Hallo bb'ers!
Mijn naam is Stefan, 13 jaar oud en weeg zo'n 48 kilo op een lengte van 1,54. Niet groot en best licht dus. Hier en daar lees ik wat topics die me inspireren. Ik heb veel gelezen over dat je op een 13 jarige leeftijd veel bodyweight oefeningen kunt doen. En dan later lekker aan de bak voor later het echte werk. Ik wil een goed basis. Ik heb wat dumbbells tot mijn beschikking, maar in een sticky las ik dat je rustig moet beginnen, en dan lekker opbouwen; dus steeds verzwaren. Ik wil dus eerst een tijdje lang bodyweight oefeningen doen, en dan beginnen met dumbbells. Uiteindelijk wil ik zware compound oefeningen doen zoals squats en deadlifts. Maar daar ben ik nog niet.
Ik wil drie dagen in de week aan de bak, met een soort 'fullbody workout'. Ik leg de nadruk op heel mijn lichaam trainen; dus schouders, been, borst, buik, rug, triceps/biceps etc. Hoewel alle spieren trainen belangrijk is, wil ik toch de nadruk leggen op borst en buik. Een sixpack vind ik gewoon mooi staan, dus ik wil ze zeker zichtbaar hebben. Het zelfde voor borst; een mooie, goed afgetrainde borst zou mooi zijn. Maar jullie moeten niet denken dat ik een beachboy ben, ik wil heel mijn lichaam trainen. Maar zoals jullie weten is het gewoon mooi om die twee spieren goed afgetraind te hebben. Dit wou ik even kwijt. Ook volg ik een programma honderd push-ups in zes weken kunnen doen. Ik wil trouwens 4 kilo spiermassa aankomen(later meer), is dit makkelijk haalbaar of niet?
Maandag:
Push-ups: 11*12*8*7*max
Dips(between benches): 8*9*12
Prison squat: 12*12*12
Halve Pull-ups: 3*3*4*failure
Plank: 30*30*30
Wall hold: 40*40*40
Woensdag:
Push-ups: 11*12*10*7*max
Chest Dips(between benches): 8*9*12
Lunges 12*12*12
Sideplank: 30*30*30
Wall hold 45*45*45
Vrijdag:
Push-ups: 12*14*11*10*max
Chest dips: 4*4*5
Single leg squat: 12*12*12
Crunches: 12*12*12
Wall hold: 50*50*50
Ik waagde ook eens om wat chinups/pullups te doen. Alleen dit kan ik helaas niet. Ik kon er niet eens eentje. (
) En zoals je ziet heb ik ook niet oefeningen voor 'alle' spieren, maar gewoon de hoofdspieren. Daarbij heb ik nog een vraagje naast mijn andere vraag:
Mijn voeding:
Ik probeer veel te eten, een goed ontbijt, eiwitten goed verdeeld over de dag (kipfilet, bruinbrood, gekookte eieren, tonijn, kwark etc.), fruit en groenten twee stuks per dag, avond maaltijd niet 1 of 2 borden, maar drie (althans, dat probeer ik
). Meestal is dat rijst, met aardappelen, vlees en als voorgerecht wat soep. Drinken is altijd bij het ontbijt melk, s'middags ook wat melk. Voor de rest wat water (1,5 liter).
Daarnaast probeer ik zo'n 3 a 4 keer per week een halfuurtje aan hardlopen te besteden, gewoon voor mijn conditie en vetverbranding (cardio).
Graag kritiek, tips, suggesties, verbeteringen etc.
Met vriendelijke groeten,
Stefan
Mijn naam is Stefan, 13 jaar oud en weeg zo'n 48 kilo op een lengte van 1,54. Niet groot en best licht dus. Hier en daar lees ik wat topics die me inspireren. Ik heb veel gelezen over dat je op een 13 jarige leeftijd veel bodyweight oefeningen kunt doen. En dan later lekker aan de bak voor later het echte werk. Ik wil een goed basis. Ik heb wat dumbbells tot mijn beschikking, maar in een sticky las ik dat je rustig moet beginnen, en dan lekker opbouwen; dus steeds verzwaren. Ik wil dus eerst een tijdje lang bodyweight oefeningen doen, en dan beginnen met dumbbells. Uiteindelijk wil ik zware compound oefeningen doen zoals squats en deadlifts. Maar daar ben ik nog niet.

Ik wil drie dagen in de week aan de bak, met een soort 'fullbody workout'. Ik leg de nadruk op heel mijn lichaam trainen; dus schouders, been, borst, buik, rug, triceps/biceps etc. Hoewel alle spieren trainen belangrijk is, wil ik toch de nadruk leggen op borst en buik. Een sixpack vind ik gewoon mooi staan, dus ik wil ze zeker zichtbaar hebben. Het zelfde voor borst; een mooie, goed afgetrainde borst zou mooi zijn. Maar jullie moeten niet denken dat ik een beachboy ben, ik wil heel mijn lichaam trainen. Maar zoals jullie weten is het gewoon mooi om die twee spieren goed afgetraind te hebben. Dit wou ik even kwijt. Ook volg ik een programma honderd push-ups in zes weken kunnen doen. Ik wil trouwens 4 kilo spiermassa aankomen(later meer), is dit makkelijk haalbaar of niet?
Maandag:
Push-ups: 11*12*8*7*max
Dips(between benches): 8*9*12
Prison squat: 12*12*12
Plank: 30*30*30
Wall hold: 40*40*40
Woensdag:
Push-ups: 11*12*10*7*max
Chest Dips(between benches): 8*9*12
Lunges 12*12*12
Sideplank: 30*30*30
Wall hold 45*45*45
Vrijdag:
Push-ups: 12*14*11*10*max
Chest dips: 4*4*5
Single leg squat: 12*12*12
Crunches: 12*12*12
Wall hold: 50*50*50
Ik waagde ook eens om wat chinups/pullups te doen. Alleen dit kan ik helaas niet. Ik kon er niet eens eentje. (

- Graag wat kritiek op mijn trainingsschema, suggesties? Opmerkingen?
- Ik wil graag zoals je las een zichtbare sixpack omdat ik het gewoon mooi vind. Wat is de beste manier om wat vet kwijt te raken? Ik weet het: goede voeding (kom ik later op), en wat cardio. Maar ik heb gelezen dat je na krachttraining (metabolisme? Stofafwisseling?) nog steeds calorieën verbrand, waaronder vet. Kan iemand hierover wat meer vertellen?
- Kan ik als begin hiermee(trainingsschema) een goed basis krijgen?
- En ik heb veel gelezen over rippetoe, alleen als ik het typ op bijv. google kom ik veel informatie tegen in het Engels. Kunnen jullie mij uitleggen wat dat is? En hoe je het toepast (voorbeeldschema?)
- Kan ik als 13 jarige, zichtbare spieren zien. Bijv. zulke armen, of de borstspieren: http://kizie.com/blog/wp-content/upl...06/muscles.jpg
Mijn voeding:
Ik probeer veel te eten, een goed ontbijt, eiwitten goed verdeeld over de dag (kipfilet, bruinbrood, gekookte eieren, tonijn, kwark etc.), fruit en groenten twee stuks per dag, avond maaltijd niet 1 of 2 borden, maar drie (althans, dat probeer ik

Daarnaast probeer ik zo'n 3 a 4 keer per week een halfuurtje aan hardlopen te besteden, gewoon voor mijn conditie en vetverbranding (cardio).
Graag kritiek, tips, suggesties, verbeteringen etc.
Met vriendelijke groeten,
Stefan
Comment