Nee chef, de functie van onderrug is de heup strekken. Die belast je heel erg bij deadlift, maar vind jij heup strekken klinken als een upperbody beweging?
Wanneer deadliften jullie?
Collapse
X
-
nee nee klopt. kzei ook niet dat je ongelijk had :P kvroeg me alleen af hoe het dan wel zit als het niet zo was als dat ik dacht :P kneem niet alles klakkeloos aan, wil wel een beetje de achtergrond van iets weten voordat ik iets aanneem :P
maar goed, ik snap het nuHuidig: 92.5kg, 186cm 14% (schatting adv de spiegel)
Doel eind 2015: 100kg
http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/57190-niecks-log-naar-95-kg.html
Comment
-
Originally posted by Revius View PostNee chef, de functie van onderrug is de heup strekken. Die belast je heel erg bij deadlift, maar vind jij heup strekken klinken als een upperbody beweging?
Zowel UB als LB.
Ik doe de squat en de deadlift nu op 2 verschillende rug dagen. Na mijn setjes van 1 van de 2 zitten mijn benen echt te vol en doen ze fucking pijn.Cutting
Comment
-
sorry hoor Jowie. Maar als je BP sterker is dan je squat, en ongeveer gelijk aan je DL... dan is je onderkant gewoon onderontwikkeldEn ligt het waarschijnlijk daar aan dat je er moeite mee hebt om ze samen op 1 dag te doen.
Zometeen ga je nog vertellen dat squat ook bij UB moet omdat je ook je buikspieren, rug, etc moet aanspannen om niet om te kukellen.
Het gaat er niet om dat er aspecten van je UB zijn die betrokken zijn bij een DL. Het gaat erom dat de nadruk toch vooral op je benen en onderrug ligt.
Als laatste... de discussie is... moet het bij ub of lb. Ik geloof best dat jij ze op verschillende dagen doet... maar jij doet dan vast geen ub/lb splitFear is the mind killer
Comment
-
Originally posted by Jowie1981 View PostHangt bij jou deadlift het gewicht niet aan je vingers, onderarmen, schouders en rug dan? De deadlift is volgens mij toch een echte basis oefening, een compound-oefening waarmee je een heel groot gedeelte van je lichaam gebruikt.
Zowel UB als LB.
Ik doe de squat en de deadlift nu op 2 verschillende rug dagen. Na mijn setjes van 1 van de 2 zitten mijn benen echt te vol en doen ze fucking pijn.Calisthenics / Street workout
Comment
-
Originally posted by Jowie1981 View PostHangt bij jou deadlift het gewicht niet aan je vingers, onderarmen, schouders en rug dan? De deadlift is volgens mij toch een echte basis oefening, een compound-oefening waarmee je een heel groot gedeelte van je lichaam gebruikt.
Zowel UB als LB.
Ik doe de squat en de deadlift nu op 2 verschillende rug dagen. Na mijn setjes van 1 van de 2 zitten mijn benen echt te vol en doen ze fucking pijn.Groeten
Comment
-
Zowel UB als LB.I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
- Dave Tate
Comment
-
Originally posted by sf01 View Postsorry hoor Jowie. Maar als je BP sterker is dan je squat, en ongeveer gelijk aan je DL... dan is je onderkant gewoon onderontwikkeldEn ligt het waarschijnlijk daar aan dat je er moeite mee hebt om ze samen op 1 dag te doen.
Zometeen ga je nog vertellen dat squat ook bij UB moet omdat je ook je buikspieren, rug, etc moet aanspannen om niet om te kukellen.
Het gaat er niet om dat er aspecten van je UB zijn die betrokken zijn bij een DL. Het gaat erom dat de nadruk toch vooral op je benen en onderrug ligt.
