Schema van beginner

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Schema van beginner

    Hoi,

    Ik ben nou ong. een dikke maand 17 en ben wat aan het werken met dumbells. Aangezien het mij verstandig leek om een schema op te stellen heb ik dit gedaan, maar dit wil ik hier even posten om reactie op te krijgen. Mijn doel is vooral om breder te worden en wat meer gewicht te krijgen. Ik weeg namelijk maar 57 kg voor 1 meter 78. Het rare is dan nog dat ik bijna geen vet heb, behalve dan weer veel op mijn buik, waardoor ik als het ware een soort van "buikje" heb. Nu zou ik graag advies willen over hoeveel sets en herhalingen. Voor mijn benen vind ik niet echt een oefening aangezien ik met dumbells zit en ik van mijn ouders niet naar de sportschool mag. Nou, hier mijn schema :

    Maandag :

    Borst : Flat Bench Presses, Dumbell Incline en Dumbell Flys.
    Biceps : Dumbell Curls, Hammer Curls en Concentration Curls.

    Dinsdag : Sit ups straight.

    Woensdag :

    Schouders : Shoulder raises, Seated Shoulder Raises, Dumbell Neck Press en Front Dumbell Raises. (Meestal laat ik hier 1 oef. van vallen.)

    Donderdag : Sit ups twist.

    Vrijdag :

    Triceps : Seated Triceps extension en Concentration Extension.
    Rug : Bent over Bows en Dumbell Pullovers.

    Zaterdag : Leg Raises.


    Tevens ga ik donderdag's tennissen (1 uur) en 1 maal per week lopen (ong. een halfuurtje).

    Ik doe alle nu met een gewicht van 3 kg en van alle oefeningen 3 sets en 10 herhalingen.

    Dus, wat kan ik het beste hieraan vervangen?

    Alvast bedankt !

  • #2
    Ik vind het een goed schema zo hoor. Gewoon lekker mee doorgaan, dan bouw je een mooie basis op.

    Maar waarom mag je niet naar de sportschool dan? In de sportschool zal je toch meer oefeningen kunnen doen, en heb je veel meer apparaten.

    Dat buikje kan best kloppen, je gewicht zegt niet alles over je lichaamssamenstelling. Dus als je licht bent kan je nog altijd een hoog vet% hebben. Door op je voeding te letten kan je ook een hoop resultaat boeken. Een beetje op internet rondlezen en hier op het board lezen wat anderen zoal eten zal je zeker helpen.
    Shitty food will make you look like shit.

    http://www.pro-active-medicine.nl

    Comment


    • #3
      Je doet alle oefeningen met 3 kg? dan zou ik als ik jou was er een paar dumbells bij kopen want dat schiet niet echt op
      It is scientificaly proven that the surface of the wings of a bumblebee is too small to fly, but the bumblebee doesnt know this and she flies

      Comment


      • #4
        Okej,

        Ik zou op zaterdag nog enkele oefeningen erbij nemen voor mijn benen en kuiten :

        Benen : Dumbell Lunge, Dumbell Rear Lunge en Dumbell Squat.

        Kuiten : Dumbell Calf Raise


        @KeepItReal : Mjah, ik weet ook niet waarom het niet mag, maar ik krijg ze niet overtuigd, dus jah

        @red : Ja, was ik van plan hoor Een tip met welke gewichten jullie zijn begonnen ?

        Comment


        • #5
          Originally posted by [b
          Citaat[/b]
          dat verschilt per oefening. Je biceps kan een ander gewicht aan dan tricpes, rug, etc.
          I live to end the game

          Comment


          • #6

            Comment


            • #7
              Shannasse : Mjah, ik doe men best bij mijn ouders

              In verband met dat buikje, mij lijkt het ook een oorzaak van mijn eten. Ik snoep namelijk enorm veel. Hier ben ik nou de laatste dagen al op aan het letten, als ik honger heb neem ik gewoon een boterham met kippenfilet ofzo. Of nootjes.

              Comment


              • #8
                Dat buikje is van verkeerd eten dat weet ik zeker..
                Verder hoop ik dat het lukt om je ouders te overtuigen.


                Greets...
                Growing is like sex you can never get enough...

                Pain is temporary...pride is forever...

                Comment

                Actieve discussies

                Collapse

                Working...
                X