Trainingsschema

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Trainingsschema

Hallo allemaal,

ik ben een nieuwe sporter en ben er erg verslaafd aan geraakt. Ben nieuw hier en na eerst de sticky's gelezen te hebben viel mij iets op.

Er zijn veel trainingsschema's waar je maar 1x in de week borst en biceps etc traint. Ik deed 3 dagen fullbody en pakte die keren ook allemaal de spiergroepen.
    Nu is mijn vraag of 1x dus eigenlijk al genoeg is?

Ook heb ik een vraag omtrent hoeveel oefeningen per spiergroep je ongeveer moet doen. Heb gezocht maar kon dit nergens vinden. Ik had het idee dat ik soms teveel oefeningen voor bijvoorbeeld mijn rug deed. Op de schema's zie ik ook vaak engelse termen waarvan ik niet weet watvoor oefening het is.

Mocht ik ergens compleet naastgelezen hebben mijn excuus,

Alvast bedankt

Originally posted by Mr Machivalli View Post
    Er zijn veel trainingsschema's waar je maar 1x in de week borst en biceps etc traint. Ik deed 3 dagen fullbody en pakte die keren ook allemaal de spiergroepen.
    Nu is mijn vraag of 1x dus eigenlijk al genoeg is?
    Als beginner kun je gemakkelijk elke spiergroep 2-3x per week trainen. Maar naar mate je langer traint en je intensiteit van de trainingen stijgt zullen ze meer rust nodig hebben en is 1x per week voldoende. Maar jij kunt voorlopig nog wel vooruit met 3x per week fullbody.

Ook heb ik een vraag omtrent hoeveel oefeningen per spiergroep je ongeveer moet doen. Heb gezocht maar kon dit nergens vinden. Ik had het idee dat ik soms teveel oefeningen voor bijvoorbeeld mijn rug deed. Op de schema's zie ik ook vaak engelse termen waarvan ik niet weet watvoor oefening het is.
    Dat ligt aan het schema. Als je zoals jij een fullbody schema hebt ligt dit aantal heel laag, ik raad je aan dit schema te nemen (uit de stickies) als je doorgaat met fullbody;

Squats
    Romanian deadlift
    Chin ups
    Bent over barbell row
    Bench press
    Standing military press
    Shrugs
    Side raise
    Sitting calf raise
    Triceps extensions
    Dumbell curl
    Hanging leg raise

Bij een fullbodyschema heb je geen tijd voor veel isolatieoefeningen, dus ik raad je aan dit schema te gebruiken.

Greets
    Last edited by Roy P; 22-06-2010, 23:48.
    Dumbells build a bigger chest
    Barbells build a bigger ego

Comment

Hey, voor engelse termen van oefeningen kan je op deze site kijken;
      Exercise Video Database - 600+ Exercises with Pics & Instructions! | Muscle & Strength

Als je nu op basis van split gaat trainen i.p.v. fullbody, zou ik 4 trainingsdagen per week inlassen.
      Ik doe voor mijn rug, benen en borst 4 oefeningen. Voor mijn triceps, biceps en schouders 3 oefeningen. Je zult zelf moeten aftasten welke oefeningen en hoeveel oefeningen per spiergroep voor jou het beste werken. Het belangrijkste is dat je naar je eigen lichaam luistert.

Comment

Okee, dan houd ik het nog even bij fullbody.
        Die oefeningen heb ik overgenomen. De beentjes branden zeg, niet normaal.
        Die had ik nog nooit getraind maar ziet er anders dalijk ook niet uit...

Danku allen voor de reacties!

Comment

Originally posted by Simon87 View Post
          Hey, voor engelse termen van oefeningen kan je op deze site kijken;
          Exercise Video Database - 600+ Exercises with Pics & Instructions! | Muscle & Strength

Als je nu op basis van split gaat trainen i.p.v. fullbody, zou ik 4 trainingsdagen per week inlassen.
          Ik doe voor mijn rug, benen en borst 4 oefeningen. Voor mijn triceps, biceps en schouders 3 oefeningen. Je zult zelf moeten aftasten welke oefeningen en hoeveel oefeningen per spiergroep voor jou het beste werken. Het belangrijkste is dat je naar je eigen lichaam luistert.
          Doe je 3 isolatie oefeningen voor je biceps/triceps in een splitschema? Vind ik persoonlijk wel erg veel eigenlijk, als je de compounds goed uitvoert heb je dat eigenlijk niet meer nodig of moet het niet meer mogelijk zijn.
          “We all die. The goal isn't to live forever, the goal is to create something that will.”

Comment

De beentjes branden zeg, niet normaal.
            Die had ik nog nooit getraind maar ziet er anders dalijk ook niet uit...
            Altijd benen trainen. Hogere productie testosteron --> ook postitief effect op spiergroei bovenlichaam.
            Dumbells build a bigger chest
            Barbells build a bigger ego

Comment

Ja ik las het in een ander topic. Komt goed. Vindt het opzich wel een strak schema.
              Kijken hoe het loopt komende tijd

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
              X