All-in-one training/voedingsschema

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• All-in-one training/voedingsschema

Hallo, Ik ben Glenn en ik ben 17 jaar oud. Ik ben van plan de aankomende x tijd serieus bezig te zijn met fitness. Ik heb de afgelopen twee weken wat zitten testen in de sportschool en ik ben vrij goed op de hoogte wat de juiste gewichten voor mij zijn in elk specifieke spiergroep ( inclusief benen!! ). Ik wilde nu graag een GOED trainingsschema en voedingsschema voor mezelf in elkaar zetten ( met natuurlijk het nodige gespiek op dit forum ^_^ ).

STREVEN: Massa in vorm van spieren
    FREQUENTIE: 5x per week trainen
    GEWICHT: 78KG
    LENGTE: 1.87M

TRAINSCHEMA:
    DAG 1:borst/triceps
    bench press
    chest press
    incline bench press
    incline dumbell flyes
    cable cross-overs
    rope pushdown
    dips
    overhead extension

DAG 2::rug/core stability
    latt pull downs
    triangle pulldown
    close cable grip rows
    DB shrugs

DAG 3:biceps
    alternate standing dumbell curl
    preacher curls
    overhead cable curls
    hammer curls

DAG 4:schouders
    militairy press
    front raise
    hammer grip front raise
    side raise
    seated delt raise
    +
    benen
    walking lunges
    leg extension
    leg curling

DAG 5: ?? Aparte dag voor benen vind ik onzin... ideeën ?

VOEDINGSSCHEMA:
    7.30 : Shake 30g + 250g kwark + 250ML melk ( ~56.75g eiwit )
    10.00: 2 Boterhammen met pindakaas
    12.00: 2 boterhammen met pindakaas /vleeswaren zoals ham, fricandeau of kaas
    16:00 Shake 30g + 250 ML melk + 2 eieren ( ~48g eiwit )
    18:30 Variabel avond eten maar eet elke dag wel vlees/kip en groente.
    21:30: 250g kwark + 250ML melk

Wat vinden jullie ervan? Elk advies wordt hartelijk ontvangen!

Als je wilt gaan aankomen ben je kansloos. Je bent vrij groot en nog jong dus omhoog die kcal. Doe wat noten in je schema en makkelijke vis zoals koolvis of tonijn en . En waarom begin je niet eerst met fullbody?
    I don't eat steroids for breakfast, but thanx for asking

Comment

Originally posted by brainiac View Post
      Als je wilt gaan aankomen ben je kansloos. Je bent vrij groot en nog jong dus omhoog die kcal. Doe wat noten in je schema en makkelijke vis zoals koolvis of tonijn en . En waarom begin je niet eerst met fullbody?
      Dankje voor je reactie. Ik wilde me post nog editen maar ik moest 5 minuten wachten. Ik ben fysiek al vrij sterk en heb al ervaring met fitness dus de fullbody is al voor gezorgd. Je hebt hoogst waarschijnlijk gelijk over mijn calorieën, ik zal er eens naar kijken dankje! wat vind je verder van mijn trainingsschema?

Comment

Originally posted by kiazax View Post
        Dankje voor je reactie. Ik wilde me post nog editen maar ik moest 5 minuten wachten. Ik ben fysiek al vrij sterk en heb al ervaring met fitness dus de fullbody is al voor gezorgd. Je hebt hoogst waarschijnlijk gelijk over mijn calorieën, ik zal er eens naar kijken dankje! wat vind je verder van mijn trainingsschema?
        Vrij veel oefeningen voor je rug en borst in vergelijking met je rug en benen. Dat is wat je gaat horen. Maar trainingsschemas bemoei ik me niet zoveel mee, zal je ff geduld moeten hebben.

Ja zet t is een excelbestandje denk dat je niet eens aan de 2000 kcal komt. Wat dus veelste weinig is, en vele gevallen zelfs te weinig voor in een cut. Je wilt massa aankomen in vorm van spieren, wat dacht je van een clean bulk. Zo'n 2 á 3 honderd schone kcal boven je behoefte.
        I don't eat steroids for breakfast, but thanx for asking

Comment

Het is wel handig als je ook de dagen erbij zet dat je traint, is het van ma-vr of zit er ook nog rust tussen?
          Ik zou benen juist wel apart trainen, het is de helft van je lichaam. Je kan ook kiezen om bijv. dit te doen:
          -borst+schouders
          -rug
          -armen
          -benen
          -opnieuw beginnen met dag 1 ook is het dezelfde week

Vind dat je wel erg veel oefeningen doet. Je hebt geen groot scala aan oefeningen nodig om te groeien. Beperkt aantal oefeningen, goed vreten je groeit. Wel genoeg setjes dan doen voor de oefeningen die je doet!
          In college, a guy from another country told me that he had been "juicing" for a few years. He was a very poor thrower and it made me wonder just how bad he would be if he were "clean."

If I can drink water, sleep more, and eat normal and still defeat you while you're juicing hard, you probably don't have the aptitude. Sorry. Blame your genes. Dan John.

