DA's 5x5

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• DA's 5x5

Heb even gesurft op internet naar fullbody schema's en met name door de goede ervaringen van 5x5 op bodynet, heb ik de E-book Stronglifts 5x5 doorgelezen.

Ik vroeg me af waarom er geen isolatieoefeningen in stonden.
    Er wordt uitgelegd dat het niet nodig is zolang je maar de compounds goed uitvoert zul je altijd vooruit gaan.

Ook wil ik focussen op een goede uitvoering bij squats en deadlift enz. en zoals in het boek staat, kun je dat niet behalen met reps van 8.
    Kan me nog herinneren dat Fallie ons verbeterde bij het squatten, d8 WTF 2 jaar zitten squatten zonder een correcte uitvoering , gaat nu gelukkig veel beter.

Heb net een testweek achter de rug om te kijken hoe het bevalt en ik heb me nog nooit zo lekker gevoeld na het trainen, focus op de spieren en uitvoering is maximaal.
    Ik merk dus dat dit het beste voor me werkt en ik denk dat ik dit voortaan blijf doen, aangezien ik ook op explosiviteit moet trainen ivm Wing Chun binnenkort.

Schema van Stronglifts heb ik even aangepast en gaat er als volgt uitzien:

Workout A:

- Squat 5x5
    - Romanian Deadlift 5x5
    - Flat Bench Press of Weighted Push-Ups 5x5
    - Incline Bench Press 5x5
    - Pull Up of Chin-up 5x5
    - T-Bar Low Row of High Pulley (Pendlay Row) 5x5
    - Hanging Leg Raise 4xF
    - DB Calf Raise 4x 12-15

Workout B:

- Front Squat 5x5
    - Overhead Press 5x5
    - Rear Delt Barbell Row 5x5
    - Deadlift 5x5
    - Bodyweight Curl 5x5
    - Bodyweight Tricep Dip 5x5
    - Swiss Ball Ab Roll 3xF
    - Weighted Crunch 3x12

Maandag en Vrijdag Workout A
    Woensdag Workout B.
    Bij de "of" oefeningen wissel ik ze af op maandag en vrijdag.

Ik merk niks van symptomen van overtraining na het aanpassen(toevoegen van 3 oefeningen).

Any suggestions, altijd welkom...
    Last edited by dedicated_athlete; 08-08-2010, 13:58.

ziet er goed uit.. succes man
    sq 130 / dl 175 / bp 100 / mp 70

you know they can't handle us like debbies does dallas

Comment

Is dit schema dan gefocussed op kracht ipv massa trainen? Ziet er in ieder geval interessant uit! Succes
      "Straight outta gym"

Comment

Originally posted by Waterpoloboy View Post
        Is dit schema dan gefocussed op kracht ipv massa trainen? Ziet er in ieder geval interessant uit! Succes
        THX! Zoals in het boek staat heeft het ook te maken met de rustpauzes.
        90 sec voor massa en 3 min voor kracht.

Denk dat ik voorlopig 90 sec aanhoud, tenzij ik merk dat het ten koste gaat van mijn snelheid en explosiviteit, veel ga je er denk ik niet van merken i.c.m. een vechtsport.
        We zien t wel...

Comment

Originally posted by dedicated_athlete View Post
          THX! Zoals in het boek staat heeft het ook te maken met de rustpauzes.
          90 sec voor massa en 3 min voor kracht.

Denk dat ik voorlopig 90 sec aanhoud, tenzij ik merk dat het ten koste gaat van mijn snelheid en explosiviteit, veel ga je er denk ik niet van merken i.c.m. een vechtsport.
          We zien t wel...
          Hmm okay, naja ga ervoor. Ik zou in ieder geval niet met je willen vechten
          "Straight outta gym"

Comment

Originally posted by Waterpoloboy View Post
            Hmm okay, naja ga ervoor. Ik zou in ieder geval niet met je willen vechten
            thx, naja spieren hebben voornamelijk water, dus je kan me gewoon lekprikken

Comment

ben ook van plan na de vakantie 3x per week fullbody te gaan doen. Misschien neem ik dit schema van jou wel over en doe ik aantal aanpassingen: want de oefeningen die jij voor je abs doet kan ik niet doen, omdat ik op school train en daar die faciliteiten niet voor heb. Zal dit gaan vervangen voor wat plank holds denk ik dan, en de crunches kan ik er opzich dan wel inhouden. En voeg er dan ook nog wat rek-en sprongoefeningen bij. Want ook ik moet op explosiviteit trainen ivm voetbal.
              I don't eat steroids for breakfast, but thanx for asking

Comment

Originally posted by brainiac View Post
                ben ook van plan na de vakantie 3x per week fullbody te gaan doen. Misschien neem ik dit schema van jou wel over en doe ik aantal aanpassingen: want de oefeningen die jij voor je abs doet kan ik niet doen, omdat ik op school train en daar die faciliteiten niet voor heb. Zal dit gaan vervangen voor wat plank holds denk ik dan, en de crunches kan ik er opzich dan wel inhouden. En voeg er dan ook nog wat rek-en sprongoefeningen bij. Want ook ik moet op explosiviteit trainen ivm voetbal.
                Mooi dat ik BNers ook kan helpen met mn schemas
                En met rekken doe ik PNF Stretching, werkt heel goed...

Comment

PNF zei me niets, maar ff gegoogeld en kwam hier op.. PNF Stretching & Fascia Stretching Lijkt me een goede uitleg, zal 't ff doorlezen als groningen-ajax is afgelopen. Maar als ik zo na die plaatjes kijk heb je bij de meeeste oefeningen een partner nodig?

Comment

PNF zei me niets, maar ff gegoogeld en kwam hier op.. PNF Stretching & Fascia Stretching Lijkt me een goede uitleg, zal 't ff doorlezen als groningen-ajax is afgelopen. Maar als ik zo na die plaatjes kijk heb je bij de meeeste oefeningen een partner nodig?
                    nope, alleen om er schijven bij te plaatsen
                    je hoort niet tot of voorbij spierfalen te gaan, spotters zijn daarom niet nodig.

Comment

Brainiac bedoelde volgens mij de stretch-oefeningen, dat je daar een partner voor nodig hebt.
                      "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

je kunt rustig een krachtschema zoals 5x5 hanteren met een isolatie oefening her en der. Maar die isolaties worden vaak Assist oefeningen genoemd. Dit omdat ze een bepaalde toegevoegde waarde hebben om beter te worden op je compound oefeningen. Niet zoals een bodybuilder tig isolaties om de spier vanuit tig hoeken proberen aan te pakken.

Comment

ik bedoelde idd wat pinada zegt. Ik lees t straks wel ff door.

Comment

ik bedoelde idd wat pinada zegt. Ik lees t straks wel ff door.
                            Ah ja k zie t nu, Bij bepaalde spiergroepen is het idd handig, bijv quads of hamstrings

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
                              je kunt rustig een krachtschema zoals 5x5 hanteren met een isolatie oefening her en der. Maar die isolaties worden vaak Assist oefeningen genoemd. Dit omdat ze een bepaalde toegevoegde waarde hebben om beter te worden op je compound oefeningen. Niet zoals een bodybuilder tig isolaties om de spier vanuit tig hoeken proberen aan te pakken.
                              Kan ik wel doen, wou eerst skull crushers toevoegen ipv dips.
                              Of natuurlijk bodyweight extensions, maar ik heb gekozen voor 1 vd 2 anders wordt t wel erg veel niet dan?

Wat raad je aan?

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X