methode en twee keer per week full body.
    Ben ongeveer 3 kg afgevallen en heb nog zo goed als geen kracht moeten inleveren.
    Behalve dan bij deadliften, ik ben er bijna zeker van dat dit komt doordat ik maar 1 keer per week deadlift omdat dit een zeer zware oefening is en altijd advies heb gehad dat je die best geen twee keer per week doet. Of is dit anders tijdens de cut?

Het is ook gewoon mijn onderrug die mij tegenhoud zwaar te gaan. De gedachte is bij mij opgekomen om SLDL te gaan doen in plaats van de gewone deadlift maar het is mij niet duidelijk of dit wel een goed idee is.

Dus twee vragen:
    - 1 of 2 keer per week deadliften tijdens cut?
    - Is het verstandiger om SLDL te gaan doen ipv gewone deadlift als je onderrug de zwakste schakel is?

dl je al met een belt om of niet?
    heb er zelf ook last van omdat ik de hele week al mijn onderrug belast. doe ik daarom ook de gewone sldl. en dan met belt om onderrug zoveel mgoelijk te ontziet.

Comment

Het is mij niet duidelijk of je nou sowieso al last hebt van je onderrug en dat dat het deadliften bemoeilijkt, of dat je tijdens het deadliften last van je onderrug krijgt.
      "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

ik deadlift zonder belt.

het is ook niet mijn bedoeling om de onderrug te ontzien, integendeel. Sorry, ik heb mij niet goed uitgedrukt.

Ik heb geen last of pijn in mijn onderrug. Het 'probleem' is dat ik toen ik bulkte zeer goed vooruit ging bij deadliften (kon bijna elke week 2.5 kg meer pakken).
        Sinds ik aan het cutten ben gaat het omgekeerd, moet elke week 2.5 kg inleveren en bij het rechtkomen kan ik mijn rug niet recht houden dus pak ik eigenlijk nog te veel gewicht.

Het vreemde is dat ik bij al mijn andere spiergroepen nog niets van kracht ben kwijtgeraakt tijdens de cut, behalve dus mijn onderrug bij deadliften.

Ik denk dat dit komt doordat ik maar 1 keer per week deadlift en alle andere spiergroepen 2 keer per week pak. En dat dit in combinatie met het weinige eten ervoor zorgt dat mijn onderrug zijn kracht verliest.

Dus misschien is het dan toch beter om twee keer per week te deadliften of gaat dat een tegengesteld effect hebben?

Of

SLDL in plaats van gewone deadlift doen, of maakt dit geen bal uit(voor onderrug)?

Comment

belt voor onderrug ontzien is een fabel, fijn als je het zo voelt possel maar zou dit niet te hard roepen omdat het pertinent niet waar is.
          Groeten

Comment

tijdens het cutten herstel je minder snel. meer deadliften lijkt me contraproductief.
            More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Originally posted by dynobet View Post
              tijdens het cutten herstel je minder snel. meer deadliften lijkt me contraproductief.
              Is dat zo? Ik heb daar geen last van.
              ความพายายามอยู่ที่ไหน ความสำเร็จอยู่ที่นั้น

Comment

Originally posted by Revius View Post
                belt voor onderrug ontzien is een fabel, fijn als je het zo voelt possel maar zou dit niet te hard roepen omdat het pertinent niet waar is.
                Indirect wel natuurlijk. Een belt gebruiken zou leiden tot betere core activatie. Door het gebruik van een belt word dus beter gebruikt gemaakt van de core dan wanneer zonder. En indirect kan dat dus inderdaad leiden tot minder! 'klachten' wat betreft de onderrug. Maar ik snap wat je bedoelt. Het is niet zo dat wanneer je een belt gebruikt alle problemen op dat gebied opgelost zijn. Belt is slechts een accesoire.
                Owner of the Iron Playground.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                X