Als laatste... de discussie is... moet het bij ub of lb. Ik geloof best dat jij ze op verschillende dagen doet... maar jij doet dan vast geen ub/lb split
In het schema dat ik gebruik (4 dagen split Falstyr) doe ik
dag1: Benen/rug(LB/UB)
dag2: Borst/schouders (UB)
dag3: Benen/rug(LB/UB)
dag4 Borst/armen (UB)
Ik bedoelde met mijn reactie dat de DL een compound oefening is waarbij je een groot gedeelte van je lichaam gebruikt/aanspant en dat het daarom mijns inziens niet helemaal een LB oefening is, maar inderdaad de nadruk ligt inderdaad op de benen en onderrug!Cutting
Comment
-
wat jij hierboven schrijft... is btw niet de 4split van Falstyr. Het is er misschien van afgeleid... maar het is het niet. Ik raad je aan om hem te doen zoals Falstyr hem heeft opgezet en geen eigen variatie te maken.
Verder vind ik het persoonlijk niet logisch om rug en benen (de twee grootste groepen) samen te pakken. Terwijl je op de andere dagen borst/ schouders of borst/armen doet (oftewel... kleine groepen)
UB/LB split zegt verder ook niks over of je helemaal niks van je bovenlijf bij LB of van je onderlijf bij UB gebruikt. Het gaat om de spieren waar de oefening op gericht is, waar die zitten.
Ik probeer je verder helemaal niet perse te dissen ofzo hoor. Sorry als ik beetje lomp overkomFear is the mind killer
Comment
-
Originally posted by sf01 View Postwat jij hierboven schrijft... is btw niet de 4split van Falstyr. Het is er misschien van afgeleid... maar het is het niet. Ik raad je aan om hem te doen zoals Falstyr hem heeft opgezet en geen eigen variatie te maken.
Verder vind ik het persoonlijk niet logisch om rug en benen (de twee grootste groepen) samen te pakken. Terwijl je op de andere dagen borst/ schouders of borst/armen doet (oftewel... kleine groepen)
UB/LB split zegt verder ook niks over of je helemaal niks van je bovenlijf bij LB of van je onderlijf bij UB gebruikt. Het gaat om de spieren waar de oefening op gericht is, waar die zitten.
Ik probeer je verder helemaal niet perse te dissen ofzo hoor. Sorry als ik beetje lomp overkom
Dag 1
Squat (back, front)
Stiff Legged Deadlift
front of Zercher squats/lunges/leg press/leg extention
Pendlay Row
DB Row
Plank Holds
De rest zal ik uit deze topic laten omdat dat niet de bedoeling is dacht ik zo!
Je mag me altijd terecht wijzen hoor dat kan ik prima hebben
Maar als je me terecht wijst hoeft daar geen sorry bij, als mijn hond een fout maakt en ik corrigeer hem zeg ik er ook geen sorry, dan wijs je hem gewoon op zijn foutCutting
Comment
-
Originally posted by Jowie1981 View PostIk gebruik precies het schema van Falstyr,
Dag 1
Squat (back, front)
Stiff Legged Deadlift
front of Zercher squats/lunges/leg press/leg extention
Pendlay Row
DB Row
Plank Holds
De rest zal ik uit deze topic laten omdat dat niet de bedoeling is dacht ik zo!
Je mag me altijd terecht wijzen hoor dat kan ik prima hebben
Maar als je me terecht wijst hoeft daar geen sorry bij, als mijn hond een fout maakt en ik corrigeer hem zeg ik er ook geen sorry, dan wijs je hem gewoon op zijn fout
dag1: Benen/rug(LB/UB)
dag2: Borst/schouders (UB)
dag3: Benen/rug(LB/UB)
dag4 Borst/armen (UB)
In de originele opzet zijn dag 2 en 4 gelijk, meen ik mij te herinneren.
Maar blijkbaar vergiste ik me verder. In zijn split zitten rug en benen iid wel samen. Het is al weer lang geleden dat ik die 4 split heb gedaan en ik ben later zelf naar een UB/LB split overgegaan. Daar zal mijn verwarring in hebben gezeten.
En terechtwijzen kan op heel veel manieren. Niet iedereen trekt elke manier even goedzeker als ze je verder niet kennen. Vandaar de nuancering
Fear is the mind killer
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Paused safety bar squat:
- 105kg 3x
- hindu squat BW 60x
Safety bar goodmorning: