Heb even gesurft op internet naar fullbody schema's en met name door de goede ervaringen van 5x5 op bodynet, heb ik de E-book Stronglifts 5x5 doorgelezen.
Ik vroeg me af waarom er geen isolatieoefeningen in stonden.
Er wordt uitgelegd dat het niet nodig is zolang je maar de compounds goed uitvoert zul je altijd vooruit gaan.
Ook wil ik focussen op een goede uitvoering bij squats en deadlift enz. en zoals in het boek staat, kun je dat niet behalen met reps van 8.
Kan me nog herinneren dat Fallie ons verbeterde bij het squatten, d8 WTF 2 jaar zitten squatten zonder een correcte uitvoering , gaat nu gelukkig veel beter.
Heb net een testweek achter de rug om te kijken hoe het bevalt en ik heb me nog nooit zo lekker gevoeld na het trainen, focus op de spieren en uitvoering is maximaal.
Ik merk dus dat dit het beste voor me werkt en ik denk dat ik dit voortaan blijf doen, aangezien ik ook op explosiviteit moet trainen ivm Wing Chun binnenkort.
Schema van Stronglifts heb ik even aangepast en gaat er als volgt uitzien:
Workout A:
- Squat 5x5
- Romanian Deadlift 5x5
- Flat Bench Press of Weighted Push-Ups 5x5
- Incline Bench Press 5x5
- Pull Up of Chin-up 5x5
- T-Bar Low Row of High Pulley (Pendlay Row) 5x5
- Hanging Leg Raise 4xF
- DB Calf Raise 4x 12-15
Workout B:
- Front Squat 5x5
- Overhead Press 5x5
- Rear Delt Barbell Row 5x5
- Deadlift 5x5
- Bodyweight Curl 5x5
- Bodyweight Tricep Dip 5x5
- Swiss Ball Ab Roll 3xF
- Weighted Crunch 3x12
Maandag en Vrijdag Workout A
Woensdag Workout B.
Bij de "of" oefeningen wissel ik ze af op maandag en vrijdag.
Ik merk niks van symptomen van overtraining na het aanpassen(toevoegen van 3 oefeningen).
Any suggestions, altijd welkom...
Ik vroeg me af waarom er geen isolatieoefeningen in stonden.
Er wordt uitgelegd dat het niet nodig is zolang je maar de compounds goed uitvoert zul je altijd vooruit gaan.
Ook wil ik focussen op een goede uitvoering bij squats en deadlift enz. en zoals in het boek staat, kun je dat niet behalen met reps van 8.
Kan me nog herinneren dat Fallie ons verbeterde bij het squatten, d8 WTF 2 jaar zitten squatten zonder een correcte uitvoering , gaat nu gelukkig veel beter.
Heb net een testweek achter de rug om te kijken hoe het bevalt en ik heb me nog nooit zo lekker gevoeld na het trainen, focus op de spieren en uitvoering is maximaal.
Ik merk dus dat dit het beste voor me werkt en ik denk dat ik dit voortaan blijf doen, aangezien ik ook op explosiviteit moet trainen ivm Wing Chun binnenkort.
Schema van Stronglifts heb ik even aangepast en gaat er als volgt uitzien:
Workout A:
- Squat 5x5
- Romanian Deadlift 5x5
- Flat Bench Press of Weighted Push-Ups 5x5
- Incline Bench Press 5x5
- Pull Up of Chin-up 5x5
- T-Bar Low Row of High Pulley (Pendlay Row) 5x5
- Hanging Leg Raise 4xF
- DB Calf Raise 4x 12-15
Workout B:
- Front Squat 5x5
- Overhead Press 5x5
- Rear Delt Barbell Row 5x5
- Deadlift 5x5
- Bodyweight Curl 5x5
- Bodyweight Tricep Dip 5x5
- Swiss Ball Ab Roll 3xF
- Weighted Crunch 3x12
Maandag en Vrijdag Workout A
Woensdag Workout B.
Bij de "of" oefeningen wissel ik ze af op maandag en vrijdag.
Ik merk niks van symptomen van overtraining na het aanpassen(toevoegen van 3 oefeningen).
Any suggestions, altijd welkom...
Comment