LB/UB schema

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• LB/UB schema

Beste BN'ers,

Ik ben weer toe aan een nieuw schema. Ik heb hiervoor het 4 daagse spilt schema gevolgd van Falstyr. Ik ga volgende week pieken en dan ga ik nieuwe PR's neerzetten.

Ik heb wil de intensiteit van de prikkel iets verhogen en heb daarom gekozen voor een LB/UB schema. Hierdoor komen de spiergroepen vaker aan bod.

Dit is mijn voorstel om de komende 6 weken te gaan volgen. Een deel komt uit het schema van Falstyr. Ik heb er zelf wat oefeningen aan de UB dag toegevoegd. De reden hiervoor is, omdat ik denk dat ik meer oefeningen nodig heb.

Het doel van dit schema is massa en sterker worden op de belangrijke oefeningen(Squad, bench press, deadlift). Vandaar dat daar gekozen is voor de 5x5 methode. De rest zal zitten in de 3x 6 - 10 reprange.

Maandag LB
    Squat 5x8
    Stiff Legged Deadlift 3x 6-10
    Lunges 3x 6 - 10
    Glute Ham Bridge 3x 6 - 10
    Standing Calf Raise 5x8 6 - 10
    Plank Holds

Dinsdag UB
    Bench Press (5x5 methode)
    Incline Bench Press 3x 6 - 10
    Chin Ups 3x 6 - 10
    Bent over Row 3x 6 - 10
    Military press 3x 6 - 10
    Preacher curl(barbell) 2x10
    Tricep Pushdown 2x10

Donderdag LB
    Deadlift (5x5 methode)
    Front Squat 3x 6-10
    Leg Curl 3x 6-10
    Leg Press 3x 6 - 10
    Standing Calf Raise 3x 6 -10
    Rope Pull Through 3x 6 - 10

Vrijdag UB
    Bench Press (5x5 methode)
    Incline Dumbell press 3x 6 - 10
    Lat pull down 3x 6 - 10
    Bent over Rows 3x 6 - 10
    Push press 3x 6 - 10
    Face Pulls 3x 6 - 10
    Incline dumbell curl 2x 10
    Tricep rope Pull Down 2x 10
    Last edited by joey88; 04-07-2010, 13:18.
    Burn the fat, Feed the muscle

183 cm, 10% BF, 80 kg

Lijkt me verstandiger dat als je armen wilt toevoegen je bij de ene UB dag biceps 3 sets doet, andere 3 sets triceps. Komen je armen echt wel genoeg aan bod

Waarom btw squats 5x8?
    Still shrinking.

Comment

Originally posted by Unexist View Post
      Lijkt me verstandiger dat als je armen wilt toevoegen je bij de ene UB dag biceps 3 sets doet, andere 3 sets triceps. Komen je armen echt wel genoeg aan bod

Waarom btw squats 5x8?
      Ok, zal ik gaan doen.

Heb een knie blessuren en moet van de fysio de squat met deze aantal sets en reps doen. Zit dus even verbonden daar aan tot het over is.

183 cm, 10% BF, 80 kg

Comment

Heeft iemand anders nog een andere mening of is het goed zo?

183 cm, 10% BF, 80 kg

Comment

beetje veel oefeningen op de UB dagen. en de push press veel eerder in de training doen en niet op het einde. het liefst als tweede oefening voor je aan de rug begint. voor de rest is wel aardig.

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
            beetje veel oefeningen op de UB dagen. en de push press veel eerder in de training doen en niet op het einde. het liefst als tweede oefening voor je aan de rug begint. voor de rest is wel aardig.
            Ok, die zal ik als 2e oefening gaan doen. Ik zal zoals eerder werd gezegd 1 ub triceps extra mee pakken en 1 ub biceps extra mee pakken. Er valt dus 1 oefening per dag weg. Het is zijn redelijke veel oefeningen, maar ik houd me tempo er goed in. Meestal 45 sec rust op de assist oefeningen. Probeer me training altijd rond 60 min te laten duren.

Wat zou jij als suggestie geven, omdat je aangaf dat het veel oefeningen zijn?

183 cm, 10% BF, 80 kg

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
            X