Comment

Originally posted by adon1s View Post
            Het is wel handig als je ook de dagen erbij zet dat je traint, is het van ma-vr of zit er ook nog rust tussen?
            Ik zou benen juist wel apart trainen, het is de helft van je lichaam. Je kan ook kiezen om bijv. dit te doen:
            -borst+schouders
            -rug
            -armen
            -benen
            -opnieuw beginnen met dag 1 ook is het dezelfde week

Vind dat je wel erg veel oefeningen doet. Je hebt geen groot scala aan oefeningen nodig om te groeien. Beperkt aantal oefeningen, goed vreten je groeit. Wel genoeg setjes dan doen voor de oefeningen die je doet!
            Ten eerste dankjewel voor je feedback. De dagen zijn ma t/m vrij en daartussen geen rustdagen, in het weekend rust. Alhoewel ik nu denk dat het beter is om 2x 1 dag rust te nemen dan 2 dagen achter elkaar. zoals iets als ma,di,wo trainen DO RUST en dan vrij za zo trainen, ma rust. Ik zal zeker nog wat voeding toevoegen! Ik doe meestal 4x 8x aan setjes.
            Last edited by kiazax; 29-09-2010, 18:08.

Comment

benen
              walking lunges
              leg extension
              leg curling

Jeetje, wat weinig oefeningen voor de benen en dat terwijl het je grootste spiergroep is en de meeste groeihormonen vrijkomen tijdens de beentraining!

Dus, benen wel apart + kuiten toevoegen. Je mist de belangrijkste been oefening, namelijk de squat.

Ik doe zelf op de benendag totaal 9 a 10 oefeningen voor de benen (ongeveer 30 sets).

Dag 1 ziet er wel aardig netjes uit (ik doe zelf liever de triceps en biceps bij elkaar), dag 2 deadlift toevoegen, als je kan pull ups en chinups.. voor de rest nog een bent over row en dan begint het aardig op een volledige rug training te lijken.. Ook de rug is een grote spiergroep en daar zijn talloze goeie oefeningen voor te bedenken!

Biceps op een aparte dag met maar 4 oefeningen is gewoon zonde van je ritje naar de gym.. maar goed.. dit is natuurlijk mijn mening

Verder lijkt je voeding meer op een dieet voor een dame als mij Niet best dus.. Maar goed, dit is moeilijk in te schatten als je geen voedingswaarde erbij zet..

Ik zou de dag niet met kwark beginnen maar met whey of eieren en een flinke portie brinta (of iets dergelijks). Voor de rest zou je een kipfilet kunnen bakken (100 g) en die op brood doen, of een hamburger van magere gehakt en een volkorenbol (wat sla en tomaat erbij ). Vooral voor en na de training moet je goed eten! Dit zijn wat ideeën, maar als je wilt groeien dan moet je echt flink veel eten! Ow en om niet te vergeten, meer vet! Vet helpt je om je testosteron flink omhoog te jagen en die heb je nodig als je wat spiermassa aan wilt gaan zetten.
              Last edited by Katlyn; 29-09-2010, 18:16.

Comment

Het is een beetje lastig inschatten maar ik denk dat je zo 1000kCal omhoog kan gaan en dan is er nog niet veel aan de hand. Neem aan dat je bij die boterhammen ook melk ofzo drinkt? En 's avonds grote borden eten hopelijk.. :P

Je trainingsschema is ook een beetje vaag, een aparte biceps dag lijkt me iets te veel van het goede. Je zou miss dit kunnen doen:
                - armen
                - borst/voorkant schouders
                - rug/achterkant schouders
                - benen (evt buik erbij)
                En dan elke dag een oefening of 5-8.

Comment

@Katlyn 9 a 10 beenoefeningen... pfff. Hoe lang ben je dan wel niet bezig?

Ik bedoel... wat kiazax doet lijkt nergens op. 3 oefeningen waarvan 2 isolatie. Maar 10 oefeningen. Ik moet er niet aan denken. Heb al moeite om met 6 oefeningen binnen een uur te blijven

@Kiazax Je moet gewoon gaan squaten. Of in ieder geval legpress. Kuiten moeten er iid nog bij.
                  Een dag voor biceps is overdreven. Een dag voor schouders is overdreven. Een dag voor benen NIET OVERDREVEN.

Begin gewoon met een ub/lb split. Of desnoods borst/schouders/triceps ; rug/biceps ; benen split.
                  Eventueel kan schouders ook bij benendag bij die laatste split.
                  Fear is the mind killer

Comment

Ik zou doen zoals SF voorstelt, alleen de benendag er tussenin zetten tenzij je de schouders bij benen doet.
                    Schema van chaos komt ook in de buurt, maar de armen zou ik gewoon op de dagen pakken dat je ze al zwaar belast met andere zware groepen. dus triceps na borst en biceps na rug.

Voor beginners vind ik het beter om 3x per week te trainen ma-wo-vrij of di-do-za.
                    als je 4x wil dan om de dag trainen dus dan ook telkens bijna 48uur rust/herstel er tussen.

Geen ham en kaas eten, daar heb je niets aan, liever kipfilet of kalkoenfilet.
                    Je hebt verder minimaal 30/35 cal per kilo bw nodig om flink te groeien.
                    1e Masters Superbody YBF 2011!
                    Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                    X