Fullbody goed?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Fullbody goed?

Hallo mensen,

Hier mijn fullbody schema, heb oefeningen veranderd, en een oefening voor in de plaats. Buikspieren heb ik namelijk weggelaten. Dus ong. 22 sets per training. Ik ben 13 jaar.

Graag kritiek.
    Zie bijlage

Mvg,
    Stefan
    Attached Files

Zou persoonlijk de shrugs eruit knikkeren, maar verder prima (vind de combo fSQ + SLDL beter dan backSQ + RDL, persoonlijk, minder belasting van onderrug op die manier)

Succes, lekker vroeg bij trouwens
    The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

Goed bezig op 13te beginnen!!!

waarom wil je shrugs eruit gooien? Yaw
      Calisthenics / Street workout

Comment

Originally posted by IJsBlok View Post
        Goed bezig op 13te beginnen!!!

waarom wil je shrugs eruit gooien? Yaw
        3x per week shruggen (spiergroep die vaak al te snel groeit bij velen) is een klein beetje overbodig

Moet verse traps hebben voor je MP, Bent over rows (in mindere mate bij pullups), spierpijn/vermoeidheid bij het squatten in traps is ook niet heel erg relaxt. Lockouts bij SLDL kan er onder lijden als je erg zwaar shrugt en met vermoeide rug rondloopt wat weer zorgt voor afbraak in form en meer stress op de onderrug.

Maar belangrijkste is dat het tijd kost en traps bijna tot nooit achterlopen (zelfs bij mensen die ze niet trainen). Zou liever 5min eerder de gym verlaten na een FB sessie dan nog traps thrashen.

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

Originally posted by Yawgmoth View Post
          3x per week shruggen (spiergroep die vaak al te snel groeit bij velen) is een klein beetje overbodig

Moet verse traps hebben voor je MP, Bent over rows (in mindere mate bij pullups), spierpijn/vermoeidheid bij het squatten in traps is ook niet heel erg relaxt. Lockouts bij SLDL kan er onder lijden als je erg zwaar shrugt en met vermoeide rug rondloopt wat weer zorgt voor afbraak in form en meer stress op de onderrug.

Maar belangrijkste is dat het tijd kost en traps bijna tot nooit achterlopen (zelfs bij mensen die ze niet trainen). Zou liever 5min eerder de gym verlaten na een FB sessie dan nog traps thrashen.

Achzo, schema heb ik ergens van body-net gehaald. Is een beginnersschema, en stond er ook shrugs bij. Moet ik het anders verkorten naar 1 of 2 keer per week? Maar goed, ik heb het niet als een kip zonder kop zomaar overgenomen, heb het aangepast naar mijn eigen wensen. Overigens doe ik het trouwnes met twee dumbells van 15 kilo. (verstelbare) Als ik ze tenminste krijg. Anders nog twee jaar wachten en bodyweight oefeningen.

Comment

beter investeer je in een barbell en een squat rek en een bankje dan ben je er al kan je al goeie workouts doen, ik had gewenst dat ik op me 13de al was begonnen dan was ik nu beest

Comment

hoezo is het zo erg als je traps "te hard" groeien dan ?
              hoe groter hoe beter toch ?
              dit snap ik echt even niet..
              En ja, ik heb de sticky's gelezen.

Comment

Originally posted by Tepper View Post
                hoezo is het zo erg als je traps "te hard" groeien dan ?
                hoe groter hoe beter toch ?
                dit snap ik echt even niet..
                Koop maar eens een pak met een nek met oversized traps (behalve dat het vrij lelijk is in veel ogen) en dan snap je het wel

Comment

Originally posted by Yawgmoth View Post
                  Koop maar eens een pak met een nek met oversized traps (behalve dat het vrij lelijk is in veel ogen) en dan snap je het wel
                  Het pak is vaak het probleem niet, maar een passend hemd eronder krijgen waar je het laatste knoopje ook van dicht krijgt is lastiger

OT: Ik wilde ook dat ik op me 13e was begonnen, verder prima schema. Betreffende de shrugs zou je ze ook maar 1x per week erbij kunnen pakken als je merkt dat ze wat achter gaan lopen.
                  “We all die. The goal isn't to live forever, the goal is to create something that will.”

Comment

Oke, ik zal shrugs verminderen naar 1 keer per week. Maar bij kuiten train ik alleen de gastrocnemius (acherkant), is het goed als ik kuiten twee keer per week met twee verschillende oefeningen train? Dus bijv. maandag gastroc. en vrijdag tibialis. En mag ik ook na een tijdje van oefeningen wisselen? En ik heb gehoord dat je bijv. de eerste 4 weken 15 reps moet doen, daarna 12, daarna 8 etc....

Comment

Even ter rectificatie, het is helemaal niet zo dat ik anti-shrugs ben, alleen in het opzicht van een FB schema 3x per week voor een beginner zou ik het afraden. Die extra minuten in de gym (FB duurt sowieso al pokkelang in vergelijking met andere schema's) wegen in mijn ogen niet op tegen de winst die je ermee behaald en het feit dat het meer herstelvermogen vraagt (iets wat sowieso al zwaar onder vuur ligt bij FB schema's) en kans geeft dat je minder hard kunt gaan op andere oefeningen zorgen ervoor dat als beginner ik ze zou skippen.

Overigens las ik nou ergens dat je (TS) thuis trainde, want dan neem ik alles terug, dat werkt toch neit dus kun je ook wel gaan shruggen

En een passend hemd hoort bij een pak checker

Comment

Ik ga het schema 2 keer week doen, en moet ik dus elke week het gewicht verhogen?

Comment

Als je kan verhogen en hierbij de oefening niet verkeerd begint uit te voeren en 12-15 reps kan moet je verhogen.
                          Every athlete, coach and trainer should have his own philosophy of training based on where he’s going. - Dave Tate

Comment

Hallo mensen

Ik wil graag fullbody gaan trainen , omdat ik te weinig tijd heb en het moeilijk trainen is als je veel nachtdiensten heb , ik heb altijd een splischema gedaan maar merk weinig progressie . graag zou ik dus fillbody gaan doen dan train ik mijn hele lichaam in 3 keer per week . Nu is mij vraag hoeveel oefeningen moet ik doen per spiergroep om progressie te krijgen en ja de leeftijd speelt ook een rol he hahaha

Comment

Originally posted by Dianaron View Post
                              Hallo mensen

Ik wil graag fullbody gaan trainen , omdat ik te weinig tijd heb en het moeilijk trainen is als je veel nachtdiensten heb , ik heb altijd een splischema gedaan maar merk weinig progressie . graag zou ik dus fillbody gaan doen dan train ik mijn hele lichaam in 3 keer per week . Nu is mij vraag hoeveel oefeningen moet ik doen per spiergroep om progressie te krijgen en ja de leeftijd speelt ook een rol he hahaha
                              zomersticky + algemeen trainingsschema uit de stickies voor jou.
                              Still shrinking.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X